Direktlänk till inlägg 3 december 2018

Pynt

Av Pierre - 3 december 2018 08:00

Hallå...

Ingen trevlig morgon att stå och vänta på skolbussen, kolsvart ute, spöregn..... allt vitt på backen är borta   såå trist.

Veckan då.... Var som sagt till min mor och julpyntade i början av veckan, sen gick jag på och jobbade 3 nätter. Kändes väldigt lyxigt att "endast" jobba 3 nätter, gick alltså av i torsdags då. Jag sov som vanligt och Rasmus hjälpte mig att bära in alla jullådor från boden, mer hann vi inte, för vi åkte iväg på simträning.

 

 

 

Han tränade på bra, trots att han var lite småsnorig men jag hade det på känn, efteråt bröt det ut riktigt och det var väl lika bra. Rasmus blev sjuk, förkyld och feber så han var hemma från skolan på fredan. Han har klarat sig hela hösten ( förutom i början av skolterminen då trumhinnan sprack av en teipboll)  så... det var väl dax nu.

Han fick vara hemma själv på förmiddagen, han låg nedbäddad i soffan med paddan medans jag åkte in till stan och stökade bort veckans mathandling åt mor och åt oss själva.

På eftermiddagen vart det div. julpyntning här hemma. Jag strök gardiner....

 

 

 

Bytte bara i tvrummet och köket, resten fick vara kvar som det är. Rasse satt uppe och ritade en stund medan jag strök men det varade inte så länge, han gick och la sig i soffan igen. Vila är bästa medicinen brukar jag säga och det brukar stämma för det mesta   .

 

 

 

Fredagkväll var lugn och skön, vi åt tacos och myste framför tv:n.

Lördag, fortsatte jag med julpyntningen, mogge var ledig så jag fick hjälp av honom med ljusslingor och div. annat. Tillslut vart det jul här hemma oxså...

 

     

 

Rasse orkade vara uppe mycket mer denna dag, så han byggde klart ett legobygge, som han varit på G med, sen han fick det i födelsedagspresent. Han var stolt som en tupp att han byggt det nästan själv, med lite guidning. Det är bra, att han får tänka, göra fel, göra om, göra rätt och grubbla själv...    .

 

 

 

På lördagkväll skulle Mogge på personalfest. De blev bjuden på Wallmans Salonger och julbord på Hallstaberget. Ja... vad ska man säga..... jag är inte bitter, närå....... va glad att du har en sån arbetsgivare som bjuder personalen på julbord och Landstinget undrar varför dom inte är en attraktiv arbetsgivare......... ja det kan dom fundera över.

..... det är mest pinsamt tycker jag ! Med det sagt, så hade jag iaf en myskväll med sonen istället, ha ha ha   

 Vi spelade monopol.

 

 

Och kollade på årets julkalender....

 

 

 

Sen tittade vi på mera film.

Söndag, 1 advent, Rasse är fortfarande snorig men piggare, skönt. Vi hade bestämt att vi skulle baka pepparkakor och ett pepparkakshus. Pepparkakshuset gick faktiskt väldigt bra ( har stått många gånger och svurit över detta och velat slänga ut allt genom fönstret) men inte denna gång, vi är stolta över vårt konstverk i år, ha ha ha

 

   

 

Ja..... det blev ingen skyltsöndag för oss och ingen innebandy heller såklart, eftersom Rasse varit sjuk. Istället blev det en lugn hemmakväll med lite glögg och pepparkakor   . 

 

Idag är det måndag och en ny vecka. Har som sagt skickat iväg Rasse med skolbussen, startat en tvättmarskin, gett lilla Maja mat... mer har jag inte hunnit gjort. Skulle egentligen ha åkt in till mor men det vart "inställt", hon har en väninna som hon ville hälsa på och ge en julklapp. Jag hade lovat att hjälpa henne dit så de fick fika och träffas men som tur var, ringde hon henne i helgen först. Hon hade visst ramlat och brytit höften precis, så det blev inget besök. Det blev ett telefonsamtal istället, så kan det gå.

 

Vi har en del smått och gott inbokat i veckan, allt från jobb, julfest till tandläkarbesök m.m . Börjar med imorgon, då ska jag kliva upp tidigare för alla föräldrar är bjuden på adventsfika på fritids. Kidsen har bakat och fixat, så självklart åker jag dit   .

 

Avslutar med en "Majabild"..... Här ligger hon ofta på span eller sover. Det springer 2 ekorrar utanför fönstret och en massa små pippifåglar, så hon har fullt upp med att hålla koll på dom, våran sötnos  

 

 

 

Ha´de gott Kram fr Annso

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards