Direktlänk till inlägg 12 januari 2013

Rubrik saknas

Av Pierre - 12 januari 2013 13:52

Lördag em....omkullkastade planer då temperaturen visade -24 grader i morse, det blev en "kojdag" istället, men det är ganska skönt. Vi eldar och eldar, tvättar och pyzzlar på hemma.

Just nu har mogge och Rasmus somnat på soffan, så jag fick lite "egen tid" vid datorn ;)

Jag är pigg, fick sovmorgon av min kära make idag, men å andra sidan har jag varit uppe halva natten.

Har haft en av få "vaknätter" med Rasmus faktiskt.

Jag hade lite på känn att nått var pågång, när jag hämtade honom från dagis igår...han var snorig.

På kvällen hörde jag att han andades konstigt när han sov och det dröjde inte länge förän han vaknade och fick inte åt sig andan. Han lät bedrövlig...jag tänkte f...n håller ungen på att utveckla krupp, jag har aldrig haft nått "kruppbarn" så jag vet inte exakt hur de låter egentligen.

Ju mer han grinade och vart hysterisk, ju värre vart det, så till att börja med fick jag försöka lugna ner honom, vilket tog ett tag, ligga ner gick inte alls, så vi vi suttit halva natten han och jag och lyssnat på hans andetag...

Det var nästan så att jag var på G att åka in med honom, just för att vi bor 30 minuters bilväg från sjukhuset och det ända i läkemedelsväg jag har hemma, är barnalvedon, pinsamt..och man är ivasyrra.

Hur som haver, när han vart lugn fick han till andningen oxså och somnade av utmattning i min famn och har fått sovit halvsittandes i natt, det har funkat bra.

Idag tempar han och snorar, så en "kojdag" blev det av många orsaker kan man säga.

Iallafall, har jag funderat på idag ifall Rasmus får en släng av förkyldningsastma när han blir förkyld.

Detta har hänt en gång förut när vi var uppe i borgafjäll när han var mindre....någon som har erfarenheter om detta?? det är bara lite tankar jag har???


Annars har vi mest jobbat, jobbade natt förra helgen och vakade av mån morgon, ledig tisdag och jobbat

ons 9-18, tors 06.45-21.30 och fredag 06.45- 15.15 Jag har varit riktigt trött och slut i veckan, en dag är för lite att vara ledig efter att ha vakat. Jag hinner inte återhämta mig, inte bra, men äntligen kom fredan...;)

Tisdan som var min lediga dag, vart ju inte någon vilodag precis.

Då skulle julen ut och storstädning av huset, det tog hela dagen ändå hann jag inte allt, så resten har jag tagit idag istället.

Fick lite hjälp av lilleman i tisdags, vi fixade lite på hans rum. Han fick ett helt set av Brio järnväg av farmor och farfar i julklapp, så nu har vi  sorterat all briojärnväg i hans skattkista

 

 

Ja, sen var det inte kul att hjälpa till längre så han satt i sackosäcken och tittade på istället, när andra arbetade....

Gjorde, grillad kyckling, ris och currysås till middag. Jisses vad Rasmus åt, det tyckte han var gott, han tog om 3 portioner. Ja ibland behöver det inte vara så avancerat för att det ska bli gott ;)

 

Det ser ut att bli en kylig helg, så det blir nog en "kojdag" imorgon oxså. Vi har iaf köpt fönsterlister till trappfönstret nu, så vi har lite "innepyzzel" i helgen att göra.


Vi grattar våran sacharias som fyllt år i veckan, 21 år! Han har varit i Helsingborg och i Danmark över Nyår och sin födelsedag med kompisar, så vi har bara pratas vid via telefon.

Vi får dubbelfira honom senare.


 Nä nu börjar alla vakna till liv här och det är på nåder jag får sitta vid datorn för lilleman ;)

det var allt från Sorte för denna gång....

Kram Kram Annso


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards