Alla inlägg den 16 juli 2017

Av Pierre - 16 juli 2017 20:47

Halloj...

Hade tänkt göra så mycket ikväll, men allt stöp, när regnet bara öser ner   .... trist.

Veckan har annars varit bra, har jobbat. Tror jag sagt det tidigare, att jag delat på semestern. Har alltså jobbat 1 v och ska jobba 1 vecka till, sen går jag på semester igen   .

Tis, ons och torsdag var det alltså jobb så jag har inte så mycket att säga om det.... mer än att det var bra "jobbväder" iaf. Kallt, blåsigt, regn om varannat, inte klokt.

 

Fredag, ledig....

Började dagen med skogspromenad .... Rasmus hängde på.... var ute och gick med mina nya vandringskängor och ullstrumpor, nu är det bara att köra på, så att de är " in gådda" och sitter bra fram till i höst   .

 

           

 

Det blir så mycket annat efter vägen då Rasse är med, ha ha ha.... men.... en härlig morgon var det iaf. Fick en direkt saknad efter våran Jericho   gick här en del med honom. Kan sakna våra hundpromenader fortfarande.....

Sen åkte vi hem och jag hade städdag hela dan, det var välbehövligt. Dammsög, skurade golv, badrum och köket, röjde på övervåningen, bäddade rent, dammade...... ja det tog mest hela dan faktiskt.

Städning p.g

 

   

 

Förberedde middag medans Mogge var och mötte upp stora sonen på busstationen.... så skoj att han kommer hem och hälsar på. Synd bara att vi taimade in det så precis, att jag jobbar hela veckan... men vi träffs ändå, små stunder. Han har så fullt upp att träffa sina gamla kompisar, alla vill ses såklart, det är party hit och dit   .

Hade gjort Tjärlknöl och rotsaksgratäng iaf som vi mumsade på och mycket surr, tok och skratt blir det med Chrisse vid middagsbordet. 

Han hade med sig en present åt lillebror.... Gissa om Rasmus höll på att flyga i taket.... Han fick ett Wii !! Det har varit hans största önskan hur länge som helst. Äntligen!!

( Ja... hade egentligen tänkt att han skulle få ett i födelsedagspresent men .... det stöp ju nu   ) får bli nått annat istället, ha ha ha

- Jag får glädjetårar, säger Rasmus.

En del spelande har det såklart blivit..... lyckan är gjord   . 

 

Lördag, strålande väder, kunde inte bli bättre...

Fixade och trixade hemma. Min kära gamla barndomskamrat Helene kom på besök, med sin dotter, såå skoj....

Det var några år sen vi träffades. 

Hade förberett grillning till hon kom...

 

 

 

Mogge hade inte hunnit hem, så vi fick börja med grillningen..... nja... kan väl säga att jag ska nog inte ställa upp i "Sveriges grillmästare" ha ha ha, det är en konst att grilla bra, stora sonen fick hjälpa mig och styra upp det   men jag tror alla blev mätta iaf. 

Tiden gick så fort, kändes som vi hade så mycket att prata om.... men vi fick bryta upp, för vi skulle iväg på Diggiloo allihopa.

Det var en kanonkväll, strålande sol, mycket folk, bra musik och show....

 

         

 

Hade faktiskt inte tänkt gå på diggiloo först, det var syrran som så gärna ville och ha sällskap. Okej... vi hakar på då, och det är jag glad över nu, att hon övertalade oss köpa biljetter, för det var en fantastisk trevlig kväll   . 

 

Söndag.... spöregn.... omväxlande väder, helt klart. 

Innan Helene skulle åka tillbaka hem igen, kom hon förbi och drack kaffe.... så skoj.... ville prata mera, ha ha ha 

Om alla nära och kära, saker som hänt i våra liv, tråkiga och glada saker, barndom och skolåren. 

På nått sätt fastnade vi vid skoltiden...... och kom fram till att, ens lärare är en väldigt viktig person i ens liv, varse det är en bra/kass lärare, man kommer alltid i håg sina lärare, situationer och händelser som varit bra och mindre bra och hur det fick en att känna sig.....tänk på det alla lärare där ute..... man glömmer aldrig   . 

Det är märkligt, vad det "ploppade upp" minnen, när vi började prata.... och mycket skratt blir det oxså såklart.

Ja... en liten kaffestund, blev några timmar, men det var så mysigt   Rasmus och söta Ellen fann varann och lekte så gott, medans vi surrade på. 

Här hade Rasmus fixat en koja av  tvättställningen    och gosaker skulle de ha i kojan.... och tandborste ha ha

 

 

 

Hoppas det inte dröjer flera år, innan vi träffs igen....

 

 

 

 

Sen skulle jag så stort måla, fönsterfoder, men det var bara att lägga ner.... och invänta bättre väder   . Det slutade med en filmkväll med sönerna och Mogge i stället..... det var inte så dumt det heller.

 

Det har nu hunnit blivit måndag.... började dagen med en liten "skogprommis" igen, med mina kängor. Grabbarna hakade på. Chrisse var så otroligt gullig med Rasmus och sprang med honom. 

Tänkte i mitt stila sinne, att han kommer att bli en jättefin pappa i framtiden, bara sättet hur han pratar med honom och gav han lite självförtroende och sprang med honom. Det värmde i hjärtat att se   och Rasmus kämpade på...

 

   

 

Inte lätt att haka på storebror, som typ tränar varje dag......... en gen som tyvär inte kommer från mig, men jag önskade det, ha ha ha   .

Efteråt åkte vi hem, hoppade i duschen, åt lunch, skjutsade Rasmus till en kompis och skjutsade stora sonen till stan. Han skulle hälsa på mormor och sen vidare till en kompis och jag själv åkte till hospitalet för ett kvällspass.

 

Ja... ungefär så vart veckan. 

Jobbar på som sagt, en vecka till så det blir inga större utsvävningar för min del....

Ha de gott där ute i sommarSverige.... Kram Annso

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards