Direktlänk till inlägg 4 juni 2017

Regn hos mig

Av Pierre - 4 juni 2017 21:44

Om man ska sammanfatta denna vecka så.... ja, en riktigt bra vecka, hunnit gjort en hel del, när jag tänker efter.

Jobbat 4 nätter, varit till frizzan med Rasmus, varit hos frizzan själv   så skönt, både vi 2 var i stort behov att klippa oss. Sommarfrillan fixad 😉. Varit på fotbollsträning, mathandling och en del andra vanliga hushållssysslor.

Så blev det äntligen helg.... inga större planer men väldigt skönt 🖒 fredagskväll, stod jag och måla som bäst ( på mitt projekt) gick ut sen till grabbarna och tittade på fyrhjulsåkaren som åkte runt runt på lägderna, ha ha

 

     

Lördag, mysfrukost på altanen   

 

 

 

Fixade och trixade med loppisgrejer, brukar alltid lämna in varje år till sommarloppis på hembygdsgården här i byn, oftast har jag samlat på mig under hela året. Så ska allt prismärkas och packas och överlämnas till loppispersonalen. I år vart det väldigt smidigt då min kompis Carina, hoppat in och blivit "loppispersonal" 😊 brukar bli bra sålt , verkligen winn - winn, bidrar till hembygdsföreningen, jag slipper sälja själv, får en slant och blir av med grejer som vi inte använder längre 🖒. Rasmus åkte till en kompis och jag åkte hem och satte igång med att rensa trädgårdslådorna. Det var fantastiskt soligt och varmt väder ute 😎 en perfekt dag att greja på i .

 

 

 

Rensade jordgubbslandet och sådd lite smått och gott, dill, gräslök, bönor, sockerärtor, sallad , smultron m.m är ingen större trädgårdsodlare, har varken tid el intresse men litegrann till husbehov tycker jag är kul 😉.

 

På em dök Mogge och Sacharias upp. Hade en stek i ugnen som aldrig höll på bli färdig 😄 det var en fransyska som var typ dubbel size än dem man köper på affären, ha ha, men till slut så.... perfekt att vi fick matgäster, ändå har vi ätit porterstek hela helgen och Mogge fick i matlådan ha ha ha. I landsproblem 😮

 

Vad gör man inte för skojigt på en lördagskväll kl 22.00 om inte... oljar in altanen... Mogge tvättade och vaxade bilen och jag "vaxade" altanen sen gick vi in och hade lite lördagsmys med Rasmus 🍬🥂.

 

 

 

Söndag, hade Rasmus kompisbesök, så jag pysslade på med lite ditt och datt här hemma, oljade klart det jag inte hann kvällen innan, tog fram utemöbler m.m 

Fick lite kaffesällskap på em    trevligt, så den dan swichade förbi i rasande fart.

Efter att vi stökat bort middag och disk så överraskade vi Rasmus med att, vi skulle åka ut och fiska. Han stod och hoppade i hallen av lycka. Han har frågat oss flera ggr om vi inte kan fiska nån dag men det har inte funnits tid helt enkelt. Ville inte säga något till honom innan heller, för vädret drog ihop sig och det såg ut som om det skulle kunna bli regn men.... vi hade tur. 

 

     

När det blev napp kastade han över spöet till pappa   han vågade inte dra in dem själv, ha ha ha det blev lite kamp på linan. 2 fina aborrar blev det iaf.

 

   

 

Ny vecka är på G (idag är det måndag) Har varit och köpt plant, åh skulle vilja köpa hur mycket som helst på handelsträdgården..... men men, vi var även till pappas grav och gjorde lite sommarfint på en gång, i regnet, men det gick bra ändå. En regnig och tråkig dag.

 

 

Efteråt hjälpte jag mamma med mathandlingen, sen blev jag kvar där på lunch och kaffesurr   .

få se om det klarnar upp i kväll ( som de lovat) isf går jag ut och planterar lite , annars får det vänta tills imorgon. 

 

 

 

Ja... det var väl vad som hänt hos mig under veckan..

Ha de gott, Kram Annso

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Av Pierre - Tisdag 20 feb 15:41

Hallå Har nyss satt mig i soffan för en liten datastund, är ganska slut i knoppen och kroppen, framförallt i baken, ljumskar och armar ha ha ha..... redan ! Träningsvärken är på G.  Har varit på ridning idag. Det har varit en jätterolig dag, med ...

Av Pierre - Måndag 12 feb 15:16

Halloj Äntligen lite mildare väder, ingen direkt sol, men -7 grader och mulet klagar jag inte på, efter -25 - 29 grader hela helgen. Jag gav mig ut i skidspåret idag och njöt av frisk luft iaf,...     känns bra efteråt   .   Ja, om jag...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards