Direktlänk till inlägg 9 januari 2018

soliga minnen

Av Pierre - 9 januari 2018 15:27

Hej alla vänner !

Nu är man tillbaka till vardagen igen, har jobbat min första natt efter ledigheten och Rasmus har börjt skolan igen. Mogge började redan förra veckan, så han har kommit in i lunken redan. Jag tog några semesterdagar då, så jag kunde vara hemma med Rasse på jullovet.

Inte för att vi gjort några större äventyr, men det har varit skönt att bara vara ledig. 

Om jag ska ta vid, där jag slutade sist.... då fyllde Sacharias år..... ( det var tisdag 2/1). På onsdagen hade Rasmus kompisbesök, jag hade en lugn "hemmadag". Vet ni vad jag b.l.a gjorde.... ha ha ha...något som jag gått och tänkt på, att jag ska göra nån gång, när jag har tid. Jag tinade alla köttben i frysen. Det blir ju en del från slakt och jakt. Jag kokade och gjorde köttbuljong av dem.

 

 

 

Långkok ( ca 4-6 tim) det gör desamma, om det puttrar på spisen, medans jag bara är hemma. Nu har jag köttbuljong så det räcker och blir över till diverse, för ett bra tag framöver. 

 

Torsdag... var jag till syrran och hjälpte henne att skruva ihop stolar/fotöljer som hon fick i julklapp. Det vart bra, häftiga, så fick hon snygga kuddar till. Jag skulle vilja ha haft dom själv   . Efteråt åkte vi på stan och fikade på Westerlunds. Mysigt att bara sitta och surra...

Sen fortsatte vi till mamma, där blev det kaffepåtår såklart och lite mathandling. 

 

Hade en tanke att gå på bio med Rasmus under jullovet och se Tjuren Ferdinard, men hörde att den inte var bra. Nja... då fixade vi en egen biokväll hemma istället. Det tycker han är lika mysigt. Vi poppade popcorn och såg på en gammal klassiker, men ny bekantskap för Rasmus, gissa vilken, ha ha ha.....

 

     

Var och badade en dag på badhuset, det var ändå busväder ute, så det passade bra   

Vi kom på,¨att vi kanske skulle prova ta simborgarmärken... bara för skoj skull. 2 st gjorde han, stolt som en tupp

var han, när vi åkte hem. Lovade att vi skulle prova ta en ny medalj nästa gång vi åker dit. Förena lite nytta med nöje   .

 

 

Tjoho.... detta ingick inte i simborgarmärkerna för övrigt   

 

Helgen har verkligen haft skiftande väder...

Lördag, var en toppendag. Lite kallt men strålande sol mitt över dagen. Mogge hängde med oss och åkte längdskidor, premiär turen för i år.... det var härligt. 

 

   

   

 

Det är verkligen som ett sagolandskap i skogen... får lite fjällkänsla. 

På em var det gott att åka hem, elda i braskaminen, dricka kaffe och som pricken på i:et, få besök av goa Carina.

 

 

 

Söndag - var det stormvarning med stora bokstäver, vi förberedde så gott vi kunde. Tog in allt löst ute, som kunde tänkas blåsa bort. Bar in massor av ved, laddade ficklampor, förberedde middagen i tid... check. Vi var beredd, bring it on. 

Den lyste med sin frånvaro.... vi gick ut och åkte pulka istället   

 

   

 

Lugnet före stormen !

 

På em/kvällen svepte den förbi, men inte var det så märkvärdigt som media påstod. Värre har vi varit med om.  Hade iaf en lugn kväll hemmavid, Rasmus hade julgransplundring   

 

   

 


Och lite hjärngympa   .

 

Han fick käka upp polkagrisstängerna från julgranen. Så mycket mer av "julbortplockning" har det inte blivit än.

Började lite i Rasmus rum, dagen efter ( han har en egen liten julgran i fönstret) men kom inte längre.... det slutade med att jag började städa på hans rum och rensade i hans garderob istället. Efteråt vart det ganska bra väder, så vi åkte till skridskobanan i byn. Det var ju sista lediga dagen av jullovet, så .... plocka bort julen får bli en annan dag.

 

   

 

På kvällen gick jag på mina nattpass, åkte in tidigare, eftersom vi hade ssk möte på jobbet innan..... så, där är vi nu   .

Har väl inte så mycket mer att berätta för denna gång.... tänkte avsluta med en liten bildbomb. För precis 1 år sen nu, var vi i 30 graders värme.... suck....skulle inte neka mig hes, av att få åka tillbaka dit.

Varsågod, lite minnesbilder från Thailand, 2017    tycker att första bilden är lite skoj, upptäckte efteråt, att ett litet huvud stack fram mellan Mogge och Marcus, ha ha ha  ......

 

                       

               


Kram fr Annso   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Av Pierre - Tisdag 20 feb 15:41

Hallå Har nyss satt mig i soffan för en liten datastund, är ganska slut i knoppen och kroppen, framförallt i baken, ljumskar och armar ha ha ha..... redan ! Träningsvärken är på G.  Har varit på ridning idag. Det har varit en jätterolig dag, med ...

Av Pierre - Måndag 12 feb 15:16

Halloj Äntligen lite mildare väder, ingen direkt sol, men -7 grader och mulet klagar jag inte på, efter -25 - 29 grader hela helgen. Jag gav mig ut i skidspåret idag och njöt av frisk luft iaf,...     känns bra efteråt   .   Ja, om jag...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards