Alla inlägg den 9 december 2012

Av Pierre - 9 december 2012 22:16

Denna vecka kan verkligen sammanfattas med "att inget blir som man tänkt sig".

Måndan började bra iaf, hade som sagt lovat Rasmus att vi skulle åka till badhuset, och det gjorde vi.

Vi busade i vattnet 3 1/2 timme.

   

Vi hade en mysig dag,men jag kände redan då att jag började få ont i ögonen. Efteråt tog vi en tupplur och det var ju bra för mig som skulle iväg och jobba natten senare. 

Under natten blev det bara värre och värre med höger öga, det bara rann och rann, på morgonen hade jag svällt upp i halva ansiktet och såg inte klok ut. Det var bara att inse, att jag måste vara hemma de andra 2 nätterna och kurera mig med droppar och ögonsalva, jag kan inte gå omkring där som en levande smittbomb.

På torsdan tyckte jag att det blivit bättre och sa att jag kunde jobba i helgen, men jag hann nog inte mer än att lägga på telefonluren så började vänster öga på samma vis, innan kvällen var det värre än nånsin! jäkla skit!!

En riktig rugguggla!!

 

Det var bara att spola alla helgplaner och ringa vårdcentralen.   

Fredag var min lediga dag enl. schema och vi (jag, morsan och syrran) hade planerat sen länge att vi skulle åka till Birsta och handla julklappar, äta julbord och ha en mysig dag tillsammans. lördag - söndag skulle jag jobba.

Istället har jag varit hemma och knappt vågat visa mig ute, förrutom att jag varit iväg och handlat mat. Jag tyckte verkligen att alla stirrade på mig (psyko).

I Lördags fyllde fina Sandra 18 år, jag har varit helt inställd på att jag inte kunde uppvakta henne, eftersom jag skulle ha jobbat, och nu full med ögoninfektion istället men de ringde och tjatade att det är klart att jag skulle komma och äta smörgåstårta, så det gjorde jag och det var jättetrevligt, de bara skrattade åt hur jag såg ut, jag hoppas inte jag smittade någon.

Annars har helgen varit snörik kan man säga....

Det har varit snöskottning både lör och söndag.

Det tycker Rasmus är kul och hjälper gärna till, en premiär tur med snowracer och pulka har det oxså blivit.

Idag (söndag) har vi oxså varit ute och skottat sen tillbringade vi em med pepparkaksbakning.

 

 Ja, att baka med småbarn krävs att man har en skopa tålamod...och blunda för att det är mjöl överallt och

att en del pepparkaksdeg försvinner in i munnen, men det är ok, vi fick till ganska många.

Efter pepparkaksbakningen ville Rasmus kolla på traktorer på youtube, så jag fortsatte pyzzla på och gjorde

några omgångar av fudge.

 

En favorit till jul.... jag hoppas att vi kan hålla tassarna borta fram till jul....svårt!! De är så förbaskat goda.

Idag är första dan som inte mina ögon varit igenmurade på morgonen när jag vaknade, så det finns ju hopp....

De ser bättre ut nu, jag är bara lite rödögd.

Veckan som kommer börjar med julbord imorgon med trevliga arbetskamrater, på Myregården.   

Det ska bli mysigt och gott, dessutom nära och bra för mig.

Några arbetspass väntar och lussefirande på dagis, så förhoppningsvis blir det en bra vecka.

 

En bild från förra veckan, hade adventpyzzlat hela dan , inför 1 advent. Idag är det 2 advent....tiden går fort nu....

ha de gott, många julkramar från annso   

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards