Direktlänk till inlägg 18 juni 2017

sommarlov

Av Pierre - 18 juni 2017 16:50

Äntligen semester     .... Tjoho !!

I år har jag en ny variant, har delat upp semestern, det är självvalt. Mogge har "tidig" semester och inte fullt ut eftersom han använde en del när vi var till Thailand i vintras. Jag själv hade egentligen "sen" period men valde att dela den, så vi ska få lite ledighet tillsammans och kan vara lite ledig när fritis är stängt senare i sommar. Ett fasligt puzzlande för att få ihop allt   . 

 

Ja... som jag skrev förra gången, började vi veckan med att Rasmus låg utslagen i soffan med feber. Trodde faktiskt inte att vi skulle kunna gå på skolavslutningen men.... i onsdags var han tempfri och mycket piggare. Höll honom hemma från skolan på dan, så att vi kunde gå på avslutningen på em. Han ville så gärna det, och sjunga i kyrkan.

Han fick baka med mig istället på dan, vi gjorde jordgubbstårta, det måste vi ha, när det är examen och ta fram vår lilla flagga   .

 

   

Ja... det är nått speciellt med skolavslutningar, känslosamt och vackert på nått vis   . 

De sjöng så fint i kyrkan och efteråt var det tårtkalas såklart...

 

         

 

Torsdag, jobbade jag dagpass (06.45 - 15.15) Rasmus var på fritis. När jag slutade åkte jag ner på busstationen och väntade in Stockholmsbussen. Min fina Chrisse kom hem på snabbesök..... han var efterlängtad   .

Fick rå om honom 2 dagar iaf. 

Det var en fantastiskt fin sommarkväll, så det blev en mysig grillkväll här hemma, med mycket tok, skratt och bus som det alltid blir med Chrisse, ha ha ha

Rasmus var toknöjd såklart, någon att hoppa studsmatta med, spela fotboll och titta när brorsan skjuter luftgevär.

Tror han har längtat hem lite    och vi efter honom.

 

       

 

 Fredag, jobbade jag ett dagpass igen....

Chrisse åkte och hälsade på lite kompisar i stan och kollade på studenten under tiden. 

Han hade beställt lax till middag och som den snälla mamma man är, blev det så   

 

 

 

På kvällskvisten hämtade jag upp lilleman, han hade varit med en kompis hela dan på Risön och badat, tusen tack att han fick följa med   . Han var såå trött och somnade som en stock i bilen. Samtidigt skulle jag skjutsa Christoffer hem till Jenny. Anledningen till att de kom hem i helgen är att de skulle på bröllop på lördan. Jennys storasyster har gift sig i helgen. 

Chrisse var så stilig i kostymen och slips, hoppas att få se lite bilder därifrån senare   .

Lördag, hemmadag.... tvättade som en tok, Rasmus hade kompisbesök och Mogge har haft jobbarhelg.

 

Söndag, började med fotbollsmatcher, 2 st avverkades innan det nu blivit sommaruppehåll.

 


   

Alltid nervöst när han är målis... men det skötte han bra   .

Efter fotbollen åkte vi till mormor, fikade lite gott och handlade mat åt henne. Nu i kväll har vi grejat hit och dit hemma.

Ja, det var väl i stora hela vad vi gjort under veckan.

Nu har äntligen Mogge oxså semester.... det firade han med gräsklippning och installera en ny brevlåda, ha ha

 

Avslutar med en underbart doftande bukett.... det luktar verkligen sommar, synd bara att de blommar så kort tid.

 

 

 

Ha de gott alla vänner Kram Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Av Pierre - Tisdag 20 feb 15:41

Hallå Har nyss satt mig i soffan för en liten datastund, är ganska slut i knoppen och kroppen, framförallt i baken, ljumskar och armar ha ha ha..... redan ! Träningsvärken är på G.  Har varit på ridning idag. Det har varit en jätterolig dag, med ...

Av Pierre - Måndag 12 feb 15:16

Halloj Äntligen lite mildare väder, ingen direkt sol, men -7 grader och mulet klagar jag inte på, efter -25 - 29 grader hela helgen. Jag gav mig ut i skidspåret idag och njöt av frisk luft iaf,...     känns bra efteråt   .   Ja, om jag...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards