Direktlänk till inlägg 2 april 2018

gla påsk

Av Pierre - 2 april 2018 21:45

Första påsken på väldigt länge som vi inte varit uppe i fjälls, det har känts konstigt men samtidigt helt ok. Vi har ju haft helt fantastiskt väder under påskhelgen och mycket snö så... jag har inte saknat det heller. 

 

Jag vakade av mina nattpass på skärtorsdagen och Rasmus gick sin sista dag i skolan innan lovet. Em åkte jag och handlade mat inför påsken, både åt oss själva och åt mor.... phu.... rena självmordsuppdraget att handla en skärtorsdags em. Var helt slut när jag kom hem till mamma. Jag hann med lite fix och trix och kaffestund hos henne innan jag rullade hemåt. 

Äntligen lediga... påskharen kom med en stor present åt oss i år   .... eftersom vi inte åkte upp till borgafjäll i år så ..... köpte vi en tv istället, ha ha ha....

 

 

 

Har inte skrivit tidigare om vårt lilla projekt, som Mogge har snickrat på några veckor. Han har gjort en fondvägg med liggande panel i tvrummet (där vi har tv n) nja... när den blev färdig, ville vi sätta upp tv på väggen, då kan vi inte sätta upp "gammtv n". För att döva vårt samvete så sa vi att, eftersom vi inte åker till fjälls så köper vi en ny tv istället.... det kändes bättre, ha ha ha, ilandsproblem va..... så skärtorsdagskvällen fixade och trixade vi med tv väggen.

 

 

Vi vart nöjda iaf   .

 

Långfredag..... fantastiskt väder. Vi var till Jan Gullik med Mats, Lotta och Axel. För er som inte vet vad Jan Gullik är, så är det ett friluftsområde utanför stan med skidspår, stora pulkbackar, grillskydd m.m, det finns en stuga på toppen av "berget" där de hade servering tidigare. Han hette Jan Gullik som bodde där förr i tiden, därav namnet. En härlig dag hade vi iaf med pulkåkning, grillade korv och en del skratt och surr. Här kommer några bilder från dagen...

 

         

 

En bastu fick avsluta dagen.

Påskafton..... lika fint väder   . Åter igen packade vi matsäcken men denna dag blev det en skotertur med våra grannar Kent, Jeanette och Jonas. Vi hade det riktigt gott..... träffade på lite skoterfolk och barn som Rasse känner, han fick pimpla lite. Här kommer lite bilder från den dan......

 

             

 

Här fick vi fick smaka vildsvin, har aldrig ätit det förr. Det var otroligt gott, fast allt smakar gott när man är ute   .

Avslutade med "After skoter" i grannens grillkåta, en perfekt avslutning på dagen. Vi grillade älgkött, ja... behöver väl inte säga att vi hade hur mysigt som helst och vi somnade ovaggade den kvällen...

 

     

 

Påskdagen....var vi hemma hela dagen i govädret. Städade upp ute på altanen, vi har sett framemot att börja sitta där ute igen. Soliga dagar är det så varmt och skönt där ute. Sacharias kom till oss, vi gjorde lite påskmat och invigde altanen för i år, med honom  

 

   

 

Lite påskpyzzel har vi gjort, Rasmus har fått måla ägg, det tyckte han var skoj....

 

   

 

Sen har han varit riktigt seriös med sin läsläxa över påsklovet. De skulle göra "läsbingo" och det har han gjort, ha ha  

Ute i solen....

 

 

 

Under bordet...

 

 

 

I föräldrens säng....

 

 

Vi får se vad nästa blir   En rolig läxa tycker han. 

 

Annandagpåsk.... 3 födelsedagskalas stod på agendan. Mogges lillebror Daniel fyllde 40 år, Hipp Hipp Hurra på din dag   . Dessutom har kusinen Hugo fyllt 9 år i helgen, så vi firade dubbelt där. Det var tårta, presenter och kusinbus hela dagen. 

 

       

 

Tyvärr hamnade 40 åringen bakom lampan, ha ha ha

Sen fortsatte vi till det tredje kalaset. Det var Gudmor Carina som firade bemärkelsedag, Hipp Hipp Hurra på din dag oxså   . Tack för god mat och fika. vid det här laget var jag så mätt, jag orkade inte äta tårta hos Carina. vi hade stoppat i oss hela dagen, tårtor, kakor, mat m.m m.m magen var som en spärrballong !

 

 

 

Grattis fina Carina.

Vi var in till mor en snabb sväng, under födelsedagsturnen och tittade till henne. Mogge fick agera dammsugar reperatör en sväng   den har krånglat, så jag trodde vi skulle behöva köpa en ny åt henne men.... mulle meck fixade det   . Alltid är det nått.

Idag är det tisdag, Mogge jobbar igen, Rasmus har påsklov hela veckan och jag är ledig fram till fredag. 

Vi gjorde en deal Rasse och jag. Om han följde med mig till mormor idag, så åker vi lite slalom ikväll   Check, det var taget. 

Sagt och gjort åkte vi till mormor. Hon var pigg och glad när vi kom, kanske extra glad att Rasmus var med. Efter en viss förbearbetning några dagar innan, så såg hon framemot att vi skulle gå ut. 

Tror vi gjorde hennes dag   hon fick komma ut i solen. Vi tog en prommis så hon fick posta brev och vi gick en runda runt kvarteret, sen satt vi ute på gården och mådde gott i solen. Rasmus och jag hade varit på bageriet innan och tagit med oss kaffe i termos. Ja ibland gör så lite, så mycket. Vi hade en mysig dag och mamma var så glad   

 

 

 

Min hjälpreda.... det var tungt att köra rullstol tyckte han. 

Jag höll min deal och var i slalombacken på kvällen. Rasmus fick åka tills han var nöjd...

 

   

 

Som vanligt håller mina fötter på att avlida i pjäxorna, har kommit fram till att jag blivit för fet om vaderna, helt enkelt   så de stasar ner mot fötterna. Det blir som kramp i dem och jag tappar nästan känsel ..... min egen teori, blandat med ovana skulle jag tro. Jag åker 1-2 åk, sen måste jag vila några åk innan jag kan åka ett åk igen. 

Ja ja .... huvudsaken att Rasmus får åka och tycker det är kul, så genomlider jag detta så länge   . 

 

Ja.... det är väl vad vi gjort sen sist.... nu är det natti natti för oss, så ha´de så gott så länge, Kram Annso

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Av Pierre - Tisdag 20 feb 15:41

Hallå Har nyss satt mig i soffan för en liten datastund, är ganska slut i knoppen och kroppen, framförallt i baken, ljumskar och armar ha ha ha..... redan ! Träningsvärken är på G.  Har varit på ridning idag. Det har varit en jätterolig dag, med ...

Av Pierre - Måndag 12 feb 15:16

Halloj Äntligen lite mildare väder, ingen direkt sol, men -7 grader och mulet klagar jag inte på, efter -25 - 29 grader hela helgen. Jag gav mig ut i skidspåret idag och njöt av frisk luft iaf,...     känns bra efteråt   .   Ja, om jag...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards