Alla inlägg den 20 januari 2021

Av Pierre - 20 januari 2021 16:54

Hallå hallå.

har inte sådär jättemycket att skriva om egentligen men... några rader ska jag väl få ihop. Det har varit kallt några dagar, riktigt kallt. 

 

 

 

Man är inte så sugen att gå ut i onödan. Vi har eldat som tok, både i braskaminen och i vedspisen så... varmt och gott har vi haft inne iaf.

 

 

 

Veckan som var, bestod mest i jobb för min del. jobbade 5 nätter + standby i helgen (vilket också blev jobb) så jag vakade av söndagmorgon.

Tänker alltid att jag ska hinna med så mycket fastän jag jobbar (att jag aldrig lär mig) mitt mål var att städa och plocka undan alla julsaker. Det var smått kaotiskt här hemma ett tag, jullådor överallt, städprylar, gardiner och helt plödsligt var jag tvungen att avbryta, för att åka och jobba ha ha

Men tillslut så... vart tomtarna nedpackade och nystädat även i detta hem, fast det tog typ hela veckan 

 

   

 


I mellan detta, har vi försökt skotta snö, inte när det var -30 grader men vi har varit ute små stunder när det "bara" var mellan -20 - 25 grader. Det biter bra på kinderna och näsan, i övrigt blir man ju varm i kroppen.

Det ser fint ut men... när denna bild togs, var det - 28 grader...Brrr

 

 

 

 


Blir alltid halvnervös när Mogge är uppe och klättrar på taket, dessutom är han halvjusterad i ryggen just nu, tjurig är han och undan snön från både brotaket och altantaket fick han, men sen vart det värktabletter och ryggläge i soffan. Sjukgymnastik och MR röntgen är på G. Vi får se vad det visar.... Mogge själv tror att han fått ett nytt diskbråck. Han har som sagt haft 3 st tidigare så... han vet väl, vad det handlar om isf. 

Det här med ryggar är besvärligt, skulle helt klart inte vilja byta med honom   . 

 

Maja har inte varit så intresserad av att gå ut under veckan, dels har det varit för kallt och jag tror det varit för mycket snö helt enkelt...

 

 

 

Hon har varit ute medans vi har skottat snö, sen har hon varit först in med oss och legat och myst vid brasan istället. Januarivintern är nog inget för henne   .

 

Har varit hos min mor i 2 omgångar och hjälpt henne med ditt och datt medans jag varit ledig, fyllt upp kylskåpet, tränat ordläxa med sonen, tvättat, kollar just nu på en serie som vi tar varje tillfälle i akt att se ett avsnitt, vi är fast både Mogge och jag    ha ha, det är ingen ny serie, men vi har inte sett den tidigare "Blacklist", finns 7 säsonger så.... vi har lite att titta på ett tag. Såå spännande... när vi börjar titta på ett avsnitt så blir det alltid

- Vi tittar bara på ett till.... och ett till... en till sen stänger vi. Farligt det där. 

 

Ja... i skrivandets stund har temperaturen sjunkit till -5 grader, skönt kan man tycka, men istället går de ut med varningar igen... om en ny "snöstorm" som är på väg in över västernorrland Bhaa..... inte igen....vi har ju nyss skottat undan från den förra, men vi är beredd... Ved är inburen, vattenhinkar, ljus och ficklampor, mat ikylen.

Hoppas bara det hinner dra över innan jag ska jobba igen (imorgon natt). Vill inte vara med om samma grej igen, att bli ståendes med bilen eller fast på jobbet   . Det är väl härligt med vintern, ha ha ha 

 

Fick upp en minnesbild på FB.... precis för 4 år sen var vi här..... åkte runt i Thailands övärld....suck

 

       

 

Härliga minnen. Vet´te tusan när man kan komma iväg på en sån resa igen. Nä ingen mening att deppa, det är som det är. Det blir mycket snö iaf för skidåkning, skoter m.m, det är ju bra   .

Har inte så mycket mer att skriva om.... så..jag avslutar för denna gång, ha de gott, kram från Annso

 

 

 

   

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards