Direktlänk till inlägg 2 oktober 2017

45

Av Pierre - 2 oktober 2017 15:07

Får ju ofta frågan, när man fyller år... hur känns det nu, att bli 1 år äldre, du fyller ju nästan halvjämt ?

Ja.... vad ska jag svara på det ?.... Jag känner ingenting. I mitt huvud är jag fortfarande 25   ha ha ha, men jag inser ju att jag räknas som "tant" eller medelålders eller "jagäringenungdomlängre"..... 45 låter gammalt.

 

Jag har inte så mycket roligt att berätta om veckan... var ledig mitt i veckan. Höll i princip på att städa i 2 dagar.... kul.. not, men det var välbehövligt.

 

 

 

Sen vart det " det gamla vanliga" mathandling och hjälpa mor med sitt, i onsdagskväll var vi väg på karateträning igen ( efter sommaruppehåll och fotbollen slut) .... pang, så var den ledigheten slut. 

På torsdagskväll gick jag på nattpass igen, har jobbat hela helgen och gör fortfarande i skrivandets stund...

Mogge har varit ledig och är det även idag ( måndag) eftersom skolan och fritis har planeringsdag idag. 

 

vi gjorde lite "go mat" i lördags iaf...

 

 

(ursäkta en suddig bild)

Det är faktiskt första gången jag gör plankstek själv. Jag fick ju så fina "brädor" av syrran i julklapp, så nu äntligen... har jag kommit mig för, att göra... när jag fyller år iaf. Lite festligt.

Annars har mitt firande varit väldigt lugnt. Har haft lite fikafrämmande av de närmast "sörjande"   

 

   

   

och paket såklart. En stolt Rasmus hade överraskat mig vid köksbordet, när jag klev upp på em   .

 

Jag blev uppvaktad av mina fina arbetskollegor oxså. Min danska arbetskollega hade gjort "smööre bröd", jag vet inte ens hur det stavas, låter bara som öööö, ha ha ha

Har aldrig ätit det tidigare, jättegott och jättemätt blev vi iaf....

 

   

Ja... såhär ser "mitt kontor" ut    

Vi väntade in en ambulanstransport med en respirator patient... så i väntan på.... kunde vi fika.... var proppmätt hela natten sen !

 

Idag är det verkligen regn och rusk, bra sovväder... Rasmus har lekt med en kompis. Jag har sovit som en stock   som tur är... störs jag inte av liv och rörelse här hemma, är nog näst intill medvetslös när jag jobbat natt, ha ha ha 

Ikväll blir det lite fix inför skola imorgon, stoppa in Rasmus i duschen och läxläsning innan jag gör min sista natt för denna gång. 

 

 

Klock träning   

 

Mer spännande än så, vart inte denna vecka.... Ha´de gott Kram fr Annso

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Av Pierre - Tisdag 20 feb 15:41

Hallå Har nyss satt mig i soffan för en liten datastund, är ganska slut i knoppen och kroppen, framförallt i baken, ljumskar och armar ha ha ha..... redan ! Träningsvärken är på G.  Har varit på ridning idag. Det har varit en jätterolig dag, med ...

Av Pierre - Måndag 12 feb 15:16

Halloj Äntligen lite mildare väder, ingen direkt sol, men -7 grader och mulet klagar jag inte på, efter -25 - 29 grader hela helgen. Jag gav mig ut i skidspåret idag och njöt av frisk luft iaf,...     känns bra efteråt   .   Ja, om jag...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards