Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Pierre - 22 augusti 2012 21:16

Är hemkommen från en sväng till S-vall, har vinkat av Chrisse...igen...denna gång bär det av till Berlin med farsan.

En resa som han fick i studentpresent faktiskt, de har ju varit ute förrut och rest i europeriska huvudstäder tillsammans, så denna gång bestämde de sig för Berlin. Det blir nog spännande, kul att han får åka iväg på lite semester, han har ju mest jobbat hela sommaren.

Vad har jag själv gjort sen sist....

jobba, jobba jooooobbat hela veckan lång inkl. helg.

Det känns som om jag bara har jobbat, ätit och sovit, men det är väl inte riktigt sant om jag tänker efter.

I fredags firade vi bröllopsdag (17/8).   

Kl. 15.00 tänkte jag faktiskt på hur nervös vi var, när kyrkklockorna började ringa för 6 års sen, inte klokt vad tiden går. Vi firade med att gå ut och äta en god middag iaf, det har vi gjort varje år,

sen ville morsan att vi skulle svänga förbi, vilket vi gjorde och hon överraskade oss med att ha dukat så fint med tårta och kaffe till oss, det var gulligt, jag vart så glad   .


I mellan arbetspassen har jag oxså hunnit plocka av vinbärsbuskarna med hjälp såklart....

   

 Tycker om att göra hemmagjord svartvinbärsaft. I år fick jag mycket röda vinbär

 

 så jag har provat en ny variant, att blanda röda och svarta bär, få se om det går att dricka....

Har ett recept på vinbärsdricka där man använder bladen och skall stå i 3 dygn innan den är färdig...så jag vet inte än...vi får se på lördag.

Efter att ha jobbat ons-mån såg jag framemot ledigt på tisdag...och vad ser jag när jag kliver upp....

spöregn hela dan!!! Hur glad blir man på en skala 1-10...

Tröstade mig med en tripp till Dollarstore och lunchade på Sylos, vilket gjorde mig genast på bättre humör ;)

Fick oxså " fingrarna ur" och äntligen gå in på fotoaffären för att framkalla och beställa tackkort för chrisses student, avslutade med kaffe hos morsan, så.. i slutändan vart det en bra dag i regnet.


Idag har dagen mest gått åt till S-vall tur och retur och tillredning av svartvinbärsdrickat.

Ledigheten går så snabbt, imorgon är det jobb igen, 3 arbetspass väntar på Annso denna gång.

Det känns konstigt, skolorna är igång igen och jag har inget barn som går i skolan....det var många år sen sist,

ha ha ha, 2 st är för stora och den tredje är för liten än.

Nä mina vänner, roligare än så vart det inte denna vecka, dax att säga god natt så jag orkar upp.

Kram från Annso





Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards