Alla inlägg den 31 juli 2017

Av Pierre - 31 juli 2017 08:23

Är uppe tidigt (för en gång skull) vaknade och behövde pinka, sen kunde jag inte somna om... suck, det var lika bra att kliva upp. Mogge och Rasmus sussar fortfarande. Vi har som ingen ordning på "sovtider" just nu, uppe sent och sover länge   .

Ja... vad har hänt denna vecka....

Varit ledig och gjort en massa saker hemma, som jag inte hunnit med tidigare. 

Målat fönsterfoder...

 

 

 

Rensat ogräs ,det tog mig en hel dag phu, (så går det när man inte håller efter med trädgårdsarbete)

 

 

 

Nja... hela dan var kanske att ta i, man måste njuta lite av ledigheten oxså.... bara vara på altanen med en god bok.... inte så dumt   .

 

     

 

Veckan har bjudit på alla varianter av väder, strålande sol, grå mulet och regn... men det är inget vi kan göra något åt, har försökt hitta på roliga saker ändå.

Vi har tittat på "Sune" filmer.... ja jag har skrattat lika mycket som Rasmus.... tycker att Morgan Alling är så hysteriskt rolig som Sunes pappa.... ha ha ha

 

 

 

I onsdags, var vi på stan och kollade lite på "nipyran", det var motornsdag och mycket saker på G i parken.

B.l.a tittade vi på försvaret, som hade stridsuppvisning....

Krig i stan   

 

       

 

Spännande tyckte Rasmus. Det var riktigt varmt denna dag så vi åkte och badade på em....

 

     

 

Efter badet väntade vi in Mogge och kollade på moppecrusing i stan...

 

   

 

Avslutade denna dag med ett besök på pizzerian, innan vi åkte hem igen. En riktig heldag vart det.

 

I torsdags, var Rasmus med en kompis, jag var och gjorde bankärenden i stan, sen pyzzlade jag mest på hemma. 

Har inget speciellt att säga om den dan, på kvällen kördes det fyrhjuling iaf... Jag fick åka en sväng där bak av Rasmus, ha ha ha

 

 

 

Fredag, gjorde vi en kombo... jag ville ut och gå med mina kängor och Rasmus ville cykla. Vi åkte till Remsleskogen på fm, det är så mysig skog där och fina stigar, perfekt för cykling och vandring, dessutom mitt i skogen finns en liten cykelbana med hopp m.m

Nu har ju Rasse ingen trixcykel så det går inte så fort och smidigt, men han är nöjd ändå.... och tycker det är skoj att cykla där, och jag fick komma ut och gå.

 

         

 

Inser att Rasmus behöver en ny cykel till nästa år, han har vuxit i sommar..... 

 

Efteråt åkte vi till mormor och hälsade på, vi åt lunch med henne, sen fortsatte vi till parken. Under nipyreveckan har de haft Hoppland för kidsen. 

Ja... där fick han hoppa sig less... och jag blev less...

 

       

 

Istället för att gå på laxfestivalen, for vi till våra vänner Peter och Carina och grillade.... mogge var inte så sugen att gå, då han haft jobbarhelg. Jag väntar tills nästa helg istället.... då är det "min" festival.... URKULT   

 

     

 

God mat hos goda vänner !

 

I Helgen, medans mogge har jobbat, har jag städat och tvättat undan. vi har oxså lagt in altanmatta på altanen, något vi har surrat om i tusen år att vi ska göra.

 

   

Lite fix och trix på altanen.... vi är supernöjda iaf   .


helgen har det varit fantastiskt väder så ... lite bad har det blivit oxså, fast på hemmaplan...

En skön dag på hövenbadet.

 

     

Det är bara att passa på att njuta, det är dagar som dessa, som man får ha i minnet när vintern kommer   .

 

Det vart en paus i skrivandet..... har nu hoppat fram till måndagkväll. Fick sätta lite fart i morse, gjorde 2 pajer, en fetaostpaj och en hallonpaj.

 

 

 

För jag har haft finfrämmande idag. Min fina halvsyster med familj, kom på besök   . Vi har inte träffats på 19 år!!  Ja.. det är inte klokt. Vi har ju haft kontakt på sociala medier såklart, men vi har inte träffats " in real life" på 19 år. 

Tiden flög i väg... man har ju lite att prata i genom, när man inte setts på så länge. Det får verkligen inte ta 19 år innan vi ses igen   . Så skoj att träffas, och märklig känsla att, rent utseendemässigt är vi kanske dom som är mest lik varandra, av alla mina hel och halvsyskon.... jag kan liksom inte låta bli att titta på henne, ha ha ha

Hon bor i Stockholm, men är uppe nu på semester med familjen. 

Jag hoppas att vi har möjlighet att hälsa på, när vi besöker Christoffer nångång framöver   . 

 

Förutom ett jättetrevligt systerbesök, så vart det en "skitdag"... jag "råkade" sabba tvättmaskinen...Grrr.... Jag fick för mig att jag skulle riva ut allt i sängen och tvätta ( inklusive överdrag till bäddmadrass till dubbelsängen) jag mer eller mindre våldade in den i maskinen och våldade igen luckan.... obra, låsningen gick sönder....

skit oxså.... Min händige man fick skruva isär tvättmaskinen och laga den sen...... I´m sorry   , jag ska inte göra så nån fler gång. 

Mitt uppiallt ringde min mor, hon mådde inte bra och var på väg till sjukhuset. Jahapp.... Allt slutade med att jag fick hämta hem henne senare på kvällen iaf. efter 6 timmar på akuten. Vart kvar hos mamma ett tag och såg till att allt var ok igen   . 

Ibland blir det inte, som man har tänkt sig helt enkelt. Å andra sidan.... så är nu tvättmaskinen lagad, mamma mår bra och medans jag väntade på att hon skulle bli hemskriven, kunde jag fixa med mitt schema på jobbet ( som jag ändå behövde göra) såå.... från skitdag, till helt ok ändå   . 


Nä kära vänner... ska avrunda här och hoppa i säng.... lär somna ovaggad ikväll.... natti natti fr Annso

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards