Direktlänk till inlägg 25 juni 2018

Midsommar

Av Pierre - 25 juni 2018 14:54

Hallå där!

Det är eftermiddag och jag är nyvaken (som vanligt) höll jag på att säga. Vädret är lite "halvsådär", verkar blåsigt ute, men det är desamma, när jag ändå sover bort dagarna fram t.o.m torsdag   .

Ja... Veckan som varit, har som sagt mest handlat om fotboll. Hittade Rasse i soffan en kväll..... ha ha ha

Såhär piggelin har han varit, kl 19.00 på kvällen   .

 

     

 

Tror iaf, att han tyckt det varit roligt på fotbollsskolan, träffat nya kompisar, snälla ledare och väldigt stolt

över sin fotbollströja   .

 

Därefter blev det midsommarafton.... Vi hade en lugn midsommar hemma. Mogge jobbade på "Riffen" under dagen. De har midsommarfirande där som idrottsföreningen håller i. Brukar vara uppskattat. Tyvär var ju inte vädrets makter med oss under midsommar, men vad gör det. Vi klarade oss undan regnet, fast regnmolnen hängde tungt.... och det tog i och blåste rejält ibland. Trots det, var det riktigt mycket folk där, skoj för Resele IF.

Mogge hade fullt upp vid luftgevärskyttet, tycker han hade kö där mest hela tiden....  

 

       

 

Firandet höll på till kl 15, därefter ska det såklart plockas ihop, så vi var väl inte hemma förrän runt 16 tiden.

Vi förberedde grillmiddag och våra grannar kom och åt med oss, mycket trevligt   .

....Svensk sommar....

 

           

 

Ingen av oss ville ut i blåsvädret, så vi körde musik quiz och önskelåtar mest hela kvällen, mycket tok och skratt blev det iaf. Vi hade hur mysigt som helst på altanen.

 

På midsommardagen körde vi sillunch, vi orkade inte äta både och på midsommarafton. Som vanligt har man alldeles för mycket mat. Paltkoma.se !!

 

 

 

På eftermiddagen började det att spricka upp, solen sken. Härligt... Vi hade lovat pojkarna att vi skulle fiska, packade ihop oss och åkte upp till omsjö/karvsjön och fiskade. Det var ett skönt break, från all midsommarmat   .

               

 

Mysigt för grabbarna., mycket napp men ingen firre tyvär. Det lilla som blev kvar av kvällen, spelade vi spel. Det är inte ofta man tar fram sällskapsspel numer, det är lite trist faktiskt. Vi spelade Rappa Kalja   vilket går ut på att ljuga så bra som möjligt och hålla pokerfacet..... vilket inte alltid går vägen, ha ha ha.

 

Gick på och jobbade natt på söndag, efter att ha varit ledig en hel vecka (p.g.a fotbollsskolan) och jobbar fortfarande i skrivandets stund. Har inte börjat räkna ner till semestern än.... känns som en evighet kvar, ha ha

Jag går v. 29 och Mogge går v. 30.

 

Vad mer har vi gjort.... Jag har bakat bullar, alltid bra att ha i frysen under sommaren för badutflykter och annat   .

 

 

 

Mogge har grejat lite med fönsterbytet i Chrisses gamla rum..... ja det är väl vad vi hunnit gjort.

 

Har mått halvkasst nu i veckan men jag har tjurats på och jobbat ändå, med alvedon och ipren. Svettas fryst om vartannat, haft ont i magen. Fått i mig en yogurt på 2 dagar. Ska försöka få i mig lite soppa idag så får vi se. Ja... det är ju ingen fara för man har ju lite att ta av, om man ska se det positiva i det hela, är det ju en bra bantingskur   , Sen kan jag ju inte låta bli att diagnostisera mig själv. Det har pågått sen midsommar egentligen så... det är min kära galla som spökar. har haft det förr men det var många år sen sist, känner igen smärtan. Tänkte att jag avvaktar ett tag och ser om det går till sig, det har gjort det förr. när ni ser bilderna på midsommarmaten så ....är det inte så konstigt att gallan säger ifrån   . Dessutom bjöd jag min mor på Sushi och jordgubbar dan innan midsommar, hon älskar det (jag med) så.... det finns förklaringar till allt.

 

Rasmus var sugen att ta ett kvällsdopp på Höven ikväll, nja... jag kan följa med dit men det blir inget bad för mig med en temp som far upp och ner. Vi cyklade ner och jag satt på bryggan medans han badade....

Han var så rolig, för han låg där i vattnet och njöt verkligen, och sjöng "Leva livet" högt över hela badplatsen   

- Men Rasmus vart har du lärt dig den sången ?

- Nja... på Tv nyheterna ! "dom ska få se vem dom roar sig med"....trala la ....  

 

               

En härlig kväll   . Efteråt cyklade vi en omväg hem.... jisses snacka om att man är tom på energi, trodde jag skulle avlida innan vi var hemma, kanske inte det bästa att ta en cykeltur när man mår som man gör, men Rasse var nöjd med att få ta sig ett kvällsdopp och cykeltur iaf, efter en fritisdag. 

 

Nä... nu har jag inget mer att berätta för denna gång, Ha´de gott, alla där ute i sommarSverige, Kram Annso

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards