Direktlänk till inlägg 12 februari 2018

Ute helg

Av Pierre - 12 februari 2018 07:45

Godagens...

Det är måndagsmorgon, ny vecka och nya möjligheter   . Har precis skickat iväg Rasmus med skolbussen, jag själv ska åka in till mor, om en stund. Jag går på natt i natt, därav att jag är ledig över dagen.

Har jobbat lite "hattigt" i veckan som varit, men ibland blir det bara så. B.l.a har vi haft utbildning, S-HLR Barn.

Det var väldigt bra, hoppas att man aldrig ska behöva praktisera detta i verkligheten.

 

 

 

Det är inte samma sak att göra HLR på ett barn som vuxen, du måste tänka lite annorlunda eftersom barn b.l.a är anatomiskt annorlunda, än en vuxen person. För att förenkla alltihopa.... fokus på inblåsningar på barn, fokus på hjärtkompressioner på en vuxen   . Ja.... nu fick ni en liten HLR lektion mitt uppi allt.

 

Som ni vet, var jag rätt "ampen" över Chrisse, som befann sig i stormens öga ( i ordets rätta bemärkelse) i jämtlandsfjällen, förra veckan. "His alive", ha ha ha..... Han ringde i fredags, så vi surrade en bra stund...... De var 30 pers som åkte, 11 st som slutförde. Såklart fanns det många olika orsaker till det, men ja.... han fixade det.

Ni må tro att det var skönt att komma hem till flickvän, äta riktig mat, gå på en riktig toalett och sova!

Ja fy tusan.....

 

Fredag, äntligen helg    jag jobbade ett dagpass. På kvällen var det Smyrnadax igen.

 

 

Faktiskt pyzzlade han lite denna gång, ett alla hjärtans dag kort.... till pappa   . 

Efteråt åkte vi hem och hade lite fredagsmys, men det varade inte så länge, Rasmus stensomnade i soffan, då är han trött.... om han somnar ifrån det.

Vi har haft en bra helg, varit ute mycket och fått frisk luft. I lördags var vi på vinterfest i parken, de hade ordnat så mycket skoj för kidsen. B.l.a åkte Rasmus Vasaloppet, ha ha 

Här kommer lite bilder från dagen och som pricken över i, fantastiskt väder   .

 

           

 

Det var både, blåbärsoppa och medalj vid målgång i "Mora".

 

Söndag, var inte lika soligt, men bara - 3 grader, så vi packade matsäcken och åkte på skoterutflykt. Grillade lite korv, mackor och hade det allmänt trevligt med goa vänner, ibland behöver det inte vara mer än så, när livet känns toppen   .

 

             

 

 På em, hade jag bestämt mig för att baka semlor. När jag köpt tidigare år, har inte Rasmus gillat dom p.g.a mandelmassa, så jag gjorde egna detta år med vaniljkräm i några stycken, istället, mycket godare enligt honom. Vet att jag gjorde så med storgrabbarna oxså, mandelmassa är inte populärt hos oss   .

 

 

 

Så precis, fick jag fikafrämmande under kvällen så det vart åtgång på semlorna. Som tur var, gjorde jag dubbelsats, så jag kunde ta mig mig till mamma idag oxså.

 

Det har blivit en paus i skrivandet ( som vanligt).... 

Åkte iväg och tittade till mor, vi drack kaffe och åt semlor, tittade en stund på OS. Rasmus kom hem från skolan vid 13.30 tiden. Vi har fikat lite mellis och gjort matteläxa, sen förberedde jag lite inför middagen. Har stoppat kotletter i ugn, ska bli gott. När de är färdiga och middagen överstökad ska jag lägga mig en stund och ladda energi inför nattpass. Vardagarna bara rullar på.

 

Semesterlistorna är uppe på jobbet.... dax att planera sommaren.....känns låååångt borta just nu. Vi har väl en del lösa planer, men inget spikat eller bokat. Vi får se vad som blir... 

Förra året var vi både i Thailand, Borgafjäll, Danmark och Göteborg..... lika så häftigt blir det inte i år, men var sak har sin tjusning tycker jag   .

Nä gott folk, ska avrunda här och kolla till maten i ugnen. Ha de gott kram Annso

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards