Direktlänk till inlägg 11 november 2018

Hipp Hipp Hurra

Av Pierre - 11 november 2018 19:42

Hallå i "grårusket"....

Såå grått, trist och deppigt. För min del får snön gärna komma, så det blir lite ljusare och finare ute. November tycker jag är helt klart den värsta månaden på hela året, man skulle egentligen åka iväg till sol och värme denna årstid.. suck   . Ingen ide att sitta och drömma just nu....

 

Här har veckan rullat på i rasande fart. 

Har jobbat och vanligt vardagsstök, med fritids, matlagning, läxläsning, träningar m.m

 

   

Rasmus kämpar på i simhallen   .

 

När jag vakade av, var jag till mor och hjälpte henne med sitt och fredagen gick åt till att följa med Mogge till Umeå. Det var inte direkt en nöjesresa om jag säger så. Jag satt här och väntade på Mogge...

 

 

 

 Mogge har haft ont i en axel ett längre tag, därav detta besök. Vi får väl se hur allt utvecklar sig, han fick  träffa en doktor som ville operera han på studs, tror jag   . Nu väntar vi in ett MR svar i veckan. Tror att min kära make hade förhoppningar om en rtg och en kortisonspruta - klart! men nja.... riktigt så blir det nog inte. 

Efteråt bjöd Mogge på lunch, mycket trevligt när vi är i "storstan". O´learys om Mogge själv får bestämma   

 

   

 

Sen handlade vi lite småjox och åkte hem 21 mil igen. Rasmus var i skolan och följde med en kompis hem den dagen, det var snällt, så slapp man ha en tid att passa och stressa hem. 

 

Lördag, hade jag en hemmapysseldag sen på em/kvällen var det kusinkalas. Kusinen Hillevi fyllde 8 år, Grattis, Grattis tjejen. Det var fullt ös med släkt, familj, vänner, paket, god mat och tårta   .

 

   

 

Vi åkte 2 bilar dit, så jag kunde åka direkt till jobbet därifrån och Mogge och Rasmus kunde åka när de ville. 

Jag har som sagt jobbat lördag och söndag natt och fortsätter till tisdagsmorgon, så i skrivandets stund har jag 1 natt kvar, innan jag är ledig igen.

 

Söndag - sov jag såklart på dan, när jag klev upp på em, hade jag en kille som stod och studsade av förväntan. Vi skulle fira Mogge på farsdag. Rasmus hade gömt paketet i sin garderob och skrivit kort och jag hade bakat en gokaka dagen innan och förberett   . Grattis bästa Mogge på farsdag    för det mesta brukar farsdag inträffa mitt uppi födelsedagar här, så farsdag kommer alltid i skymundan, men inte i år. Idag fick han en egen dag.

 

 

kolla in stavningen på "älskar".... ha ha, lillgubben   . 

Sacharias kom förbi i samma veva och grattade farsgubben, så vi fikade tillsammans och han stannade på middag. Gjorde lasagne, så vi vart mer än mätta ! 

Avslutade farsdag med innebandyträning på kvällen.

 

 

 

Ja... vår nya familjemedlem Maja då.... det är fullt ös medvetslös på henne, ha ha, allt ska ju undersökas i sitt nya hem. Diskmaskinen är tydligen extra intressant, mina blomkrukor, mattor m.m 

 

     

 

Hon håller igång periodvis på natten oxså, så stackars Rasse har väl haft lite sådär med sömnen under veckan. Igår fick vi faktiskt stänga dörren till hans rum, så han skulle få sova i fred. 

När hon har sovit klart, så är det klart för alla.... då ska det busas och lekas, även om det är mitt i natten, ha ha 

Lillgumman  . Det ska bli väldigt intressant och se när det blir dax för julgran... hmm.... är rädd för att den lär vara omkullvält mest hela tiden, ja.... vi får se hur det går.

 

Imorgon är det 13 nov. Min Christoffer fyller 25 år, Hipp Hipp Hurra på din födelsedag   Inte klokt att vi har så stora barn. Minns det som igår när han föddes, på den tiden låg man inne en hel vecka på BB, snacka om att tiderna har förändras. 

 

 

Med denna bild grattar jag dom båda två på deras födelsedagar, chipsvinnarkillarna på Liseberg   .  

 

Tyvärr är han ute på övning och inte kontaktbar i veckan ( oxså ett sätt att fira sin 25 årsdag på ) men vi har firat honom lite i förskott och vi har skickat paket, som han får hämta ut när han kommer hem iaf. 

I veckan som kommer, fortsätter vi med födelsedagstemat..... vi kör allt eller inget, ha ha.... mycket tårtätning och paket blir det just nu   . 

Ha´de gott kram Annso

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Av Pierre - Tisdag 20 feb 15:41

Hallå Har nyss satt mig i soffan för en liten datastund, är ganska slut i knoppen och kroppen, framförallt i baken, ljumskar och armar ha ha ha..... redan ! Träningsvärken är på G.  Har varit på ridning idag. Det har varit en jätterolig dag, med ...

Av Pierre - Måndag 12 feb 15:16

Halloj Äntligen lite mildare väder, ingen direkt sol, men -7 grader och mulet klagar jag inte på, efter -25 - 29 grader hela helgen. Jag gav mig ut i skidspåret idag och njöt av frisk luft iaf,...     känns bra efteråt   .   Ja, om jag...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards