Alla inlägg den 11 december 2017

Av Pierre - 11 december 2017 06:18

God morgon, för ovanlighetens skull är jag uppe med tuppen... var på toa, sen kunde jag inte somna om. Det var lika bra att kliva upp, efter att ha snurrat runt i sängen en timme. Mina grabbar sussar så sött fortfarande   .

 

Ja...ännu en vecka har runnit i väg. Julen närmar sig med stormsteg och som vanligt känns det som att jag inte hinner med. Ena stunden blir jag tokstressad av det, andra stunder tar jag det med ro...... som vanligt, med andra ord   .

Jag har tokjobbat nätter under veckan och vakade av på torsdagsmorgon. Har varit ganska "seg", kraxig och halvont i halsen men jag har inte känt mig "sjuk". Det bryter aldrig ut, om ni förstår vad jag menar. Både Mogge, Rasmus och jag, har egenligen varit likadan. Jag tror det är mina torkade rönnbär (som jag gjorde i höstas) som stoppar upp förkyldningen, ha ha , är flitig och tar dom varje dag   .

Ihelgen har vi varit i Stockholm, åter igen. En miss i planeringen med 2 Stockholmsresor på samma månad men ibland kan man inte styra saker och ting, som man vill.

Förra resan med Thomas Ledin och födelsedagsfirande, var planerad och bokad redan i våras. Denna sväng vart inpå, bara för ett tag sen. Vi åkte ner för att hjälpa till med flytt, åt sonen. 

Lite surt ska jag väl erkänna.... hade faktiskt lagt mig ledig denna helg när jag gjorde schema, p.g.a att jag tänkte åka på Jamtli julmarknad. Har aldrig varit på den, men har varit sugen i flera år. I år äntligen, bestämde jag mig för att nu ska det bli och la mig ledig....... men men.... kanske nästa år då !??

Nu vart det som sagt flytt i stället och självklart hjälper vi till   .

Såhär vackert väder var det hemma, när vi åkte ner.....

 

   

 

Alltid märklig känsla det där, några timmar senare är det barmark och + grader, dit vi kommer.

 

Måste säga att hela flytten gick smidigt och bra. Jennys föräldrar hade varit nere helgen innan och kört en massa kartonger, det hjälpte till såklart. Chrisse hade hyrt en liten lastbil så vi tog alla stora grejer. Stefan slöt upp, så det flöt på bra, med många som kunde bära. Vi hade roligt och trevligt mittuppiallt som flyttgubbar   . Allt var tömt på en dag och gissa om alla somnade som klubbade sälar på kvällen sen !!

 

   

 

Detta innebar att vi fick en "bonusdag" tillsammans. 

Vi åkte till Barkarby, ungdomarna skulle ha div. grejer på Ikea m.m och jag passade på att köpa några julklappar.

På kvällen var vi ut och åt, mysigt.

Blir varm i hjärtat och stolt    De är så lyckliga och glada över sin nya lägenhet och så tacksamma över att vi kom.... då blir jag oxså lycklig. 

 

     

Min fina Chrisse och hans Jenny   .

 

Rasmus har ju bara fått hängt på i helgen.... men det har gått bra. Han har hjälpt till att bära grejer, tror han har tyckt att det varit ganska roligt. Dessutom fick han åka lastbil med brorsan. Mindre roligt var det väl att gå på Ikea och andra affärer...... då var det en del suck och stön. Det bästa kanske, på hela helgen var nog..... hotellfrukost och bubbelpoolen....

 

   

 

Rasmus är ganska dålig att äta frukost på morgonen i vanliga fall.... men ihelgen har han ätit "gofrukost".

Tomtegröt, pannkakor och sylt, exotiska frukter, juice, köttbullar, nutella på mackor..... ja.... han önskade att vi bodde där, sa han   .

 

Nu är det ny vecka och nya möjligheter.... skulle egentligen varit på utbildning i Svall idag, men det vart inte.... så idag får det bli en "bakdag" istället. Ska baka lussebullar, och lovade Rasmus att han ska få baka pepparkakor när han kommer hem ifrån skolan. Det ville han tydligen, måste bara leta fram pepparkaksformarna, har ingen aning vart jag har lagt dom efter köksrenoveringen ??? Kan vara ute i förrådet eller inne ? Bha......

 

       

Nu är sockerbagarna nöjda för idag   

 

Det vart en paus i skrivandet......................

Har stått i köket hela dagen känns det som. Efter all bakning, gjorde jag iordning en lasagne till middag. Köket såg ut som ett bombnedslag..... ja... det gör sig inte självt, att göra rent sen. Det vart operation köksskurning efteråt. 

Har nu precis suttit med Rasmus och gjort lite matteläxa och tittat på julkalendern. Ska bara ha soffhäng resten av kvällen och "snyfta" till Hjältegalan på tv:n   .

 

Ha´de gott ... Kram fr Annso

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards