Direktlänk till inlägg 10 december 2018

Decemberskoj

Av Pierre - 10 december 2018 08:22

Hej igen...

Dax för en ny rapport från Sorte. Det har varit en vecka med blandad kompott. Jag har mest jobbat men jag fick vara hemma sista natten p.g.a migrän. Det är sällan jag får det, men de få gånger det kommer, vet jag vart det slutar, jag ligger och spyr, inget undantag denna gång, sen är det över på ett dygn. Trevligt   not. 

 

Rasse har inte fått åka på nån träning under veckan, han har fortsatt varit ganska snorig, så det har varit en vilovecka för honom. Det har givit resultat tror jag, för nu är han piggelin igen! Skönt. 

Fredagsmorgon var vi iväg till tandis iaf...

 

 

 

 Vi ska dock tillbaka i Januari för att putsa en tand men inga hål. Jag tjatar och jagar Rasse om tandborstning 24-7, han är döless på mig men... det ger oxså resultat.... att vara skitjobbig menar jag    . 

Om man har skött om sina tänder, blir mamma Annso glad och bjuder på lyxfrukost innan jag skjutsade tillbaka honom till skolan...

 

   

 

Hotellfrukost på Hallstaberget, bra start på dagen !

Jag var mätt nästan hela dagen efter det. Rasmus tyckte att vi alltid skulle åka dit efter tandis och äta frukost, ha ha ha, får se till att alltid boka morgontider i fortsättningen   .

För övrigt den dan, var det mathandling på agendan, åt mor och till oss själva. 

 

Lördag, klev vi upp tidigt på morgonen för att åka iväg på Jamtli julmarknad. Det har jag sett fram e mot sen i fjol faktiskt. Vi skulle åka redan då, men det kom en flytt i vägen åt stora sonen.... så nu äntligen kom vi iväg. Ja, det var hur mysigt som helst. Det snöade som tusan och julstämningen var på topp. Köpte lite goa korvar, ostar och Åreljus. I övrigt åt vi oss i genom marknaden och smakade på allt möjligt gott   Kaffe, varm choklad med grädde och tunnbrödmackor, älgkebab, våfflor på pinnar, karamelliserade äpplen, glögg och pepparkakor, polkagrisar m.m m.m

Rasmus ville åka häst och släde, så det gjorde vi såklart. Juligare än så, kan det knappast bli   .

 

                       

 

Rasse sa flera gånger på väg hem sen, att det varit en mysig dag och det hade vi verkligen haft. Förhoppningsvis kan vi åka dit fler år. Har bara varit på Jamtli på sommartid, när storpojkarna var små ( det var oxså jättemysigt) men inte med Rasmus och inte under jultid. 

Det var gott iaf att komma hem sen på kvällen och tända upp en brasa. Vi var kall in i märg och ben, kändes det som....

 

   

Det vart en tvkväll framför brasan och vi somnade ovaggade, kan jag säga   . 

 

Söndag... tog vi sovmorgon allihopa. Jag och Rasse skulle på julfest kl 12 och Mogge stackarn fick vara hemma och skotta. Det hade snöat hela natten, tung blötsnö som övergått till regn på dagen, riktigt skitväder med andra ord.

Svårskottat och tungt med en krånglande axel för min Mogge men, det blev bara det värsta runt bron och garaget.

Smyrna hade som sagt avslutningsfest för alla föräldrar och barn. Det brukar alltid vara uppskattat, mkt sång, berättelse om Jesus födelse, julmusikquiss, fika och julklappsutdelning till kidsen. Jag har sagt det förr men säger det igen.... Smyrna är en fantastisk barn/ungdomsverksamhet. Jag hoppas Rasmus vill vara med långt upp i tonåren, precis som Christoffer var   . 

Avslutade dagen med innebandy i Tängstahallen....

 

 

 

En ny vecka har tagits vid. Idag är det måndag och jag är ledig under dagen eftersom jag ska gå på nattskift. 

Ska strax åka iväg och hämta ut 2 paket sen ska jag baka lussebullar. Om mina arbetskollegor är snäll i natt, så får de nybakta lussebullar av syster Annso, ha ha ha  

    

 .......

Ja jäklar vad flitig jag varit i em, det blev dubbelsats av lussebullar och en sats med saffranslängder med vit choklad. Nu har jag gjort mig förtjänt av en vila, innan nattpass. Vissa andra hittar viloplatser någon annanstans.....

 

 

 

Ha de´gott alla vänner Kram Annso

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards