Direktlänk till inlägg 24 september 2018

Besök hos sonen

Av Pierre - 24 september 2018 07:56

Härliga måndag   , väntat på skolbussen med Rasse imorse, 4 grader och blåst, ruggigt ute men ack så vackert med alla höstfärger. Såhär ser det ut utanför mitt köksfönster...

 

 

 

Ja...veckan har rullat på i 200 km/h. Jobbade natt fram till onsdagmorgon, sen tog jag "helgledigt". Något som var planerat sen länge. Fördelen med att jobba som man gör, är att jag kan fördela arbetstimmarna som det passar. Istället ska jag jobba 50 timmar denna vecka, vilket gör att man kan vara ledig i bland, utan att behöva ta ut ex semesterdagar. 

Iaf... veckan började med nattpass och de vanliga vardagsstöket. Rasmus fick börja med simträning igen. Vet inte hur bra det är för hans öra, men han har ju simmössa på sig, så det borde gå bra. Han har inte klagat på att det gör ont eller så. 

Tror han tyckte det var roligt med en ny "sim termin" och jobbigt   .

 

 

 

Hejja på.... full aktivitet i bassängen. Kidsen är uppdelade i olika grupper beroende på om de är nybörjare eller har simmat ett tag i klubben, fast de tränar samtidigt iallafall.

 

Onsdag, vakade jag av som sagt och sov under fm. På em åkte jag till mor och hjälpte henne med mathandlingen, fikade med syrran och vi fikade hemma hos mamma oxså efteråt   . På kvällen var det fullt upp med att packa, fixa och trixa inför helgen. Läxläsning för Rasse. 

 

Tyckte det var lite roligt, för Rasmus frågade mig vilken min drömresa var i bilen? Ja.. jag babblade på om några länder jag skulle vilja åka till. Vilken är din drömresa då ? frågade jag.

- Bora Bora.

- Va...Bora Bora !!, vad har du fått det i från ?   

Nja, det visade sig att han gjort ett arbete om sin drömresa och han berättade att man kan bo i hus ute i vattnet och att det kostar jättemycket pengar att åka flygplan dit. 

Ja du Rasmus, nog för att Bora Bora verkar vara toppen, men chansen att vi ska kunna åka dit är minimal, ha ha ha.

Vi skrattade gott, när vi fick se hans "arbete" ....

 

 

Som fröknarna sa: Ja men Annsofie, det är ju bara att jobba extra    .

- ja eller hur !!! Ha ha 

 

..... Vi kom inte i väg till "Bora Bora" i helgen, men till Stockholm iaf. Det hade jag sett fram emot så länge, att äntligen få träffa Christoffer. Eftersom han inte har möjlighet att komma hem, åkte vi ner till honom   . 

Det har varit en intensiv och rolig helg på alla de vis.

 

Jag visste att vi skulle på "Mamma mia the party" på Tyrolen. Det var som en födelsedagspresent i förskott, mycket trevligt   . Chrisse var barnvakt åt Rasmus under kvällen. Det tyckte Rasse var mysigt såklart, att få egen tid med storebror. Där emot visste jag inte att det stod en "limo" utanför dörren och väntade....

Jag höll på dö   . 

 

     

 

Det var såklart väldigt bekvämt att sitta där och dricka Champagne, istället för att ta tunnelbanan, ha ha ha

En skräckblandad förtjusning kan jag väl säga. Var väldigt glad att det var avspärrningar in mot Grönan och tyrolen p.g.a nån konsert, så hon fick släppa av oss utanför.

- Ja men tusen tack, det blir jättebra här !! 

Hade smällt av, om hon kört in på Grönan mitt framför allt folk   . Är inte riktigt bekväm med rollen av "Glitter och glamor" om man säger så. 

Ja, en häftig upplevelse att få åkt en sån iaf.... min tokiga, älskade familj   tack   .

 

Här kommer några bilder från en toppenkväll, vi dansade, sjöng, åt god grekiskt mat och fantastisk show i Abbas ära.... 

 

           

 

Såklart kom det fram några skönsjungande grabbar med gitarrer och sjöng för mig vid bordet, där höll jag på att dö igen, en smula   . En fantastisk förskottsfödelsedagspresent iaf , de sätter ribban högt, för jag fyller inte jämna år på nått sätt, ha ha ha.

 

Dag 2 var Rasmus dag. Om ni kommer ihåg hade jag lovat Rasse i början av sommaren, att vi skulle göra nånting roligt för de pengar han fick från försäljningen av loppisgrejer efter sommaren. Han fick en bra slant iaf och de har vi sparat till denna dag, då han skulle få gå på tivoli.

Efter lite sovmorgon från utekvällen dagen innan, åkte vi in till stan och mötte upp Christoffer ( han hade haft halvdag på skolan). Vi åt lunch tillsammans och vad passade bättre än att prova Paulo Roberto`s restaurang. 

Mycket god mat, underbar pasta, ett tips om ni är i krokarna  

 

     

 

Nu var vi redo för en heldag/kväll på Gröna Lund. 

Köpte åkband ( så han skulle få åka tills han blev less) men det blev han aldrig tror jag    efter att ha gått i Lustiga huset 4 ggr fick jag dra med honom på annat, ha ha ha 

Mogge gick i spökhuset med honom, men vår son började tokgrina där inne, det var aldelles för läskigt, stackarn. Han är verkligen inte så kaxig som man kan tro   . Vi fick gå och fika en stund så värsta chocken skulle släppa, ha ha ha Sen bar det iväg till "Vilda musen" och då var det snabbt bortglömt   .

Jag har inget emot att åka berg och dalbanor, bara det inte snurrar runt runt, då finns viss spyrisk !

Tror han hade skoj iaf och det är huvudsaken, men aldrig mer spökhus, säger Rasmus !

Här tittade vi in hos Pettson och Findus   .

 

               

 

Behöver väl inte skriva att vi somnade som klubbade sälar den kvällen. 

 

Dag 3, var Chrisses dag. Vi åkte ut till Barkaby (typ Birsta ggr 3) inte så långt i från där han bor. Såhär roligt tycker Rasse det är att vänta på kollektivtrafiken i Stockholm   .

 

 

 

Lite div. shopping sen åkte vi hem till Chrisse och hade kräftskiva/ födelsedagsfirande i förskott. 

Vi fyller år allihopa under hösten nämligen, så därav fest/kalas. Så skoj att hälsa på honom. Sist vi var där, var när vi hjälpte dem att flytta. Det var bara kartonger överallt. Lite skillnad nu, de har gjort så fint och frächt   . 

         

 

Mycket tok och skratt blir det när vi träffs ..... Oops så blev det midnatt, tiden går fort när man har roligt.

 

Skulle gärna stannat nån dag till eller 2 men.... Dag 4, Chrisse skulle plugga inför tenta till veckan och dax att säga hej då till nära och kära för oss. 

Denna helg kan jag leva länge på, typ fram till jul, när vi träffs igen   .

 

En ny vecka är påbörjad och tillbaka till vardagen igen. Börjar med 2 dagars ledigt men sen kör jag på med 5 nattpass, som sagt.

Har varit hos mor på fm medans Rasse varit på skolan. Hjälpt henne med räkningarna, druckit kaffe och surrat en stund. Tänkte att jag ska baka lite, medans jag är ledig nu. Vi får se om jag kommer till skott, har iaf köpt hem tillbehören, annars rullar det på som vanligt igen....

Ha´de gott Kram Annso

 

 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards