Alla inlägg den 20 mars 2018

Av Pierre - 20 mars 2018 14:01

Hej hej...

Fick en stund över, så jag börjar skriva lite, på veckans rapport   .

Det har varit en bra vecka, härligt väder..... älskar soliga dagar på vår/vintern. Man märker hur mycket man har saknat solljus   . 

Började veckan med några dagpass och suttit på utbildning. Lite nostalgi, i samma lokaler har jag gått 3 år i gymnasiet..... har inte satt min fot där sen dess tror jag. Idag är det annan verksamhet där b.l.a MTA ( medicintekniska).

 

 

Kaffe och frukt, för att hålla mig vaken , förhoppningsvis fastnar nånting i skallen   .

 

Var till min mor, så fort utb.dagen var slut..... där väntade magsjuka..... ja tyckte faktiskt synd om henne. Det är väl lika bra att hon får allting på en gång   . Jag bäddade rent, fixade och trixade, fick i henne lite te och vatten iaf. Var livrädd att bli smittad själv men.... va tusan blir jag magsjuk ... så är det bara att gilla läget. Fick med mig en gigantisk tvätthög hem, går fortare om jag tar hem och tvättar åt henne, än att boka tid i tvättstugan. 

Lite roligt var det iaf för henne, för jag hade med mig presenter från Ullared. Vi hade köpt lite nya kläder, 3 par byxor, toppar m.m m.m 

Det vart hon glad för    och ingen magsjuka fick jag !

 

Ingen skidkväll vart det i veckan, men vi kom iväg på karateträning iaf.

Jag var ledig "långhelg" tors - söndag, riktigt lyxigt ! Torsdag - fredag var jag bara hemma och försökte få någon ordning hemma, men det gick trögt. Jag städade iaf på övervåningen..... sen kom jag inte längre. Det var så soligt och fint ute.... 

Det slutade med att jag myste i solen med grannen som hade sina barnbarn på besök, tillika kompisar till Rasmus. Städa får bli en annan dag....

 

 

Gott om snö, har vi iaf   .

 

Efteråt var det middagsdax och pyzzelkväll på smyrna.

Helgen har varit lika fin. Mogge hade jobbarlördag så Rasmus och jag åkte och handlade mat, sen for vi till "vinterparken" i stan. En härlig dag med mycket frisk luft   .

 

       

Träffade våra vänner Mats och Lotta där, så vi hamnade på kaffe hos dom, innan vi åkte hem, trevligt   .

 

Söndag, var äntligen Mogge ledig..... 

Vi packade ryggsäcken och gjorde en skoterutflykt i finvädret med Kent och Jeanette. Ja... mycket tok och skratt blir det. 

Vi grillade kolbullar..... sämre "lunch" kan man äta. Hade köpt en bit "amerikafläsk" så salt och gott i kolbullarna! 

 

             

 

Em.... fortsatte vi vårt "utetema". Snöskottning... Bha....

Vi skottade fram altanen, vilket tog sin tid kan jag säga och övriga gården, brotaket m.m När vi så precis är färdig, hör vi en jätteduns..... takras ..... Nää.... börja om från början.... trala la la ....

 

   

Som tur är, har vi snälla grannar..... tusen tack   Vi var tokless vid det laget. Kan säga att vi somnade ovaggade på söndagskväll ;)

 

Måndag, jobbade jag en "långdag" 06.45 - 21.30, så den dan har jag inte så mycket att orda om, jobbar och går hem och sover i princip.

Idag tisdag skulle jag ha jobbat, men en kollega ville byta pass, så jag jobbar på torsdag istället. Det passade mig bra iaf.

Medans Rasmus varit i skolan har jag varit hos mamma. Hon mådde bra och var uppe på benen när jag kom, det var roligt. Vi drack kaffe, fixade räkningar och jag handlade lite åt henne m.m

 

Nu vart det en paus igen..... trodde jag skulle hinna skriva färdigt igårkväll men.... jag var helt slut, ha ha ha

Åkte slalom med Rasmus   eller rättare sagt mina ben och fötter var helt slut, får nästan som kramp i fötterna, ovana, antar jag. Det var en härlig kväll iaf, 0 grader och fint före i backen.

Äntligen fick han komma iväg till slalombacken...... han har ju inte åkt nånting i år, men det gick bra. Tror att han ska få gå skidskola nästa vinter, så han lär sig åka riktigt. Nu är det mycket nån egen variant av plogning/ störtlopp och enstaka sväng   . 

 

             

 

Förhoppningsvis kan vi åka lite på påsklovet oxså.

Vi somnade gott i gårkväll iaf (igen)   

 

Det var väl allt för denna gång..... Ha´de gott allihopa. Kram fr Annso

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards