Direktlänk till inlägg 18 februari 2019

hjärtdag och annat

Av Pierre - 18 februari 2019 14:56

Hallå där.

Ännu en ny vecka på G. Vaknar upp i em till en gråmulen måndag, 0 grader, annars har det varit fantastiska dagar över helgen, med strålande sol..... fast dem har man jobbat och sovit bort tyvärr   .

 

Veckan som varit, har inte varit så spännande direkt. Samma gamla vanliga...

Rasse och jag har varit iväg på träningar och jag har suttit och tittat på SASSgänget på badhuset.

 

 

 


I onsdags, hade jag en date med syrran. Vi bestämde att träffas hos mor och "slå ihop 2 flugor", det var trevligt. Jag hade bakat en kaka och vi firade lite alla hjärtans dag med henne      och gjorde våra vanliga hemtjänstuppdrag i samma veva, tror det var uppskattat.

 

Torsdag, hade jag en "hemmastäddag", det var välbehövligt. Dammsög, svabbade av golven, skurade badrummet och köket m.m 

Det var ju alla hjärtans dag, så jag överraskade med en tre rätters middag och paket till mina pojkar när de kom hem från jobbet respektive skolan   . 

 

     

 

Mamma Annso gick inte lottlös heller....   

 

   

Älskar tulpaner   . 

Maja sötnos fick oxså presenter på alla hjärtansdag, ha ha... lite nya leksaker ...

 

 

 

Fredag, tänkte jag ha en lugn vilodag, plugga lite från Proactutbildningen sova och tanka lite energi inför kommande nattpass men..... så blev det inte såklart. 

Hann bara ta fram böckerna, så knackade sotaren på dörren...... F.....n, han hade jag glömt. Det skulle sotas idag. När det väl var gjort, så hann jag bara sätta ner baken så ringde de från skolan. Du måste hämta Rasmus, han gråter och har ont i munnen !

- Va ? 

Drog mig till minnes att han nämde det på morgonen när han åt frukost, men jag la ingen stor vikt i det. 

- Du är inte sjuk, så... iväg till skolan.

Ja... hämtade hem en spak son. Han hade helt sonika tandvärk. Men.... Rasse detta kan inte ha kommit som en blixt från en klar himmel. Nej, det hade det inte, han hade haft ont kvällen innan och på natten.

- Men varför har du inte sagt nånting !? 

Det var väl just vad han försökte på morgonen men... mamma lyssnade inte  .

Ja, det slutade med att jag fick ringa och försöka få en akuttid hos tandläkaren. Ingen "hit" på en fredag men... vi hade tur och fick en tid efter lunch.

Det slutade med att han fick dra en mjölktand, som inte såg rolig ut. En ny erfarenhet i livets ryggsäck... att ha tandvärk (inte så rolig erfarenhet dock) och att bedöva och dra ut en tand (inte heller skoj, när sonen är dörädd för allt vad sprutor heter)  .

Vips så försvann den em.

Ihelgen har jag i princip bara jobbat, sovit och uppvaktat en 50 åring. Hipp Hipp Hurra fina Nettan     .

 

   

 

Så mycket vackra blombuketter och så skoj att träffas. Allt för sällan tyvär, men förhoppningsvis ska vi bättra oss. Vi har mycket att ta igen och snacka om, ha ha ha

Tack för gofika, skratt och pratstund (det vi hann med) Hon har alltid varit en trogen, klok, go och glad vän som funnits med i upp och nergångar, i större delen av mitt vuxna liv, även om vi inte träffas så ofta numer  .

 

 Fick så fina bilder skickade till mig från Chrisse i helgen.... han har varit på bal med sin Jenny på Karlbergsslott. Ni förstår ju att mammahjärtat håller på att spricka av stolthet. Inget jag kan dela med mig av här tyvär, men de var så fina så. Chrisse i mässdräkt och Jenny vacker som en prinsessa i röd balklänning. 

Tittar på kortet flera gånger och kan inte fatta att det är min lille Chrisse, som blivit en så ståtlig man..... nånting måste jag har gjort rätt här i livet iaf  . 

 

Nä.... har inget mer spännande att berätta för denna gång.... eller ja, vi har lite på G som tagit upp en del tid och tankar under denna vecka men....det sparar jag tills nästa gång.... allt är inte klart än. Ska strax förbereda lite middag (det har nu hunnit blivit tisdag) så... det står tidig middag och körning på simning på Annso s agenda. Det är ungefär vad jag mäktar med efter 4 jobbnätter och 4 ½ timmes sömn idag.

Ha´de gott kära vänner tills nästa gång, Kram Annso   .

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Av Pierre - Tisdag 20 feb 15:41

Hallå Har nyss satt mig i soffan för en liten datastund, är ganska slut i knoppen och kroppen, framförallt i baken, ljumskar och armar ha ha ha..... redan ! Träningsvärken är på G.  Har varit på ridning idag. Det har varit en jätterolig dag, med ...

Av Pierre - Måndag 12 feb 15:16

Halloj Äntligen lite mildare väder, ingen direkt sol, men -7 grader och mulet klagar jag inte på, efter -25 - 29 grader hela helgen. Jag gav mig ut i skidspåret idag och njöt av frisk luft iaf,...     känns bra efteråt   .   Ja, om jag...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards