Direktlänk till inlägg 23 juli 2017

Äntligen måndag

Av Pierre - 23 juli 2017 22:42

Åter igen kan jag säga .... Äntligen semester   

Har tokjobbat hela veckan + helg. Har ändå försökt umgås så mycket som möjligt med stora sonen, när han varit hemma på besök. Hoppade in och tog en natt mitt uppi allt, så jag vart ledig en bonusdag kan man säga.

Passade på att stöka undan mathandling den dan och lunchade med Chrisse på stan, sen åkte jag hem och vilade inför nattpass. 

Chrisse har varit rar och ställt upp som lite barnvakt under veckan åt lillebror.... jag är så tacksam   det har underlättat. På kvällen var de ner på "Riffen" och sprang lite....

 

   

Ha ha ha, han har haft en personlig tränare här hemma, i en vecka    ( mamma skulle oxså behöva en...)

 

2 Dagar har han varit på "kollo" hos farmor och farfar i Haga, medans vi jobbat. Chrisse har passat på och träffat en massa kompisar, spelat tennis och återförenats med "Selsjöns bastusällskap"   . Ja... de är faktiskt ett "glatt tokgäng" som har bastuträffar..... med berusningsdrycker... ja... mer säger jag inte om det. 

Roliga historier får jag höra iaf. Kanske man ska fråga om man får bli medlem ? ha ha ha 

Nu hamnade jag ur spår   .....

Tror Rasse har haft det skoj iaf. Kusinen Hugo kom med lådbilen på farmors gård när jag lämnade honom.... sen såg jag inget mer av dom

 

 

 

 

Fredag var en ledig dag, inför jobbarhelg. Lyckades "taim a" in den så pass, att det var strålande väder,

härligt   . Vi började med att vinka av Christoffer på morgonen, det är alltid lika ledsamt  nu dröjer det nog ett bra tag, innan vi träffs igen. Han verkade ha fullt upp under hösten. 

De skulle iväg ett helt gäng ( 10 pers) på partykryssning över helgen, till Riga ! Vill inte veta deras tillstånd på båten, ha ha ha, bara det inte blev nån " man överbord", är jag nöjd. Sen stannade han kvar i Stockholm medans resten fortsatte mot norrland.

Vi åkte och badade istället på Risön    och njöt av sol.....

 

       

 

Åt gott och slappade på altanen hela kvällen, laddade batterier inför tidig jobbarmorgon ( jag är ju ingen morgonmänniska precis)    . 

 

 

 

Lördag, som sagt, jag hade dagpass. Mogge och Rasmus var i parken. Rasmus skulle springa paprikaloppet.

Han har varit spänd över det hela veckan.

- tänk om jag inte klarar det

- Det är klart du gör.... kom ihåg! Rasmus kan !!!

Därav att han sprungit med brorsan i veckan   Vi har peppat allt vi kan, och såklart fixade han det. 

 

     

 

Han var så glad och stolt över sig själv !! När jag kom hem från jobbet, gick han omkring med medaljen runt halsen och visade stolt upp sitt diplom. 

Det vart en liten "självförtroende kick" för honom, det behövde han   .

 

Söndag, dagpass igen. 

På kvällen åkte vi och fiskade. Hade lovat Rasmus att vi skulle fiska nån dag, men vi har varit för trött. Både Mogge och jag har jobbat som tok ett tag, men söndagkväll tog vi oss i kragen. 

Det var en fantastiskt fin kväll och det vart en bra början på min semester, att få må gott i Omsjön   . 

 

                 

 

4 aborrar vart det iaf   .

 

Idag är det måndag.... Rasmus och jag har varit i stan och stökat bort mathandling och hälsat på mor. Skulle så stort måla fönsterfoder i em... men det började regna... det är som förspökt, så fort jag tänker måla, så börjar det regna !! Suck...   

Istället hamnade jag framför datorn. Ser att det börjar spricka upp nu, men det är för blött, så jag får vänta till någon annan dag... igen...

 

Nä kära vänner, ska strax börja stöka med middag..... Ha de gott Kram Annso   

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards