Direktlänk till inlägg 14 april 2019

Lite smått och gott

Av Pierre - 14 april 2019 19:51

Hallå... Ännu en vecka har gått, April bara susar förbi och jag hänger inte med i vanlig ordning   . 

Vad ska jag berätta om den gångna veckan då......

Det har varit fina dagar och lilla Maja har fått varit ute några gånger, hon blir tuffare för varje gång...

 

 

 

Idag har hon faktiskt t.o.m fått varit ute fritt. Hon höll sig bara runt huset, men det lär väl inte hålla så länge, om vi fortsätter släppa henne   , måste ta tag i kastrering på henne efter påsk, helt klart.

 

Kom ihåg att jag skrev, att det är lugnt med födelsedagar ett tag, till slutet av månaden iaf... nja... inte riktigt. Vi var till vår granne faktiskt en kväll och uppvaktade herrn i huset på bemärkelsedagen. Det var trevligt med kaffe och surr... och god smörgåstårta. Grattis Grattis   .

 

 

 

Annars har det rullat på med de vanliga vardagsgöromålen. Var till min mor, när jag var ledig och hjälpte henne med sitt, gjorde lite påskfint i köket och hon fick tulpaner på bordet, det uppskattades   . 

Hemma som sagt, vart det sparsamt med påsk, eftersom Maja fullkomligt attackerade påskpyntet. Det låg påskris, fjädrar, dekorägg över hela golvet. Istället fick det bli lite påskris ute på bron, av de stackars fjädrar som blev kvar.... det får duga  .

 

 

 

Tog en dag och agerade köksa oxså, jag kände mig riktigt nöjd faktiskt. Gjorde en Thaikycklinggryta (som Rasmus är väldigt förtjust i) köttfärsås till dagens middag + en full låda till, förberett Tjälknöl, grillskivor m.m 

 

 

Nu har jag laddat mat för hela påskveckan i frysen, det känns bra   .

Förutom det, har vi varit iväg på träningar. Inga bilder denna gång, för vi hade föräldrarmöte under tiden. 

Ja.... vi ska kanske gå en funktionärsutbildning i Juni. Fy tusan.. hur nu det ska gå.... Som jag sagt tidigare, jag kan ingenting om simsporten som sådan... men det är väl dax att lära sig. Det behövs otroligt många funktionärer vid en simtävling, har jag nu fått lära mig   . Det är ju vanligtvis 8 banor , alltså 16 funktionärer ( 1 på varje kortsida, som ansvarar för korrekta vändningar, starter och målgångar m.m 

Utöver de som dömmer efter långsidorna av bassängen, ni fattar... mycket folk behövs. 

Ja, det ska bli intressant...... det är en heldagsutbildning + 2 dagar med praktisk dömning under simtävling för att bli godkänd....... Känner mig väldigt tveksam.... skräckblandad förtjusning kanske jag ska säga. Hmmm.... hur hamnade jag i detta..... Ha ha ha.......

 

I fredags var det begravning av  morbror i Umeå, det har varit lite fix och trix innan, med blommor o.s.v    Ja.... vad ska man säga. Det är alltid tråkigt såklart. Har inte så mycket mer att säga om det..... man får sig en knäpp på näsan helt enkelt, ingen av oss lever för evigt, så LEV och njut av livet ! 

Med det sagt, vill jag inte skriva mer om det här. Jag blir sentimental, det är bara jobbigt att läsa   .

 

I helgen har jag jobbat och gör fortfarande i skrivandets stund. Man är typ helt osocial med omvärlden . Mogge har servat skotern, fixat med däckbyte. Rasmus hade kompisbesök. När jag klev upp på em, var jag tvungen att gå ut på altanen och sätta mig i vårsolen....andas vårluft, så underbart   Vilket härligt väder det varit

i helgen !!

Vi plockade fram grillen och grillade hamburgare till middag, något som vart uppskattat av kidsen.

 

 

 

Söndag, sov jag såklart. Mogge och Rasmus var hos farmor och farfar. De kom väl hem i princip när jag klev upp på em. Det var lika fint väder denna dag. Vi tog en prommis, behövde det kände jag. Rasse åkte sparkcykel...

 

   

- Jag älskar mitt liv mamma !! säger han lyckligt helt plödsligt...det kom direkt från hjärtat   .

Ha ha ha, jag blev så brydd.... men glad och varm i hjärtat, gounge. 

Ja, nog har du det bra min son, det finns så mycket barn, som inte har det bra där ute. Dagens bästa stund    sen vart det mest snack om maskar i stället. Hur stor är världens största mask, var finns den, han skulle hem och googla på det, måste höra med honom sen, om han hittat nått svar på det    .


Ja.... det vart en paus i skrivandet.....Det har hunnit blivit onsdag och jag har vakat av idag. Har i princip bara jobbat och sovit, sen sist....och varit på simträning. nu är det uppehåll över påsklovet.

 

 

 

 Så...idag har jag sovit lite på fm då, sen åkte jag till min mor, handlade och skurade rent på hennes balkong, Torkade av möblerna o.s.v . Inte klokt, det är nästan 20 grader varmt. Skönt om hon kan sitta där ute i påskhelgen, när det är så fint väder. Har haft en himla energi ( för att vara en "vakaavdag") men jag lär väl kracha ikväll, skulle jag tro.

Nä hörrni, dax för middagsbestyr hos fam. Pierre, Ha´de gott Kram Annso

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Av Pierre - Tisdag 20 feb 15:41

Hallå Har nyss satt mig i soffan för en liten datastund, är ganska slut i knoppen och kroppen, framförallt i baken, ljumskar och armar ha ha ha..... redan ! Träningsvärken är på G.  Har varit på ridning idag. Det har varit en jätterolig dag, med ...

Av Pierre - Måndag 12 feb 15:16

Halloj Äntligen lite mildare väder, ingen direkt sol, men -7 grader och mulet klagar jag inte på, efter -25 - 29 grader hela helgen. Jag gav mig ut i skidspåret idag och njöt av frisk luft iaf,...     känns bra efteråt   .   Ja, om jag...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards