Alla inlägg den 17 september 2018

Av Pierre - 17 september 2018 10:57

Ny vecka igen... 

Den förra gick i rasande fart. Tyckte jag hade all tid i världen, eftersom jag var ledig (utom torsdag), men inte hann jag allt jag hade tänkt att göra iaf.

Var till min mor i början av veckan och hjälpte henne med diverse, sen på kvällen stod föräldrarmöte på agendan. 

Ja... naturligtvis åkte jag därifrån och var klassföräldrer   . 

 

Rasse fick börja träna lite igen ( efter 2½ vecka vila) under veckan. Det regnade som tusan strax innan  fotbollsträning, men det sprack upp så precis när vi var på väg, och en jätte regnbåge visade sig över oss. Vi var tvungen att stanna och ta kort efter vägen.

 

 

Det var sista fotbollsträningen för i år, trist tycker Rasmus   .

 

Vigde en dag i städningens tecken oxså, det var välbehövligt. Dammade, bäddade rent i sängar, tvättade, dammsög och skurade av golven. Måste passa på, medans lusten faller in.

 

 

 

Går som tjohejsan med spotify på högsta volym, ha ha   .

 

Min kära make har vi inte sett så mycket av under veckan, han har väl dykt upp som "gubben i lådan" i mellanåt. Han har varit glad och trött, mycket jaktsnack och naturligtvis välkommet med detta...

 

   

 

Det tog en kväll att packetera all köttfärs och paketera och märka upp all övrig älgkött. Ikväll kommer en ny laddning, en halv kalv, fast då får Mogge stå och paketera allt själv, för jag ska iväg och jobba    " bra taiming tycker jag" , ha ha ha skämtosides. 

Jag är väldigt glad att han fyller frysboxen   .

 

Torsdag, jobbade jag och fredag var jag ledig igen (lyxigt värre). Tänkte att jag ska bara ha en "må bra dag" för mig själv. Efter att ha skickat iväg Rasse med skolbussen, så tog jag på mig vandringskängorna och hamnade här...

 

                 

 

Österåsen, balsam för själen en vacker höstdag. För att fortsätta på samma tema "bara må bra" efteråt, tog jag en lång dusch och myste i soffan. Läste ut en bok som jag påbörjat för längesen, tills Rasse kom hem från skolan igen. 

På kvällen var det Smyrnastart, efter sommaruppehåll. Det ville Rasmus gå på. De brukar starta upp med utelek och korv första gången på hösten. Mycket uppskattat   .

Vi föräldrar mår gott vid elden och dricker kaffe.

 

   

Ja, måste säga att det vart en riktigt bra "må bra dag" för mig   .

 

Lördag, var det fotboll för hela slanten. Första matchen hade vi kl 10 sen var det ett glapp på över 3½ timme tills nästa match. Dårligt tycker jag, för alla lag som kommer utifrån, vi kan inte direkt åka hem och tillbaka igen. Det kan ju lagen i stan iaf. Borde kunna organiseras på ett bättre sätt   naturligtvis hade vi sista matchtid. 

Hela dan går bort, av att vänta på stan. 

Vi åkte iväg iaf och åt pizza på stan, kollade i affärer, sen var vi hos mor och hälsade på. Jag hade ändå tvätten med mig, som jag tvättat åt henne tidigare i veckan. Där stannade vi tills det var dax för match igen.

 

         

Fotbollsavslutning, fotografering och medaljutdelning, ett lyckligt gäng   .

 

Söndag, ännu en fin höstdag    Rasse och jag var på friluftsfrämjandets familjedag. En härlig dag med flottfärd på älven, grillning av korv och pinnbröd, hinderbana, motionsbingo, tipspromenad, bus och lek i skogen med Mulleriket.

 

                           

Vi var glada och nöjda efter en mysig dag ute ( mamma Annso var trött)   . Rasmus hade kompisbesök hemma på em/kvällen så.. han somnade ovaggad sen, efter en välbehövlig dusch, kan jag säga.

 

Nja, Nu har en ny vecka påbörjats... Skall jobba natt. Har handlat mat och tankat på fm. Rasse har kommit hem från skolan, vi ska strax göra läxa, diktamen, läsläxa och han har syslöjd med sig hem, ha ha ha Vet inte om han inte gjort det han ska på syslöjden, eller om de verkligen har syläxa, eller om det var frivilligt att ta hem och

sy? ?

Ja ja... han har iaf sytt   och han har gjort det förvånadsvärt snyggt, tycker jag.

 

 

Blir så full i skratt, trodde inte jag skulle få se Rasse sitta och sy   .

 

Mer hade jag inte för denna gång gott folk. Ha´de gott kram fr Annso

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards