Direktlänk till inlägg 28 oktober 2020

Nu är det gjort

Av Pierre - 28 oktober 2020 18:26

Ja, ligger efter med uppdatering, det har varit så mycket annat som kommit ivägen. Ska göra ett försök att påbörja iaf. 

 

Förra veckan var fylld med både ditt och datt. Jobbat nätter, klassresemöte, utbildning på jobbet, chaffis till simning, utvecklingssamtal för Rasmus o.s.v

 

Gick av mina nattpass i torsdags iaf. Råkade stänga av larmet på telefon och sov vidare ( kom inte ens ihåg att jag gjorde det) vaknade av att sonen stod och bankade på dörren vid 15.00 tiden..... skit också, där försvann den "vridatillbakadygnet" men konstigt nog somnade jag som en stock vid 22.30 tiden och sov hela natten ändå. Brukar inte hända kan jag säga, måste ha varit "megatrött" blandat med att måendet inte varit på topp under en längre tid, tänker jag. Utsövd och pigg blev jag iaf på fredagen   

 

Fredag, passade jag på att åka till mor medans Rasse var på skolan, sen mötte jag upp på skolan när han slutade, för utvecklingssamtal som sagt. 

 

Sonen hade en spännande och rolig helg att se framemot. På fredagskvällen var han bjuden hem till fröken på pizza och filmkväll (ja inte bara han såklart, utan hela 4-6 an). Förstår ju att det är bara sånt som händer i en liten by   

De är inte så många i klasserna. Väldigt skoj för kidsen iaf. 

 

Lördag.... Mogge hade jobbarlördag, jag städade hela dagen, mindre kul kanske, men välbehövligt och fortsatte hela söndagen också... bha... 

Rasse var på "party" igen på lördagkväll, då var det dax för Halloween disco, något han sett framemot hela veckan också. Han gillar att dansa vår lilla discokung   

 

   

 

Den dansande varulven ha ha ha, han är så stolt över sin dräkt ska ni veta.

 

Maja reste ragg flera gånger när han satte på sig dräkten, ha ha ha. Hon visade tydligt att den där, gillades INTE   . I övrigt har Maja varit ute på nattäventyr i helgen, blir alltid lite orolig vart hon tar vägen. Oftast kommer hon när vi ropar in henne, men i mellanåt gör hon egna äventyr och kommer åter dagen efter. Skulle vara intressant att ha en liten kamera runt halsen och se vad hon gör egentligen   . Här har hon varit ute hela natten och kom hem dagen efter. Blöt, hungrig och trött.

.

   

 

Bre ut sig i soffan när det eldas i braskaminen är gött, när man varit ute på tur.

 

Måndag, vart en dag med div. ärenden, fix och trix med mor innan dagen D för mig. 

 

Ja... tisdag var det dax för en tripp till Svall igen. Det var operationsdags... äntligen. Jag kände mig lugn och sansad faktiskt, det enda jag oroade mig för var, illamåendet efteråt   . Är ganska smärttålig men illamåendet är inte att leka med, fy tusan. 

 

 

 

I väntans tider...

Allt gick bra iaf. Trots div. läkemedel för illamående så mår jag pyton efteråt, som en rejäl fylla ha ha ha   

Inte blir det bättre av att de tvingar i en fika, ville bara spy när jag såg ostmackan. Ska verkligen ha det i åtanke  nästa gång jag jobbar på postop, endast drickbart räcker länge, om man vill  . Nyttigt att vara patient ibland. 

Är iaf väldigt glad att jag klarade mig med titthål. Gallblåsan var inte fin, inflamerad, ärrig och en hel del grus och stenar med andra ord - ingenting att spara på. 

Såhär fin är min mage just nu.... skulle bett dem om fettsugning när de ändå höll på, ha ha ha 

 

 

 

Gick inte så bra att sova på sidan första natten, men det blir bättre och bättre. 

Ja.... så var dethär med att ta´de lugnt och inte bära tungt på 1-2-v.... det sket sig på en gång . Följa med Rasmus till frisören är ju lättsamt idag, men mathandling och bära matkassar. Jag kan ju inte sitta och vänta till ikväll när Mogge kommer hem, och åka in till stan fram och tillbaka 2 ggr, nä.... 

Det är väl tur att kidsen har höstlov just nu, Rasmus får vara min slav idag och bära/lyfta matkassar   . Att ta´de lugnt är inte min starka sida som sagt. Jag måste påminna mig själv flera gånger.


Det var väl vad jag hade att bjuda på för denna gång. Ha´de gott tillsvidare.... Kram Annso

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards