Direktlänk till inlägg 13 januari 2019

skurtanten

Av Pierre - 13 januari 2019 22:21

Hallå där....

En ny vecka har passerat och jag har inte så mycket att säga om den. Skolan är igång igen och jag betade av 5 nattpass. Gick av på torsdagsmorgon och sov fm. Kände mig ovanligt pigg för att "vaka av". Renbäddade alla sängar, tvättade, förberedde middagen. Äter tidigare middag när det är träning på G. Denna dag skulle Rasmus simkompisföräldrar köra, så han ska stå startklar 16.45 När han åkte iväg på träning passade jag på att åka iväg och stöka bort veckans mathandling. Ja... det var väl vad jag hann den dagen. Sov som en stock den natten.

 

Fredag - skickade iväg Rasse med skolbussen sen bar det iväg till mor för lite div. hemtjänstuppdrag. Handlade åt henne, drack kaffe och surrade en stund och plockade bort julsaker, gardinbyte m.m 

Hon fick ett blått och vitt tema denna gång i köket   . Tog fram hennes fina lampa från Turkiet, det vart fint i fönstret, är faktiskt lite avis på henne. Jag skulle själv vilja ha den, ha ha ha 

Det är lillsyrran som släpade med sig den hem från en Turkietresa, till mamma.

 

 

 

Den lyser vackert i mörkret, jag är lite svag för mosaikmönster, tycker det är snyggt

Ja...sen var det dax att ta tag i julröran här hemma oxså. Rasmus hade lovat mig att han skulle hjälpa till och städa sitt rum, när han kom hem från skolan. Sagt och gjort, men det blev en extra städning....... eftersom Maja hoppade upp i hans bokhylla och rev ner 2 plastlådor full med lego, när vi höll på som bäst. Vet inte om man ska skratta eller gråta då... men tillslut så, fick vi ordning och reda. Grrr....

Samlade ihop alla kartonger, papper, tidningar, glasflaskor m.m från jul/nyår och åkte till vår återvinningsstation  - kände mig så nöjd med mig själv. Otroligt vad mycket skräp det blir över julen, phu...

Sen tog min energi slut..... jag somnade i fotöljen. Det blev en sen middag men det gjorde inget, Mogge hade "stängningsvecka", vilket innebär att han är hemma runt 18.45 - 19 tiden.

 

Lördag - Städade i stort sett hela dagen och plockade ihop julsaker. Någon var jättesur på oss att vi plockade ihop julgranen, ha ha ha

 

 

 

Det är mysigt med tomtar, ljus och allt det röda men.... ganska skönt oxså att plocka bort. Det känns mer rent och frächt. 

 

   

 


På kvällen myste vi bara i tvsoffan, med lite gott. Mogge och jag håller på att beta av hela serien "Vikings". Något vi började med för längesen, men det har blivit långa uppehåll i mellan. Nu fick vi för oss att vi ska försöka titta klart. Vi har inte så mycket kvar nämligen, på säsong 4. Hörde att säsong 5 är på G...... så vi ligger hjälplöst efter, ha ha ha, spännande iaf. 

 

Söndag - var väl samma lika i stort sett. Städade övervåningen (som jag inte hann dagen innan), Mogge var på styrelsemöte på Resele IF, våra grannar kom förbi på en kaffestund, betade av några avsnitt av Vikings sen bestämde vi oss för en bastukväll, det var länge sen.

Lite gott i bastun  

 

   

 

Berättade förra gången att vi har läst Harry Potter böcker ett tag. De är lite tungläst och svåra, så nu tänkte jag att vi ska läsa nått" lättare och roligare" ett tag. Jag hittade nämligen en hög med "Bert" böcker efter Sacharias och Christoffer i mina gömmor. Jag kom ihåg att vi läste för storpojkarna och de låg och tokskrattade åt dem. Inget undantag för Rasmus... han tycker de är jätteroliga. Han vill läsa Berts dagbok varje kväll. Ja nu har vi bara hunnit läsa i första boken, ibland läser han för mig och ibland jag för honom, så det blir lite smygträning mitt upp i allt.

 

 

Boktips för er som har barn i samma ålder   "Bert" håller fortfarande...

 

Ja, roligare än så, vart inte denna vecka, mycket städning som sagt, men det måste ju göras ibland. En ny vecka är påbörjad. Idag är det måndag, det var en ganska kylig morgon - 17 grader när vi klev upp. De övriga i familjen är på jobbet resp skolan, jag själv har en vilodag   tills ikväll, då står karateträning och nattjobb på agendan. 

 

Hade en sista bild    Rasmus hittade en perfekt glasögonhållare, medans han sover för natten.

 

 

 

Tyvärr är han nerpackad nu, tills nästa jul.

Ha´de gott Kram Annso 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards