Direktlänk till inlägg 9 december 2013

tvättglädje

Av Pierre - 9 december 2013 13:31

9 Dec, alltså jag fattar ingenting, vart tar tiden vägen ? ligger jag i fas med allt innan jul ? nää...som vanligt med andra ord, men jag känner mig ganska cool lugn ändå......konstigt nog.

Vad ska jag säga om min vecka..............

Veckans bästa.....  en ny tvättmaskin!!! God jul Annsofie önskar jultomten !!

Suck......ville ju egentligen köpa en ny dator till jul men, det är som det är..........naturligtvis går tvättmaskinen sönder så precis, ganska väntat, men ändå!

Nu är jag otroligt glad iaf, har släpat min tvätt hem till morsan ett tag, inte hållbart såklart. Nu har vi har tvättat som en tok ihelgen ;)

 

Jag jobbade mån - tisdag, ledig ons - torsdag. Hade planerat att baka, vilket jag oxså gjorde.

 

 

Lussebullar, ett måste till jul.

Provade nått nytt i år faktiskt, gjorde 2 längder som är fylld med hackad vit choklad i lussedegen. Supergott!!

Rekomenderas varmt. 

Tror inte dessa blir kvar till jul, vi har redan börjat "nalla" av dem.

Pepparkaksbak blev det oxså med lilleman.........

 

Några stycken fick vi ihop och det luktade underbart i köket, luktade jul!

Hade en tanke om att göra ett pepparkakshus men.....jag har så dåliga minnen av det, ha ha ha  när chrisse var liten skulle jag göra pepparkakshus med honom. Det slutade med att jag stod och svor i köket och Chrisse grinade , stackars barn, en traumatisk barndom! Det gick åt h.....vete med andra ord.

Chrisse kommer fortfarande ihåg det, han grinade för att jag var så arg, vi brukar skratta åt det än idag.

Ska bespara Rasmus det ;)

 

Fredag, hade vi utbildningsdag tillsammans med operation och narkosen på Hallstaberget, det var mycket trevligt.

dessutom blev vi bjuden på jullunch, det var fantastiskt gott och jag var så proppmätt hela em/kvällen sen, jag åt ingen middag den dan. Efteråt åkte jag och gjorde min sedvanliga veckohandling och hoppade i säng när jag kom hem, för jag skulle ut och jobba natt fre- sön.

 

Har som sagt jobbat helgen, hinner inte göra så mycket annat än att äta, sova och jobba då.

Mogge har roat sig med att installera tvättmaskinen och tvättat, fortsatt med listning uppe i hallen och grejat med skotern med Rasmus. 

Hittade dem sovandes i soffan när jag klev upp på em.........

 

Hi hi hi, Annso smög dit med kameran. De hade varit ute hela dan i kylan och grejat med skotern och tog en tupplur på em.

 

Det är rätt kallt just nu......- 17 grader, ingen snö har kommit direkt. Såg på nyheterna att det var snökaos i södra Sverige............jag fattar ingenting.................varför blir det kaos så fort det snöar där ?

Tänk om vi skulle gapa och skrika lika mycket så fort vi har oväder.

 

Idag (mån) vakade jag av, har alltså sovit halva dan. Nu gäller det att hålla sig sysselsatt hela dan så att jag kommer i fas med dygnsrytmen. 

Tror jag ska roa mig med att göra köttfärsbiffar av 1,5 kg köttfärs, det blir gott till middag och förhoppningsvis lite över, att frysa in. Hämta in mer ved och myselda i braskaminen, hämta Rasmus på dagis, sen är det inga sysselsättningsproblem precis, ha ha ha

Just nu ska vi läsa mycket.............han har vissa favoriter

 

Dessa är chrisses gamla favoriter och det verkar gå i arv till Rasmus, han älskar Halvan just nu! De ska läsas varje kväll.....phu..........

Roligare än så, vart det inte denna gång. Vi får se vad denna vecka har att erbjuda..............

jobb, lussefirande på dagis och förhoppningsvis lite annat skoj.

Haj Haj  fr Annso

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards