Direktlänk till inlägg 26 mars 2018

projekt

Av Pierre - 26 mars 2018 14:58

Hallå där...

Vi närmar oss påsken med stormsteg. I går "påskpyntade" jag det lilla jag har.... Tog med mig Mogge på en spontan promenad under em och plockade med mig lite påskris. Det var skönt att komma ut, få friskluft och dagsljus när man jobbar natt. Det är inte så ofta man tar sig ut och "spontangår", på det viset kan jag sakna att ha hund, då var man ju tvungen att gå ut varje dag    . Det här med "djurfrågan" kommer upp hos oss, lite då och då. Vet att Rasse önskar sig en hund, jag har varit inne på en "allergivänlig katt" istället men.... nej.... han vill ha en hund. 

Jag har inte känt mig redo att skaffa en ny hund, vet ju om vilket jobb och passning vi tar på oss..... ja..... vi får se, vi får se.... ingen av oss säger blankt nej heller..... fortsättning följer säkert i denna fråga.

Nu hamnade jag ur spår, ha ha ha........ lite påskpynt var det.....

 

   

Glad påsk   

 

Veckan har varit lugn, inga större händelser. Har jobbat och varit ledig 2 dagar mitt i veckan och jobbat igen. 

När jag var ledig, hade jag mina vanliga uppdrag på agendan. fixade och trixade hos min mor, handlade åt henne och åt oss själva. Varit och köpt 2 nya fina bäddmadrasser åt henne, ibland ska man ha tur, för just den veckan hade de kampanj på jysk, halva priset......perfekt    de vart bra tror jag, som en ny säng.

Syrran och jag hade en fikadate på stan oxså, trevligt att träffas och surra en stund. Hon följde med hem till mamma och hjälpte mig med madrasserna och kastade de gamla, sen tog vi kaffe nr 2 med mor och gjorde lite påskfint i köket åt henne   . 

 

Har tagit tag i städning hemma oxså under ledigheten. Mogge hade en ledig dag, så vi hjälptes åt, I love you    det var välbehövligt och tog mest hela dan, vi samlade en massa vuxenpoäng tillsammans den dan.

 

 

 

Storstädning pg... drog fram soffan och där samlas mycket smått och gott, ha ha 

 Gudmor Carina kom förbi, alltid trevligt med lite kaffesurr och så passande.... Rasmus fick räkna lite matte med Carina , tufft när gudmor är mattelärare   . 

 

I helgen har jag jobbat, grabbarna har varit ute på skotertur och det har varit kompisarbesök och Sacharias har hälsat på. Alltid kul när storgrabbarna kommer tycker jag. Denna gång hade han roliga nyheter med sig, han har köpt hus. Det har varit på G ett tag, men nu är allt klart, med banken och papper är påskriven. 

Tror det kommer att bli bra, Sacha har inte tummen mitt i handen precis (väldigt lik sin far på det viset) så nu planeras det för fullt för renovering. Vi har varit och tittat på huset men jag har inte varit in, så det ska bli spännande att få hälsa på honom senare. Pappa Mogge kommer nog att vara involverad i renoveringen under våren/sommaren skulle jag tro   . 

Pratade med son nr 2 i telefon igår, apropå renovering.... han är på G med att lägga nytt golv i sin lägenhet. Det är mycket pågång nu... åt båda hållen, ha ha ha. Mogge får fullt upp med konsulting, så synd att han bor 50 mil bort men som han sa till mig...

- Morsan, det är "learning by doing" som gäller   ..... det är så sant, så sant. Våra fina kloka pojkar   .

Iaf... gjorde vi egen pizza i ugn medans Sacharias var här.... 

 

 

 

Gjorde pizza som syrran lärt mig faktiskt, med pulled pork, bacon, ost, rucolasallad och lite B.B- sås på, det blir väldigt gott och enkelt. Det gillas....

På söndagen, var det våffeldagen..... ja, det ska vi fira, blir våfflor till middag, snabbt och enkelt, passar mig utmärkt med "snabba" middagar när jag jobbar som mest  .

 

 

 

Ja, vi har ju hunnit en bit in på nästa vecka och jag fortsätter jobba på med nätter fram till skärtorsdag.

Just nu finns det inte någon energi över till nått annat än att jobba och sova. Jag klev upp tidigare i går för jag hade en klipptid inbokad på em. Så skönt att gå till frissan och välbehövligt. Klippte upp det en hel del och tunnade ur håret. Jag har för mycket hår, ha ha ha .... alla har vi olika problem eller hur Mogge ?   

Skämtosides, det är skönt och lättsamt att få en "riktig frisyr" igen.

 

Vi håller på med ett "litet" projekt här hemma oxså, eller jag ska inte säga vi... Mogge håller på med ett projekt. men det får jag visa när han är färdig. Förhoppningsvis hinner vi greja lite under påskledigheten, så det blir klart, vi får se....

Nä, ska avrunda här, förbereda middag och hämta son nr 3 på fritis..... Ha´de gott

Kram fr Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Av Pierre - Tisdag 20 feb 15:41

Hallå Har nyss satt mig i soffan för en liten datastund, är ganska slut i knoppen och kroppen, framförallt i baken, ljumskar och armar ha ha ha..... redan ! Träningsvärken är på G.  Har varit på ridning idag. Det har varit en jätterolig dag, med ...

Av Pierre - Måndag 12 feb 15:16

Halloj Äntligen lite mildare väder, ingen direkt sol, men -7 grader och mulet klagar jag inte på, efter -25 - 29 grader hela helgen. Jag gav mig ut i skidspåret idag och njöt av frisk luft iaf,...     känns bra efteråt   .   Ja, om jag...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards