Alla inlägg den 10 september 2018

Av Pierre - 10 september 2018 07:57

Godagens...

Ny vecka och nya möjligheter   . Veckan som varit, har varit si sådär, upp och ner. Som jag skrev förra gången har Rasse varit hemma "med sitt öra". Han hade riktigt ont i början, men allt eftersom, har det blivit bättre. Fram mot helgen slutade det att rinna ur örat oxså... skönt. Pencillinet har gjort susen, men det finns baksidor. Han har fått två sorter, 3 ggr/dag.... han har varit illamående av dem, trött och magen har varit orolig. Han har mest legat på soffan faktiskt. Tror att han lärt sig sin läxa.... stoppa aldrig teip i öronen !!

På torsdag ska vi tillbaka till doktorn, så får vi se, hur det ser ut.

Mogge och jag har gått lite omlott i veckan, så vi har kunnat jobba ändå. Tors - fre vabbade Mogge för jag skulle iväg på utbildnings/planeringsdagar med jobbet.

Det har varit trevliga dagar, bra föreläsningar, god mat och ett glatt gäng   .

Några bilder från Hola folkhögskola:

 

                         

 

På fredag em, var det järnet hem för "vaktavlösning", ha ha, för där hemma stod nån packad och klar för att åka iväg på älgjakt..... det blev i princip bara hej och hejdå i dörren.

 

 

Rasmus var piggare iaf och mammasugen   Vi hade en myskväll tillsammans..... spelade Twister, om och om igen  tills vi var genomsvettiga.

 

     

 

Efteråt tittade vi på film och hade myspys.

Vi somnade som stockar sen.

 

Lördag, hade jag några småärenden på stan, kombinerade det med utflykt i västra skogen. Tror Rasmus tyckte det var skoj, efter att ha varit hemma i nästan 2 veckor. Syrran hängde med oxså. Det var soligt och härligt sensommar/höst väder. Vi fikade vid utsiktsplatsen..

 

Rasmus cyklade, medans syrran och jag gick och surrade i skogen. Vi mådde gott bara   

 

                 

 

Avslutade vår dag med att åka till kyrkogården. Jag hade köpt ljung både till pappas grav och hem, så vi gjorde lite höstfint på graven på en gång.

 

 

 

Söndag, hade Rasmus egentligen 2 fotbollsmatcher men vi hoppade över dom, även om han blivit piggare så tror jag inte att han ska börja med 2 matcher på en gång. 

Pyzzlade lite hemma på fm istället, skurade ute på bron, tömde några blomkrukor, planterade ljung, tog fram ljuslyktor och gjorde en egen höstkruka mitt uppi allt, som jag har ställt på bordet.... kreativiteten flödade ha ha...

   

 

På em hade Rasmus och Eva en "date" tillsammans. Det har han sett framemot, utan päron, bara han och moster   . De skulle gå på bio b.l.a och se Superhjältarna 2. Ja.... jag fick ju vara chaufför såklart.

 

 

 

Medans de hade "egentid" tillsammans, åkte jag till mor under tiden. Jag kom så precis att hon höll på att klippa håret   jisses, vänta morsan.... inte för att jag är nån hårfrissa men.... jag lyckades väl rädda upp situationen någolunda iaf. Om du bara sagt att du vill klippa dig, hade jag kunnat boka en tid hos frissan och följt med dig dit men...nä.. tjurstina   . Dessutom skulle hon färga håret, så jag fick hjälpa henne med det oxså...phu...slutresultatet vart väl ok ändå. HON var jättenöjd och glad och det är ju huvudsaken. 

Josåatt.... jag hann agera akutfrisör och både klippa och färga hår, förutom att dricka kaffe, medans jag väntade på Rasse. 

Mogge kom hem på söndag em/kväll. Trevligt  vi käkade middag och jag fick höra allt om senaste nytt från älgskogen   . Efteråt åkte vi och röstade till valet, svängde in och drack kaffe hos Peter och Carina i samma veva. Alltid trevligt med lite kaffesurr. Vi tittade lite på valvakan och gjorde en tidig kväll. Mogge skulle upp kl 04.00 och ut på pass igen och Rasmus till skolan. 

Vi har jobbat med matte här hemma, medans han varit sjuk. Det har funkat bra, inga direkta protester. Det blir så jobbigt annars att komma efter, när han varit borta så länge från skolan. 

 

Ja... har pratat med stora sonen i telefon. Jag längtar mycket efter honom. Han är tillbaka i Sverige (det känns skönt, man kan äntligen pusta ut) det var ett tag sen han kom hem men.... har inte skrivit om det, för att jag kan/får inte, helt enkelt. Jag hade iaf en klump i magen ett helt dygn, när han var på väg tillbaka. Gissa om lättnaden var stor, när ett sms kom efter 1½ dygn : Landat på Arlanda.

Hade så gärna velat att han skulle komma hem ett tag efteråt men...det gick inte. Han hade kommit in på skola medans han varit borta...... så i princip fick han sätta sig i skolbänken direkt efter. 

Nu ska han plugga på Karlberg i 3 år. Rasmus frågade mig:

- Är det en agentskola? ha ha ha   

- Njae...tror Chrisse får förklara det där. För Rasmus är storebror James Bond   . Hur förklarar man för en 8 åring vad en person gör, som är militärpolis ? Jag vet inte själv. Han samarbetar med polisen ibland, försvarsmakten, säpo, underrättelsetjänsten, vaktar kungen ibland och allt är hemligt. Solklart, not!

Vi brukar skämta med Chrisse och säga:

- Varför skaffade du dig inte ett "normalt" jobb t.ex vad var det för fel att köra post bussen, mellan Junsele och stan ? (Chrisse gjorde det ett tag, innan han började inom försvaret).... dela ut paket, inga bekymmer, inget hot om livet. 

Han skrattar gott åt det själv, ett av de bättre jobb han haft faktiskt...erkänner han   .

Skämtosides...

Vi är glada att han är hemma, nu som student i 3 år, önskar all lycka med pluggeriet, fina och kloka son   .

 

 

 

 Dagens uppdrag var att ta hand om jordgubbslandet inför hösten/vintern, rensa ogräs, plocka bort skott som skjutits, plantera nya skott som blivit. Klappar mig själv på axeln, för nu är det gjort    .

 

 

Mitt andra uppdrag för dagen, är att räkna matte med Rasse - ska strax bli   . Har som sagt jobbat dubbla helger och lite hattigt fram och tillbaka de 2 sista veckorna, mest för att ligga ledigt denna vecka, då det är jakt. Mogge är ute i 10 dagar nu. Man skulle förstås gjort nått skoj själv, när gubben är borta men.... jag har förbrukat "min vecka" redan, i våras.... då jag var på Kanarieöarna med syrrorna. Så... det är inge synd om mig... närå....   nu ska jag räkna matte med sonen....

Ha´de Kram Annso

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards