Direktlänk till inlägg 5 oktober 2020

Garagebygget

Av Pierre - 5 oktober 2020 07:59

Ännu en vecka till handlingarna...

Vaknade till regn och rusk idag, får inte lust till nånting   . Har iaf skickat iväg sonen till skolan och slagit igång en tvättmaskin, alltid nått.

För övrigt, i veckan som varit, har jag jobbat. Vakade av på onsdag eftersom jag hade jobbat helgen också. Sov som vanligt halva dagen och spenderade resten av dagen hos min mor.... vips, så var den dagen slut. 

 

Torsdag (1/10)... hade jag tid här....

 

 

Ja... ni kan vara lugn, har ingen bebis på G, ha ha ha   bäst före datum har gått ut. Nä.. började dagen med cellprovtagning på fm. Roligare kan man ju ha på sin bemärkelsedag, men fort var det gjort..... sen kunde jag åka hem och tokstäda, fixa och trixa lite. Inge märkvärdigheter, fyller ju inte jämna år eller så. Brukar  göra egen smörgåstårta, men i år köpte jag faktiskt en.... tänkte att, det får räcka med att jag ska åka i väg på cellprovtagning och tokstädar på min födelsedag...var inte sugen att dessutom stå och jäklas på med egna tårtor i sista minuten.

  

     

Tusen tack alla nära och kära för blommor och blader och fina paket   .


Haft en bra helg iaf.... Gissa, vart är vi påväg ?

 

 

 

Äntligen kom vi iväg upp till Borgafjäll. Något förenad i "vår byggplan" p.g.a olika omständigheter men vi jobbar på allt vi kan, innan snön lägger sig. Än så länge är det fortfarande "höst" och väldigt "orange" där uppe   Det är så vackert, önskar vi skulle ha tid att vandra lite på fjället, plocka svamp m.m men det går "fetbort" just nu. Allt fokus är på garagebygget. Andra svängen målning har vi beslutat att ta nästa år istället, det är viktigare att vi får det tätt och klart inför vintern. 

 

             

 

Man tycker att det är mest "smågrejs" kvar, men dessa smågrejer tar också tid, längre tid än man tror. Rasse fick hugga i också....

- Jag som trodde att jag skulle få "Chilla" i helgen, muttrade Rasmus.

- CHILLA !! Utbrast Mogge, det kommer vi inte kunna göra de närmsta 5 åren, ha ha ha   .

 

   

 

Han fick faktiskt "ledigt" och skjuta pilbåge också, medans vi satte upp det sista av panelen. Det gillar han...

 

       

 

Vi kom hem på söndag em, då vart det tid för att "Chilla" iaf på kvällen. Det hade vi gjort oss förtjänt av tycker jag, skönt att krypa ner i det varma bubbelvattnet, när det är kallt i kvällsluften   . 

 

 

Måndag... ny vecka. Var iväg och gjorde lite ärenden mitt över dagen sen försökte jag att blunda en stund på em, kvällen var nämligen fullbokad redan (som vanligt) ha ha ha. När sonen kom hem från skolan rullar det på med läxläsning, middagsstök och karateträning sen var det järnet upp till jobbet för att duscha, byta om för att sedan sitta på utbildning kl 20.00 innan nattjobb. 

 

Tisdag, ser väl ungefär likadan ut.... inte riktigt men, jag har sovit under dagen, sonen kommer hem från skolan, läxläsning, middagsstök och iväg på simning innan nattjobb   . Ska inte klaga egentligen. Jag är jätteglad så länge han vill idrotta och röra på sig. Vi har alltid ställt upp i ur och skur för alla pojkarnas idrottande, skjutsningar hit och dit, jobbat för klubben va det än må vara, stå i kiosker, baka, sålt grejer, hjälpt till vid cuper, matcher..... you name it. Det är en rolig, jobbig och intensiv period i livet, som man saknar sen faktiskt, när det tar slut och kidsen blir vuxen. Nu har vi ju äran att få börja om igen med Rasmus, ha ha ha   . 

 

Har väl inte så mycket mer att komma med för denna gång..... jag avslutar med en "Majabild". 

 

 

 

Alltid nyfiken   Tänk att en frysväska kan vara så spännande. Hon satt där länge också och lekte nån slags tittut, ha ha ha, sötnosen.

Nä gott folk, jag avrundar här.... Kram fr Annso

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Av Pierre - Tisdag 20 feb 15:41

Hallå Har nyss satt mig i soffan för en liten datastund, är ganska slut i knoppen och kroppen, framförallt i baken, ljumskar och armar ha ha ha..... redan ! Träningsvärken är på G.  Har varit på ridning idag. Det har varit en jätterolig dag, med ...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards