Direktlänk till inlägg 8 september 2014

hemmapyzzel

Av Pierre - 8 september 2014 14:30

Japp, ny vecka och den förra susade iväg.....

Har jobbat i vanlig ordning fram till fredagsmorgon, skulle egentligen ha jobbat dagpass under veckan, men det vart lite passbyten så det vart nattvecka iaf.

På fredan sov jag halva dan, sen gjorde jag mitt vanliga fredagsnöje....storhandlade mat. Var seg som tusan, som man alltid är när man vakar av, så det blev inga större utsvävningar på kvällen. Bakade pizza i ugn, som vi satt ute på altanen och åt. Vi vart kvar där mest hela kvällen och njöt i sensommarvärmen. Spelade lite "bilyatzy" med lilleman sen tog fredagsmyset slut... vi var jättetrötta allihopa.

 

Lördag, målning på G.

 

Ja, vi har inte målat med tapetlim ha ha ha, vi har haft färg i den hinken ;) Vi har målat ute på bron som vi har renoverat upp i sommar, nu har färgen tagit slut så vi får köpa mer och stryka på andra svängen nästa helg.

 

På em. var det dax för bio. Flygplan 2, något lilleman tycker var spännande. Han har inte varit på bio så många ggr

så det vart mycket flygplansnack resten av kvällen :)

 

Söndag. Ja, en typisk hemmapysseldag, vilket har varit jätteskönt.

För Rasmus var det "äntligen söndag" som han har frågat och längtat, för han var bjuden på kalas hos dagiskompisen Valter.

Här har han gjort sig fin, med skjorta och slips och frisyrgele i håret   . 

 

 Medans lilleman var på kalas så tog jag tag i projektet "klädskrubbsrensning".... mindre kul och något jag dragit mig för, men nu måste det göras..... för fiberkabeln för stadsnätet kommer att gå in där, till vårt hus.

Rensat jackor och skor, hundgrejer och gamla färgburkar som stått där phu....

Skönt iaf när det är gjort, nu är det så tomt och fint där ;)

Sen har vi hållt på ute, eftersom vår gräsmatta har sett ut så här hela veckan....

 

Nu är allt nergrävt iaf och indraget till huset (genom klädskrubben) det känns skönt, en sak till att bocka av på "att göra listan". 

 

Gjorde en riktig söndagsmiddag när vi ändå bara var hemma och pyzzlade på, porterstek med potatis, sås och grönsaker.... 

 

Det var längesen vi åt en stek, gott var det iaf ;)

Ja, mer spännande än så, har jag inte att berätta för denna gång. Det har verkligen varit härligt sensommarväder, soligt och upp mot 20 grader varmt på dagarna.

Jag har saknat hundpromenader och jag har framför allt saknat Jericho. Ihelgen trodde jag att jag fått "hjärnspöken" vaknade på natten och tyckte att jag hörde honom.

Man hörde alltid honom tassa omkring där på undervåningen, dricka vatten m.m

Det är tomt utan våran "finjerka" och jag blir ledsen i hjärtat när jag tänker på honom   .

Det var allt för denna gång, ha´de gott allt folk, kram från Annso

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards