Direktlänk till inlägg 16 november 2020

Trippel hurra

Av Pierre - 16 november 2020 14:23

Hallå.

Det är gråare än allt grått ute, så trist, men men... man får försöka förgylla tillvaron ändå, så gott det går. Idag är skolan stängd p.g.a planeringsdag, så Rasse är hemma och har en kompis på besök. Passade så precis att jag var ledig under dagen (går på nattpass ikväll). Det blir ingen karateträning ikväll heller, all karate är inställd t.v p.g.a coronan såklart, vilket jag tycker är klokt  

 

Ja...Vet inte vad jag ska säga..... nu är vi där igen..... jobbar med mask och rymddräkt. Jag vet vad jag har att vänta...  man blir så otroligt trött av att jobba i denna utrustning . Jag stupade bokstavligen i säng efter varje nattskift i våras. 

Det är inget roligt läge just nu   . 

 

Vad har jag att berätta om veckan som varit då.....

Mjukstartade med 2 nätter efter sjukskrivningen, visste redan då att det var dax att ställa om till covidIva igen, ingen överraskning direkt. 

 

I övrigt var det " det vanliga" , varit till mor och hjälpt henne med sitt, skjutsat till träningar och vanligt vardagspyssel. 

I onsdags fyllde Rasmus kusin 10 år, Grattis Grattis   . Vi åkte och uppvaktade henne på kvällen. Det var trevligt, med fika och surr. Rasse hade skoj med kusingänget, full rulle   . Jag åkte direkt till jobbet efteråt så fick Mogge och Rasse åka hem.

 

Vakade av på fredagsmorgon och sov fm. Em gick åt till städning, ett bra "vakaavdagen" göra. Ringde och grattade min stora son Christoffer, som hade sin bemärkelsedag denna dag 27 år, inte klokt. Grattis Grattis   trist att vi bor så långt ifrån varandra men men...förhoppningsvis kan vi träffas snart.

 

Ja... när vi liks håller på med födelsedagar, ta vi en till... Grattis Grattis Rasmus på din bemärkelsedag också   

 

 

 

Komiskt, 16 år mellan dessa gossar, men ändå lyckas man nästan pricka in dem samtidigt. Som ni ser är detta inget nytaget kort. Rasmus fyller 11 år och Christoffer blev 27 som sagt.

 

På lördagen fick Rasse bjuda några killkompisar från klassen på taco och spelkväll, det hade han såklart sett framemot hela veckan.

 

   

 

Det vart inte bara tv spel, det vart mycket tok och skratt med "Twister" också   .

 

   

 

Söndag då.... var Rasses egentliga födelsedag. Gissa om någon hade legat där i sängen på morgonen... och väntat och väntat.... ha ha.

Fika på säng, paket och sång måste det vara   . 

 

   

 

Tror han hade en trevlig dag iaf, lagomt med gratulanter, fina och bra presenter, gofika hela dagen.

 

     

 

Ja, nu ska vi bara klara av en födelsedag till i veckan som kommer, så har vi stökat bort allt firande innan jul. 😉. 

 

 Ja... sen började en ny vecka som sagt. I skrivandets stund har nästan hela denna vecka hunnit gått också. I'm sorry,  har haft problem med blogghemsidan (har det fortfarande) faktiskt. Tillslut lyckades jag skriva via mobilen, det är lite besvärligare tycker jag men det går ju. Få se om jag lyckas fixa problemet till nästa gång   

 

Vet inte vad mer jag ska berätta, f.o.m denna vecka är all simträning också inställd t.v så helt plötsligt har vi fria kvällar, det känns konstigt, ha ha. 

Rasse har roat sig med  endel legobygge som han fick i present då. Trodde han skulle växa från det nu men... nä inte riktigt än. Han gillar att bygga...

 


 

 

Han kanske blir en sån som aldrig växer ifrån det, ha ha

Vi följer ju med "Lego masters, Sverige" på Tv:n varje vecka    . Å andra sidan, han får väl bygga på så länge det är roligt. Bra träning, tänka själv, göra om, göra rätt, tålamodsprövande och stärker självkänslan lite, att få jäklas ett tag och sen bli stolt över sig själv, att man faktiskt gjort det själv.

 

Nä hörrni, nu ska jag göra lite nytta här hemma, ha de gott, glöm inte att tvätta och sprita händerna   Kram från Annso

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards