Direktlänk till inlägg 24 november 2020

Trötter

Av Pierre - 24 november 2020 08:14

Hallå 

Har precis skickat iväg sonen på skolan och ska egentligen hoppa i säng men ibland är det skönt att sitta en stund och varva ner först. Ligger något minus på sömnkontot. Jag klev upp tidigare igår för att åka till frissan, det brukar straffa sig efteråt. Som "tur är" har vi fullt upp just nu om nätterna så man hinner inte känna efter hur trött man är. Det kommer säkerligen idag istället.

 

Iaf är det väldigt skönt att vara nyklippt. Frissan tunnade ut ganska mycket och plattar alltid till håret. Hmm... det är inte riktigt jag men.... tänkte att det är väl desamma. Jag ska ändå på med skyddsutrustning och masken så det är ingen mening att fixa till håret som jag vill. Våra masker är frisyrdödare nummer 1 😝.

 

Ja, veckan då... 

Har mest jobbat så .. inga större nyheter har hänt. Vakade av torsdag. Sov fm och em ägnades hos min mor. Handlat åt henne och adventspynt stod på agendan. Nu vill hon inte ha så mycket jul framme, så det gick bra. Bytte gardiner i köket, hängde upp julstjärna, ljusstakar, några dukar och tomtar. Det vart mysigt och fint för henne 🎅. 

 

Fredag, var min make ledig. Vi hade bestämt att vi skulle hjälpas åt att städa och röja i garaget... mindre kul men ett nödvändigt ont. Det tog mest hela dagen men så skönt att vi gjort det. På kvällen hade vi fredagsmys med Rasse. Det är  kanske den viktigaste stunden på hela veckan för sonen 😉. 

 

Lördag, var det dax för den sista födelsedagen i år. Hipp Hipp Hurra för våran Mogge på sin dag ❤. Det vart sång och paket på sängen 🎊🎉🎁.

I övrigt vart det en lugn och coronasäker födelsedag med de närmast sörjande 😉.

 

   

 


Till kvällen skulle jag gå på och jobba igen, 4 nattskift väntade/ väntar. I skrivandets stund betar jag fortfarande av dem. Ja det har väl inte undgått någon att vi är inne i karusellen igen. Inget roligt läge just nu ... bjuder på några bilder från våran vardag just nu.... 

 

       

 


Mina fina, goa arbetskollegor ❤ utan dem skulle man inte palla detta, natt efter natt. Behöver jag säga att jag är tröttare än allt tröttast när jag kommer hem. 

 

Söndag... sov såklart. Mogge och jag började sätta upp lite utomhusbelysning också. Köpt en ny slinga med domherrar 😍 tror jag fått dille på just domherrar, ha ha. Har ljuslyktor med dem, servetter m.m 

Har fortsatt med julpyssel i veckan, när jag klivit upp på em. Det har varit lite terapi faktiskt, rensa hjärnan från jobb. T.o.m stryka gardiner har varit roligt 😝 

 

 

 

Har också gjort lite jultema i min kruka på bron. Det blev jultåg denna gång 😉 min barnsliga sida smyger fram, ha ha. Fick nog lite blodad tand, fortsatte med pysslet och gjorde fint till adventsljusen inne också. 

 

   

 

Innan veckan är slut ska jag väl förhoppningsvis  ha hunnit julpyntat färdigt, trots natt skift. 

 

En ny vecka är som sagt påbörjad... vi får väl se vad som väntar....

 

Ska iaf bjuda på min sista bild för denna gång. 

Vår goa Maja sötnos, älskar att  attackera våra fötter, på ett kärleksfullt sätt ska jag väl tillägga. 

Vi har fått många skratt när hon gör så och vill busa 🐈‍⬛❤

 

 

 

Ha de gott vänner, kram fr Annso

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards