Alla inlägg den 18 februari 2018

Av Pierre - 18 februari 2018 19:45

Dax för en uppdatering.....

Har jobbat på med nätter i veckan som varit, så dagarna har bara rullat på. I tisdags var det som sagt fettisdag och det skulle vi fira såklart   . Hade ju bakat egna semlor förra helgen så det blev semlor både söndag, måndag och tisdag.... nu vill jag faktiskt inte äta semlor på ett braaa tag, ha ha ha

 

 

 

Onsdag, var det nästa "jippo"... alla hjärtans dag. Eftersom jag var mittuppi nattjobb, orkade jag varken gå ut och äta eller fira i nått större format. När jag vaknade på em. stod det en liten överraskning på bordet iaf.


   

 

Jag hade såklart oxså lite överraskningar åt både Mogge och Rasmus, så i slutänden såg hela köksbordet ut som ett presentbord.... snacka om att vi gått i "alla hjärtans dag" fällan.... så onödigt i egentligen. men.... lite gulligt.

Ska jag vara riktigt ärlig så kanske detta värmer mest i hjärtat.....

 

 

Gokillen    ..... älsckar, hi hi hi, tror faktiskt att jag ska göra en tavla av den.  ...... och blommor från Mogge såklart, älskar tulpaner   .

Vi åt lite gott hemma, sen jobbade jag.

 

Torsdag sov jag, och på kvällen, var vi på "skidkväll i eljusspåret", mysigt och perfekt väder. Rasmus träffade några kompisar där, de stack iväg själva i skidspåret, så jag blev själv ..... men det gjorde inget. Han har så roligt åt mig, när jag ska åka utför. Jag spänner mig som en fiolsträng och knäna skakar.... ha ha ha, är så livrädd att ramla. 

 

     

Mål i sikte   !

Skönt att värma sig i skidstugan efteråt och dricka kaffe ....

 

 

 

Kände faktiskt av min skidtur under natten på jobbet, bak i rumpan och låren, lagom träning innan nattjobb ;)

Fredag vakade jag av, sov halva dagen och åkte och handlade mat i sedvanlig ordning. På kvällen var det dax för biobesök.... gissa vilken .....

 

 

Överraskade syrran på alla hjärtans dag, med bokade biljetter   . Vi har ju sett 1: an och 2:an ilag, så.... vi måste ju såklart, se 3:an oxså. Vi har sett framemot att äntligen få se den ;) Lite skoj, så sällan jag kommer iväg på bio. Jag höll mig vaken iaf, var rädd att jag skulle vara för trött, sätta sig i en skön fotölj i biomörkret, när man vakat av, är som gjort för att somna, ha ha 

 

Helgen har varit lugn, varit till mor, träffat Carina och Peter, besök våra grannar Kent och Jeanette, Rasmus var bjuden på kalas, något han såg framemot. Det var djurtema och ont om tid att fixa maskeradkläder..... hm.... 

fina Sandra hade en "ninja turtle" dräkt !! Perfekt..... Rasmus du får vara en sköldpadda   

 

 

Det har varit grått och mulet väder i helgen, men skönt ute, så efter kalaset, var vi ute. Rasmus åkte pulka, sen kom pappa på skotern så han fick tolka efter med snowracern.... gissa om det var kul   

 

     

 

Lite OS har vi tittat på i veckan. Inte så mycket som jag hade velat, eftersom jag jobbat natt och sovit mest, men man får vara glad för det lilla   . Gillar vinterOS mer, än sommarOS.

 

 

 

Måndag och tisdag, har jag jobbat dagpass, tanken var väl att skriva färdigt detta men det har kommit andra saker i vägen, som har varit mindre roligt.

Får tel.samtal på jobbet att mamma är på väg med ambulans till akuten..... nej, inte nu.... jag har fulla postop med patienter, kan inte gå ifrån NU...   Jobbade undan så fort jag kunde och gick över till akuten, vilket är vägg i vägg med Iva. För att göra historien kort, kom jag hem 23.30 den dan, hungrig, trött, ledsen och vetskap att jag ska upp om 5 timmar igen, tyckte väldigt synd om mig själv   . Min mor var då på väg med ambulans igen, mitt i natten, till Övik med bruten höft.

 

Kan bara säga.... FAAN ta er lanstingspolitiker som bestämt detta !! Måste bara få ut min ilska !!! Prova med en bruten höft och skumpa iväg över skogen till Övik, med en spypåse i näven. Vi hade tur, min mor fick en ambulans.... andra har blivit skickade i taxi !!! Fruktansvärt !! Så ser verkligheten ut, 2018 !! 

Att operera en fraktur är en vanlig åkomma/ bassjukvård på våra sjukhus i Svergie... men inte i "region" västernorrland..... med det sagt.... ska jag tillägga, att som anhörig blir det genast besvärligare. Jag skulle såklart kunna åka till världens ände för min familj, men så mycket enklare allt skulle vara, att vara på hemmaplan, för mamma, för anhöriga, onödigt lidande, dyra transporter, snabbare vårdkedja, som fungerade utmärkt innan och tidsaspekten, op inom 24 tim. Ja såhär i efterhand kan jag säga, att den tidsramen hanns inte med, innan hon låg på operationsbordet i Övik   . 

 

Tack för välfärden, hoppas ni är nöjd !!!

 


Själv ska jag försöka vara en lugn och fin anhörig och åka 20 mil + lite till, fram och tillbaka, för att besöka min mor, när jag blir ledig i veckan...... Nu har jag fått öst ur mig lite ilska och besvikelse.....

 

Ska gå och lägga mig nu och toksova, så känns det säkert bättre imorgon, god natt alla där ute.....

Kram fr Annso 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards