Direktlänk till inlägg 16 oktober 2017

Trötter

Av Pierre - 16 oktober 2017 08:30

Ännu en grå mulen morgon..... denna höst har verkligen inte varit rolig.... längtar efter  sol   . Skulle ju så stort göra en massa saker ute, under veckan men.... va fasen.... när det regnar typ stup i kvarten, tappar man lusten :(

Har jobbat 3 nätter ( mån - ons) gick av torsdagmorgon. Sov halva dan, som brukligt och stökade bort veckans mathandling på em, åt mig själv och åt mor. På kvällen gjorde vi lite läxläsning och bara myste i soffan innan läggdax. Mogge jobbade sent, de hade nån typ av "XL kväll" och extra öppet till kl 21.00 så han var hemma sent.

 

Jag somnade som en stock på kvällen. Morgonen efter (fredag)  klev jag upp med Rasmus, skickade iväg honom med skolbussen, jag var trött och seg, somnade en stund på soffan på fm. 

Efteråt åkte jag in till mor och överraskade henne med "golunch", hade lovat henne att titta förbi, eftersom jag inte hann stanna och dricka kaffe med henne, när jag var och handlade dagen innan.

 

 

Mmmmm... vi njöt av varje tugga, mamma är lika tokig i detta som jag   .

 

Efteråt ville hon ut och gå, härligt... det är inte ofta hon vill det. Vi gick lite runt gården och i samma veva kom Si så de tog en promenad till skattkistan, då passade jag på att smita hem.

När jag kom hem, var det en stund kvar innan Rasmus skulle komma hem från skolan, tänkte att jag sätter mig vid datorn en stund..... vad händer..... jag somnar sittandes med datorn i knä.... jag fattar ingenting..... vaknade av att Rasmus kom innanför dörren. Inte likt mig att vara så trött hela tiden   och halvont i skallen som pricken över i et. 

Äntligen fredag ! Det här med fredag har blivit veckans viktigaste dag tror jag, enligt lilleman. Då är det fredagsmys   och den perfekta fredan för honom, var som i fredags....

 

Vi gjorde tacos.....

 

   

 

Han fick hjälpa mig och hacka grönsaker och duka.

 

Vi åker på Smyrna, pysslar, fikar och sjunger.....

 

 

 

Denna gång fick de hålla på med lera.

 

Vi har lite myspys framför tv:n....

 

   

 

När vi la oss, gjorde jag nått tappert försök att läsa några rader i min spännande bok.... men det var ju lönlöst, jag somnade efter knappt 1 sida och sov som en stock fram till 10.30 på lördag fm. !!

Ja.... känns som hela min lediga tid gick åt till att sova !! Men sen var jag pigg iaf.... 

Jag skulle nog behöva lära mig att lyssna på min egen kropp, tror jag. Behöver jag sova så... behöver jag sova, inte kul att ha "skallebank" heller.

 

Lördag... packade vi ryggsäcken och gjorde en skogsutflykt, det var härligt. Vi brukar alltid göra det varje höst och leta små granar som vi planterar i krukor under vintern, vid altanen och framme vid bron och så grillar vi korv.

 

           

Vi hade mysigt och jag tankade lite energi inför jobbhelg   . 

Ja... jobbhelg ja.... tiden rusade i väg... det vart panik hem....och i väg på jobbet. Jag hade tänkt duscha och göra mig i ordning innan men... det var bara att kasta sig in i bilen och fara. Jag hade ett kvälls skift ( 14.30 - 21.30) kände att det luktade grillrök om mitt hår hela kvällen, ha ha ha

Det blev en långdusch efteråt i stället, när jag kom hem   . 

 

Söndag... Skulle jag ha jobbat "långdag" ( 06.45 - 21.30) men bytte bort fm med en kollega ( man tackar   )

Jag var på sjukhuset iaf..... men med min mor. Hon hade tid på RTG.... ja en söndag. De hade extra öppet i helgen för att beta av RTG kön, på CT och MR. 

Det gick bra, fick hjälpa henne på britsen upp och ner, inte så lätt när man är yrslig och stapplig på benen men annars väntade jag utanför...

 

 

 

Efteråt var jag i lekparken med Rasmus, så han fick leka av sig en stund....

 

 

 

 

sen åkte vi till mormor igen och åt lunch där. Rasmus var kvar hos mormor, medans jag åkte iväg på em.jobb igen.

Ja... roligare än så, vart inte veckan.  

 

Idag är det måndag och nu är jag ledig några dagar.... Har suttit vid symaskinen ( inte min favoritsysselsättning) men jag fick så fina gardiner av Si i Göteborg, när jag fyllde år, de behövde kapas och fållas. Har hängt upp dem nu på altanen...

 

 

 

I em ska vi kämpa på med lite matteläxa, Rasmus och jag. Om tid finnes kanske våra vänner får oväntat kaffebesök i kväll.... Mogge har stängning denna vecka, så det kanske blir sent..... vi får se. 

Avslutar med en lapp som kommit upp på kylskåpet !! 

 

 

 

Lite att bita i, inför kommande födelsedag, ha ha ha ..... mest anmärkningsvärt är ... en hundvalp och gitarrsträngar !!! Gitarrsträngar kom inte med på bilden, men längst ner på listan kommer: en skoter och gitarrsträngar    Ja.... ja vet inte vad jag ska säga......   

 

 

Ha de gott alla där ute, Kram Annso

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards