Alla inlägg den 4 september 2017

Av Pierre - 4 september 2017 14:10

Nu börjar hösten komma smygandes.....

 

 

 

Min måttstock är björken på baksidan... suck, eller jag ska inte sucka. Egentligen gillar jag hösten, riktigt fina höstdagar är inte fy skam, men å andra sidan, blir det en höst med mycket regn och rusk, är det ju inte riktigt lika "fint". Vi får hoppas på det första. En solig höst med sprakande färger   . 

Vad har jag gjort då.... det gamla vanliga känns det som ;)

Målat fönsterfoder...

 

 

Varit på fotbollsmatch på Risön.... min fina back vilar   

 

 

 

Varit på 15 årskalas hos grannens pojk. Det var ett tag sen vi hade tonåringar i hemmet.... vad ger man en 15 årig pojke ? Rasmus tyckte vi skulle köpa en moppe åt han ! ha ha ha 

- Nja... det har hans mamma och pappa redan gjort   . Fantasin var inte på topp, så det blev biobiljetter men det tror jag han blev glad över. Vi blev bjudna på god tårta...

 

 

t.o.m Rasmus åt 2 bitar, annars brukar han inte vara så förtjust i tårta, så det var ett gott betyg   .

 

Onsdag, var jag till min mor och gjorde den sedvanliga veckohandlingen och vi fick tid över och sitta på hennes balkong och dricka lite kaffe, innan det var dax för mig att hämta Rasmus. 

Hade köpt med mig Thaimat hem, för att överraska mina grabbar och då slapp jag skynda mig att laga mat, skönt.

för vi skulle vidare på forbollsträning sen, men hur som haver, blev träningen framflyttad till helgen så... 

vi kunde sitta i lugn och ro på altanen och äta. Det var en fin kväll, så istället för fotboll blev det kubbspel. det tyckte Rasse var kul  

 

   

 

Men...... det slutade med att pappa vann och Rasmus blev sur, ha ha ha. Samma tendenser som sina stora bröder...

Det är jobbigt att förlora, men nyttigt. Kanske storebror Christoffer var den värste av dem alla... han hatade att förlora. Vi började skratta och prata om det, vet ingen som kunde bli så sur, arg och ledsen som han, när vi spelade spel och han inte vann..   .

 

Var in till stan en dag med Rasmus efter skolan, för att köpa gympadojor till inomhusgympan. Snacka om att man inte hängt med, om hur han har vuxit i sommar. Bad dem att mäta hans fot....Ops...

- du behöver en 37: a

- Vaa ??? har du verkligen mätt rätt !?!

Han hade ju 35 innan sommaren... är det möjligt, att han vuxit 2 skostorlekar under sommaren ??

Ja, så är det, han blir en "storfot" som sina bröder. 

Jaha... 37:or, då kan man glömma gympaskor med karborrband o dyl. det finns inte. 

Rasmus fixar inte att knyta skorna själv än.... Så... nu måste vi köra hårt och träna honom att knyta skor. 

Det blir Mogges uppdrag under hösten/vintern tror jag  . Han har lärt både Sacharias och Christoffer, nu är det Rasmus tur. 

Vi hittade ett par fina gympaskor iaf (med knytning). Han hade sin kompis Teo med sig, så vi stannade en stund i parken efteråt, så de fick leka av sig, innan vi rullade hem igen.

 

     

 

Fredag - började morgonen med att gå ut och gå med kängorna, det var härligt väder och jag fick sällskap av grannen och deras hundar. Vi har faktiskt varit ute 2 ggr och gått   .

Sen hade jag en "fika date" med syrran.

Vi träffades på Cafe Petter, det var soligt och härligt så vi satt ute...

 

 

 

Mysigt   . Vi hade en hel del att prata om, så tiden bara flög iväg och jag fick skynda mig hem för att möta upp Rasmus med skolbussen sen.

På em passade jag på att vila, eftersom jag skulle gå på nattpass på kvällen. Fick förfrågan om att hänga med på "After work" på Hallstaberget innan. Ja.... varför inte....

 

   

 

Vi år gott med trevligt sällskap och jag åkte direkt till jobbet efteråt, var typ proppmätt hela natten, när jag jobbade   . 

I helgen har jag som sagt jobbat natt, så det har inte hänt så mycket. Rasmus har varit hos en kompis och Mogge har tillsammans med vår granne, renoverat "pumphuset" ( vi har vatten tillsammans med dem) det var välbehövligt och blev bra. 

Det har ju varit riktigt fint väder i helgen, så när jag vaknade på em, bestämde vi oss för att grilla. 

 

   

 

Mysigt, och så mycket mer hann jag inte med, innan det var dax att rulla mot hospitalet igen.

Söndag, var likadant, men istället för grillkväll, åt vi rester, var på fotbollsträning med Rasmus......

 

   

och åkte en sväng förbi Peter och Carina för kaffe och surr   , innan det var dax för nattskift igen.

Fortsätter att jobba på, fram till torsdagsmorgon så.... det blir inte mycket gjort hemma.

Känns som det är så mycket jag skulle behöva göra egentligen, men försöker att inte tänka på alla "måsten", blir  bara deppig över allt jag inte hinner göra   . 

 

Nä nu ska jag hämta lilleman och och kocka ihop nått så avancerat som, makaroner och korv. Snabbt och bra när jag är mitt uppi nattjobb.

Slår mig när jag laddar ner veckans bilder, att det mest är "matbilder" denna vecka, ha ha .... ja ja, så blir det i bland.

Ha de gott, kram annso   

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards