Direktlänk till inlägg 3 juli 2018

sommaraktiviteter

Av Pierre - 3 juli 2018 14:28

Hallå där.

Dax igen för en uppdatering.... jobbar natt just nu (ovanligt)   men jag har en "lättsam" vecka. Skulle egentligen jobbat mer pass men möblerade om på schemat och bytte arbetshelg m.m då det fattades nästa vecka istället. Det gör mig desamma, ända bekymret jag har, är att fritis stänger nästa vecka, så vi har barnomsorgsproblem. Får se hur vi löser detta till veckan....

Det spelar ingen roll om jag har tidig eller sen period semester, det krockar ändå med fritisstängning varje år.

 

Ja... vad har vi gjort sen sist.....

Förra veckan var det kvällsloppis Resele runt. Ett uppskattat inslag här i byn. Eftersom jag jobbade just då, så orkade jag inte ha någon egen loppis men åkte runt lite själv    trevligt.

 

       

 

Det drar mkt folk, skoj.

Jag hade mina vanliga "hemtjänstuppdrag" hos min mor, på torsdag och fredag, sen blev det helg. Mogge hade ledig helg och sucktade efter att få åka på backtävling.... ja men vi far då.... ( så blir gubben glad)   . 

Mogges syrra Tessan, var hemma över helgen, så vi hade bestämt att vi skulle hälsa på, så.... vi gjorde en heldag. Först Backtävling i Hammarstrand sen blev det middag i Haga med Mogges syster, bror med familj. 

Det vart en lyckad dag.

När farmor och farfar hörde att vi skulle till Hammarstrand så ville de haka på, skoj. 

Rasmus fick åka finbil med farfar   gissa om någon var stolt som en tupp !

 

               


De 2 sista bilderna var nån stackare som hade svensexa.... snälla kompisar som anmäler honom till backtävling i prinsessklänning   .

 

Jag kunde inte förstå att alla tutade och hejade och fotograferade.....  inte var det på oss iaf, som kom bakom med en "vanlig bil". Vi fick parkera en bit därifrån och gå upp till backtävlingen. Rasmus, farmor och farfar fick åka "gräddfil" ända upp och åka ärvarv inför publik i pausen på biltävlingen och fick vipplats, ha ha ha

Ja... det var spännande såklart   . Farfar har ägt denna bil i nästan 50 år ! Fantastiskt fin måste jag

ändå säga ( som inte har nått brinnande motorintresse, som resten har).

 

Det vart en rolig utflyktsdag som vi avslutade med middag och mys hos Mogges lillebror och lillasyster. Tessan bor i Västerås i vanliga fall, så det är såklart långt mellan gångerna vi träffs. 

 

           

 

Det roliga tar ju slut nångång, för på söndagen väntade detta ....

 

   

Grattis Annsofie.... du har vunnit ett vedlass och du måste dessutom röja upp vedboden innan   . Ingen återvändå..... i vintras/våras rasade vedstaplarna ute i vedboden, (har aldrig hänt förrut). Suck och stön.... har blundat och bara stängt vedboddörren, men nu kommer 2 kubik till som ska in.... ja ni fattar.... 

Det är bara att jobba på   , är INTE göralös på ett tag... Bha.... 

Rasmus ska få hjälpa mig lite senare. Vedhantering brukade vara storpojkarnas "sommarjobb" här hemma, när de bodde hemma, så snart blir det Rasmus tur   . Vi avslutade "ved dagen" med lite kubspel iaf, lite roligare, men jag "suger" på kub, ha ha

 

   

 

Måndag, var jag ledig över dagen innan nattjobb. Det var otroligt varmt + 28 grader.... Nä, vi åker och badar. Sagt och gjort, det blev bad några timmar...

 

     

 

Sen kunde jag sova gott en stund, innan nattjobb. 

 

Skrev ju förra gången om gallbekymmer som jag drogs med. Kan väl säga att det höll i sig nästan hela veckan. Jag stod i valet och kvalet om jag skulle uppsöka farbror doktorn ändå. Tänkte att jag skulle ringa när jag blev ledig, för jag mådde verkligen skit, men det klingade av framot torsdagen. Det var som att vinna på en lottovinst   , det finns alltså kvar, men är "vilande" just nu. Känner inte av det i dagsläget, men jag vet ju, att det är bara en tisfråga innan man får nått skov igen. Gallstenar är inte kul :(

 

Ja... nu blev det en paus iskrivandet (igen)....

Det har hunnit blivit onsdagkväll, skulle skriva klart detta, men det kom en del annat i vägen....

Har jobbat och varit på teater faktiskt  . 

 

Vi har väntat på "Dunderklumpen" sen i februari. Var snabb och bokade biljetter direkt, när de kom ut till försäljning, vilket jag är glad för nu. Allt är tydligen slutsålt för hela sommaren. Det har varit stor efterfrågan.

Det var premiär ikväll, vid Döda fallet. Spännande tyckte Rasse, han visste inte vem Dunderklumpen var, så jag fick visa honom på You tube innan, mycket nostalgi för hans föräldrar som vuxit upp med Dunderklumpen   .

Det var en perfekt kväll, fint väder, utomhusteater och fantastisk unik miljö runt om.

 

                     

 

Beppe Wolgers familj var där inför premiären. Inga jag direkt känner till, men de som är lite mer kulturellt belevad känner säkert till familjen. En annan kändis kände jag iaf till. Någon stod bakom mig i kön och "den rösten" går inte att ta miste på. Sven Wolter, en karismatisk man, med en unik röst. Förstod sen varför han var där i publiken. Han var berättarrösten i början av föreställningen   . 

För alla som blev utan biljetter kan jag berätta att det blivit sån efterfrågan, att de ska köra Dunderklumpen nästa sommar igen, tydligen   .

 

Det är väl vad som varit här under den gångna veckan. Har inget mer att berätta om för denna gång, ska strax krypa ner i säng och drömma om Jorm monstret, Dunderklumpen och hans vänner   

 

Ha´de gott alla vänner, Kram fr Annso 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards