Alla inlägg den 9 juli 2017

Av Pierre - 9 juli 2017 20:51

Sitter uppe och väntar in klockan... ska vara natttaxi åt syrran, hon åker hem med nattåget ikväll. Jisses vad denna vecka gick fort, skulle vilja stanna klockan lite ibland... men det går ju tyvär inte.

 

När vi väl kommit hem från semestern, så har det varit skönt, att bara vara hemma!

Skulle försöka att ta´t lugnt under veckan, eftersom denna vetgiriga förkyldning fortsatt att hålla i sig ( tredje veckan). Jag har suttit och sovit nere i soffan, har hållt hela huset vaken av min hosta på nätterna. Så fort jag hamnat i "vågrätt" läge håller jag på att hosta upp lungorna. Sovit sittandes har varit bäst och har väl i princip somnat av ren utmattning   . 

Ja.... jag har faktiskt varit till doktorn.... det är virusinfektion, så inget pencillin biter. Började misströsta ett tag, hur ska jag hinna bli bra till på tisdag, då ska jag jobba.... men faktiskt har jag blivit bättre nu i helgen... i elfte timmen verkligen, från dag 1 på semestern tills nu.... vet inte om man ska skratta eller gråta......har valt att skratta åt eländet!   

Tog det faktiskt lugnt 1 dag..... Varför inte börja läsa de böcker jag lånat av min vän Carina...

 

   

 

Hade så stort tänkt, att jag skulle läsa en massa böcker i sommar... men jag har inte riktigt kommit igång ....

Nu har jag iaf börjat med bok nr 1.

Inte så dumt att sitta i solen med en god bok   .

 

Sen spårade det ur litegrann.... vill ju så gärna umgås med mor och systrar, när jag är hemma, ledig och si är på besök. 

Ett besök på Cafe Petter brukar det alltid bli, när hon är hemma....

 

 

 

Sen tog Rasmus och jag en liten cykeltur på kvällen, ingen större ansträngning, vi cyklade till loppisen (på andra sidan älven) mer pallade jag inte med   . Carina jobbade där denna kväll, så vi hälsade på henne, fikade lite på hembygdsgården och Rasmus fyndade.....

 

     

 

Han fick betala den för sina egna pengar...... Nja.... vet inte vad jag ska säga.... denna elgitarr håller på att göra oss tokig här hemma    och det följer med mikrofon och blinkande glasögon till...... han är så stolt över sitt loppis fynd minsann, Bha....

 

Har lovat min mor typ 1 år, att vi nån dag ska åka och hälsa på en gammal bekant till fam. Det där SEN... blir ju aldrig, SEN blir så lätt " för sent" eller aldrig. 

Nä... är ju hemma och ledig denna vecka.... Vi ska åka på besök hos goa fina Kajsa i Näsåker. Hon har blivit änka för ett tag sen, så gissa om hon blev glad att vi kom.   

Vi hade en jättetrevlig dag. Det var verkligen en nostalgitripp att komma dit. Jag har varit mycket hos dom som barn på sommrarna. Jag minns varenda rum i huset ( som jag tyckte var så stort då) ladugården med getter, hölogen som vi klättrade upp i takbjälkarna och hoppade ner i höet.... jag har många härliga sommarminnen från denna gård. 

När jag klev in i deras "bondkök" kände man verkligen att tiden stått still..... ha ha ha.... 

 

 

Här har jag suttit och druckit getmjölk på morgonen   

 

Jag är näst intill chockskadad efter att ha sett hennes trädgård.....oj oj oj.... här är det nån som tillbringar 24 -7 i trädgården. Den är som indelad i olika rum, jag vet inte hur jag ska beskriva den, måste ses helt enkelt. Vi klev in i edens lustgård nästan. Helt fantastisk!!

 

                             

 

Efter vårat mysiga besök, stannande vi till på Myregården på vägen.

Vi åt exotisk kyckling och njöt i eftermiddagssolen och Myregårdens speciella miljö.

 

                     

Tror kära mor, lever länge på våran utflykt tillsammans   .

Vad har vi mer gjort..... 

Jo, varit på spa med syrrorna.... lillsyrran ville på Hallsta, och man var väl inte svårövertalig precis   .

 

Lyxigt...

           

Rasmus mår som en kung med mostrarna   

Efteråt vart det tacokväll tillsammans.... ja vi var alla lättvaggade den kvällen.


Ihelgen, har vi pyzzlat på hemma, mogge har grejat på med fönster, Rasmus har varit med kompisar och jag har grejat med ditt och datt.

På lördagskvällen, hängde syrran med på Myregården (igen) ha ha ha, det var en fantstisk sommarkväll, vi cyklade ner tillsammans med våra grannar. De hade grillbuffe med trubadurafton. Som vanligt åt man för mycket..... 

 

                 

 

Ja dessa fina kvällar, är få räknade på en sommar. Lyxigt att vi lyckades med 2 besök på Myregården på en och samma vecka   .

 På söndagen, var det "Reseledagen" skulle skjutsa tillbaka syrran till mamma men först fick hon hänga med till hembygdsgården för att prova äta "Reselekams", en ny upplevelse för henne   ..... 

 

 

Inget man äter i "stor stan" precis, vet inte vad hon tyckte egentligen.... men det var tomt på tallriken iaf    .

 

2 födelsedagar har det varit denna vecka oxså. 

Rasmus var bjuden på kalas hos en kompis, tidigare i veckan....

 

 

 

Och idag har vi varit på 5 årskalas hos kusinen Harry. Det blev en heldag hos dom eftersom vi brukar passa på att hälsa på farmor och farfar samtidigt, när vi ändå är i "Haga". Sonen har haft roligt med kusingänget idag, han var helt slut ikväll och bad om att få gå och lägga sig..... det är inte ofta.

 

 Ja.... ungefär så, har veckan varit här....

Har gjort så mycket skojigt medans syrran varit på besök så... den kommande veckan måste jag ta itu med lite hushållssysslor som blivit åsidosatta.... typ städning... bhaa....har inte legat högt på " att göra listan" denna vecka, Det kommer surt efteråt   . 

 

Nä hörrni ska avrunda här.... Hade gott alla vänner.... Kram från Annso

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards