Direktlänk till inlägg 12 oktober 2020

Äntligen

Av Pierre - 12 oktober 2020 16:57

Hallå

Dags för en uppdatering...

Veckan som varit, har fortsatt i samma gråa tecken. Regn och rusk, kändes ett tag som man inte sett solen på evigheter, verkligen trist   . 

Jobbade natt fram till fredagsmorgon, det har iaf varit bra sovväder under veckan som varit, om man ska vara lite positiv   .

Det var full rulle efteråt, med att fixa och trixa inför ännu en "Borgahelg", på kvällskvisten rullade vi upp mot fjälls sen.

Ännu en "snickarhelg"   .

 

     

 

So far so good.... men allt eftersom natten och dagen gick, började jag må mer och mer kasst (igen, för typ tusende gången) ja man vet inte om man ska skratta eller gråta. Mediciner jag hade, hjälpte "nada". På lördagkväll sa Mogge:

- Nä nu packar vi ihop och åker hem ! Jag var väl inte lika med på noterna i början, men jag förstår honom. Skulle det vara tvärtom, att Mogge blev "sjuk" skulle inte jag heller tycka det känns ok att vara kvar uppe i fjällen, typ 30 mil till närmsta sjukhus. Tror min kära make var skraj att ha kvar mig där   Såå.... vi åkte hem och på söndag låg jag på en brits på akuten (igen). 

Komiskt när personalen känner igen en, inte bara för att jag jobbar på huset ha ha ha. 

- Nä men Annsofie, är du här nu igen   är det den förbaskade gallan som spökar. På en grisblink  fick jag en storspruta i baken och diverse annat. Kan väl närmast beskriva det som en lottovinst, när man känner att värken i magen håller på att lätta och illamåendet försvinner för stunden. 

Har även hunnit varit i S-vall (igen) och hälsat på kirurgen. Kändes också som en lottovinst när jag gick därifrån.

Det blir operation, YES, de plockar bort gallblåsan.

- Japp, klart, finally, äntligen   

 

 

 

Är lagd som en prio 2 tydligen, vilket innebär op om 2 - 4 veckor. Ja... har jag gått såhär sen den 20 augusti, kan jag hålla ut 2 - 4 veckor till. Nu vet jag att det blir ett slut på det, innom en snar framtid iaf. 

När jag ändå var i S-vall, stannade jag till på Birsta en stund efteråt.

 

 

 

Kändes väldigt lyxigt med egen tid i shoppingparadiset. Passade b.l.a på att hämta ut Rasmus nya glasögon, perfekt   . 

Har ju en del födelsedagar framöver i familjen men.... inte vart det köpt några födelsedagspresenter precis. De har ju plockat fram en massa julsaker    ha ha ha 

Jag är ju barnsligt förtjust i allt med julen. Behöver egentligen inte EN julsak till i mitt hem !!! Men... jag kan ju inte låta bli, så mycket fina tomtar, ljus, kulor och annat. Vill köpa hur mycket som helst. Tur att jag inte mår sådär alldeles prima, har inte ork att shoppa så mycket..... men lite "jul" kom jag hem med   . 

 

Ja, vad mer ska jag berätta ?

Fick post från Regionen häromdagen....

 

 

 

Lång och trogen tjänst. I vanliga fall skulle jag fått åkt till Härnösand och blivit uppvaktad men i dessa pandemitider blev det presentkort med posten istället. Det passade mig utmärkt, jag var ändå inte intresserad av nån guldklocka som förmodligen skulle ligga i en byrålåda. Jag ville ha en resecheck   man tackar.... 

Får väl hoppas att coronan ger med sig i framtiden, så man kan göra en resa (som jag jobbat in åt regionen under 25 år) inte klokt. Helt plötsligt känner jag mig gammal, ha ha ha

 

I övrigt har jag inte så mycket mer att komma med.... Det är det gamla vanliga. I måndags kände jag mig ganska ok. Jag var till min mor och hjälpte henne med div. och på kvällen var Rasse och jag på karate. Var tveksam om min mage skulle palla det, men det gick bra. Fick ett gallskov senare på kvällen men jag vet inte om det hade med träningen att göra, kanske... stenarna hoppade väl runt där i den inflamerade blåsan, kanske inte så bra ändå när jag tänker efter   . Hade bytt bort mitt nattpass på måndag eftersom jag skulle till Svall som sagt, morgonen efter..... 

 

Nä gott folk, jag avrundar här, middag och läxläsning med sonen står på agendan.... Ha´de gott, kram Annso   

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Av Pierre - Tisdag 20 feb 15:41

Hallå Har nyss satt mig i soffan för en liten datastund, är ganska slut i knoppen och kroppen, framförallt i baken, ljumskar och armar ha ha ha..... redan ! Träningsvärken är på G.  Har varit på ridning idag. Det har varit en jätterolig dag, med ...

Av Pierre - Måndag 12 feb 15:16

Halloj Äntligen lite mildare väder, ingen direkt sol, men -7 grader och mulet klagar jag inte på, efter -25 - 29 grader hela helgen. Jag gav mig ut i skidspåret idag och njöt av frisk luft iaf,...     känns bra efteråt   .   Ja, om jag...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards