Direktlänk till inlägg 4 december 2017

vanlig vecka

Av Pierre - 4 december 2017 15:20

God dag.

Är nyvaken och det är redan mörkt. Denna tid är ganska tungsam att jobba natt, man lever i ett ständigt mörker .... det lät hemskt, men faktiskt sant. Hinner se dagsljus typ 30 min, innan det skymmer. Var då ute på bron och pyntade min lilla gran där, med belysning och letade runt i hela huset efter en dubbelkontaktdosa till eluttaget... mer hann jag inte, innan det var mörkt igen. 

Det vänder snart igen..... och det är väl tur det   .

Jaha... vad har jag gjort sen sist.... var ledig 2 dagar mitt i veckan. Då bar jag in jullådor och påbörjade julpyntning hemma. Strök och bytte gardiner...

 

 

 

Har bara bytt i köket och tvrummet, resten får vara. Hängt upp julstjärnor, ljusstakar och pyntat rent allmänt, både ute och inne.

Det får duga, nu är det bara julgranen som fattas, men den brukar vi ta fram senare...

God jul...

 

   

 

Vad gjorde jag mer under ledigheten..... vi var i väg på karateträning på onsdagskvällen iaf. Torsdag, hade jag lovat syrran och mor, att vi skulle åka på Dollarstore tillsammans. Mest för att mamma ska få komma ut lite och handla lite småplock och julgrejer, det tycker hon är kul.

Jag själv hittade oxså lite småplock och "bra att ha" gejer som är livsnödvändiga, ha ha ha   

 

Fredag - Hade bokat tid hos frissan på fm, så skönt att få klippa till en riktig frisyr igen. När jag börjar ha en massa klämmor och spännen i håret, då är det för långt, det blir för mycket och för tungt och jag får ingen frisyr alls. En bra måttstock för mig, ha ha ha

Tänkte att jag ska färga håret oxså, men gör nog det strax innan jul. Lite gråa hårstrån börjar titta fram....Annso börjar bli gammal   .

 

Efter besöket hos frissan, handlade jag inför helgen och åkte upp på Mogges jobb och bytte bil med honom. 

Anledningen till det, var att han fick äran att hämta ut årets julklapp på Mio möbler. Vi brukar inte ge varann något speciellt till julklapp, istället har vi bruka köpt något gemensamt som vi vill ha/behöver. Ifjol vart det en ny soffa. Årets julklapp vart denna.....

 

 

-  God jul då Annsofie, ja tack, god jul själv   .

Har länge pratat om att köpa en fotölj med fotpall till soffan, så det fick bli 2017 års julklapp. Egentligen var Mogge inne på att köpa en ny tv.... men Annso fick sin vilja  i genom   , tror han är nöjd iaf. Här ska jag sitta och må gott och kanske studera insidan av ögonlocken ibland, ha ha ha

 

Fredag em sov jag en stund, eftersom jag skulle ut på nattjobb, helgen räddad ! Har inte så mycket att säga om helgen, jag jobbar och sover, Rasmus har mest varit med kompisar, Mogge jobbade lördag och ledig söndag. 

Sacharias kom på lör em och hälsade på, alltid trevligt när "storpojkarna" kommer hem. Han hade specialverktyg med sig så Mogge kunde byta lampor på bilen, sen åt han middag med oss och stannade tills det var dax att åka iväg till hospitalet för mig.

1:a advent - sov jag bort i princip, men vi tände ljus iaf och var till Peter och Carina och adventfikade på kvällen, innan nattjobb. Mysigt, det var ett tag sen vi träffades.

 

   

Julkalendern följs noga av lilleman   

 

Mer spännande än så, vart inte den veckan. Vi har nu hunnit in en bit på nästa vecka och jag har fortsatt med nattpassen. Vardagen rullar på med det vanliga... jobb, skola, fritis, middagsstök, läxläsning

Matteläxa, med viss suck och stön, ha ha ha........

 

 

 

Sen brukar vi mysa framför julkalendern och Rasse får en spelstund vid paddan... vips så är det kväll.

Vakar av imorgonbitti....känner mig något stressad, blir inte mycket till sömn imorgon. Veckan är fullbokad... Bha.. 

men det blir en del trevliga saker oxså. 

Nä nu har jag inget mer att berätta för denna gång så jag avrundar här, ha de gott

Kram från Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards