Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

Dagen efter.....

Av Pierre - 9 februari 2014 19:44

Dagen efter...... det var längesen..... men ack en trevlig helg har det varit.

Har inte fått mycket gjort idag, har varit så seeg i skallen, mest kurat ihop mig i soffan och kollat på OS. Vinter OS gillar jag. 

Vi tog oss i kragen och var ut och skottade gården faktiskt på em, det var tung blötsnö som kommit i helgen, det vart ett riktigt träningspass ;) och perfekt snö att bygga snölyktor av.

 

Rasmus ville att vi skulle bygga en snölykta, precis som i Pettson och findus filmen, go ungen :)

 

Ja, har mest jobbat sen sist.

 

I måndags var jag ledig iaf på dan, innan jag gick ut på nattpass . Det var en underbar dag, strålande sol och varmt. Jag och Lilleman var ute nästan hela dagen.

Vi åkte pulka, åkte skidor och gjorde snögubbe ute på gården :)

       

Vi bor ju så till, att vi har en perfekt pulkbacke alldeles intill och skidspår/skoterspår, vi behöver knappt lämna gården, ha ha ha

Det kändes som om det var en vacker vårdag i fjällen. Det var en toppendag som vi avslutade med varm choklad och smörgås ute i solen.

 

Därefter väntade 4 nattpass. 

Har sovit lite halvtaskigt under veckan. På tisdan klev jag upp kl. 13.00 för jag skulle iväg med Jericho till vet.

Ni kanske kommer ihåg att han fick diagnosen blodöra strax innan jul. Det var dax för återbesök. Svullnaden/blodet har gått ner av sig själv, men hans öra är knöligt och bara hänger rätt ner.

Det kommer att vara så, nu kallas det blomkålsöra :) 

De har bara brosk i öronen och det blir som "boxarna" får efter många smällar, knöliga öron. det finns ingen stabilitet som håller upp örat. Han kommer att ha så resten av sitt hundliv, ett öra upp och ett öra ner, men vad gör det.... på världens finaste "jerka", det är ganska charmigt med hans skönhetsdeffekt.

En nackdel såklart är, att det finns risk att han hör sämre.

 

Fredag vakade jag av, sov halva dan och åkte och veckohandlade på em, mitt vanliga fredagsnöje ;)

Var ganska seg och trött, tittade på OS invigningen sen var det godnatt för mig.

 

Lördag skjutsade vi Rasmus till mormor, hon har varit barnvakt medans vi har varit på födelsdagsfirande med "gänget". 

Det har verkligen varit roligt, det är så sällan vi kommer ut tillsammans, för det är lite bök och stök för oss. Dels ska vi ha barnvakt, nånstans att sova i stan eller någon av oss nykter eller ordna skjuts, och hundvakt, om han inte kan vara med oss.

Denna gång fick jerka vara med oss.

 

Det vart en heldag för födelsedagsbarnet med både pistolskytte, fika, spa, boule, överraskningsfest fylld av överraskningar :)

Ett axplock från dagen.........

     

Vi vek oss dubbel av skratt när Svenne och Lotta fick uppträda som just Svenne och Lotta, de var så söta och bjöd verkligen på sig själv, ja vi höll på att skratta ihjäl oss.

God mat bjöds det på oxså.............

     

Kantarellsoppa     Fläskfile, potatis-      vaniljglass, varm

med bröd.             gratäng, pepparsås    hjortronsylt.

                             sallad.

 

En hel del tokiga utmaningar fick han oxså under kvällen, som att slå in ett paket med 1 hand och agera tv kock.

   

Han fixade det galant, mycket tok och skratt blev det.

 

 

 

Grabbarna grus, några öl senare...............

Ja, som sagt........därav en mycket seeg dag i dag.

Har inte så mycket mer att berätta för denna gång, har faktiskt "skallebank" så jag ska ta några huvudvärkstabletter och krypa ner i sängen.

Natti Natti kram Annso

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards