Direktlänk till inlägg 22 maj 2017

Nya projekt

Av Pierre - 22 maj 2017 15:33

Ännu en vecka har löpt förbi.... det är väl ett ålderstecken, när man tycker att veckorna går fortare och fortare   Har vakat av idag, är ovanligt pigg för att vara en "vakaavdag", beror väl kanske på att jag endast jobbat 2 nätter denna gång. Alldeles lagomt faktiskt, man är inte som en "disktrasa", som efter 5 - 6 nätter   .

Vad har då hänt här ?.......

Började veckan med 2 nätter, var sen ledig mitt i veckan och gjorde alltså 2 nätter till i helgen.

Har faktiskt varit ute och gått på ledigheten   

 

   

 

En skön förmiddag, vädret var inte det bästa, men jag klarade mig från regnet iaf ( som kom på em). Syrran hängde med, så vi gick och surrade och avslutade med plocksallad från Coop, ute i det fria.

Ja.... jag måste ju börja nångång och gå in mina nya kängor.

 

 

Ja... det är riktiga vandringskängor...... och ja.... jag ska fjällvandra.....till hösten   , så det är verkligen dax att gå in dessa med ullstrumpor på, så att de är ok tills det är dax.

Vi är ett gäng i från jobbet som ska göra det tillsammans.... en utmaning, som jag ser fram e mot, så nu vet ni det... varför jag måste vara ute och gå i mina kängor under sommaren.... i ullstrumpor, ha ha ha

Lär väl återkomma om detta, när det närmar sig   . 

Iaf på em kom regnet... det var som att himlen öppnade sig.

Vad gör man då? Jo bakar... ha ha.... nja, hade faktiskt lovat att baka lite till Smyrna på fredan, så jag höll mig sysselsatt   .

I veckan har det varit diverse avslut inför sommaren. Först karaten, som innebar föräldrarträning med kidsen. Såklart jag hängde på... så gott jag kunde. Rasmus tyckte det var kul att jag var med honom och tränade. Jag var väl smidig som en flodhäst typ, men det får jag bjuda på   . Kan väl säga att jag hade träningsvärk i låren och baken efteråt.

Sen var vi på Smyrna i fredags och för oss blev det sommaravslutning, eftersom vi jobbat i helgen och inte kunde vara med på sommarfesten i söndags.

 

Mogge har som sagt oxså haft jobbarhelg, så fotbollen föll på min lott i lördags.

Heja Reseleraketerna   

 

   

 

Tror det är mer nervöst att stå vid sidan om, när de ska vara "målvakt" phu...... men det skötte han bra, gjorde några fina räddningar och är duktig på att skjuta kanonskott. Rasmus är stor och stark, så han passar bra som målvakt eller back. Ja huvudsaken de själva tycker det är kul   .

Efter 2 matcher, väntade vi in Mogge från jobbet och åkte upp till Mats som hade bemärkelsedag denna dag.

Grattis, Grattis.....

Vi satt ute på deras altan i finvädret och smaskade tårta, riktig sommarkänsla   .

Ja... sen var det bara att åka hem och sova en stund, innan nattjobb.

Söndag, var Rasmus hos en kompis medans jag sov och Mogge jobbade.... tackar så mycket   .

Vi hade planer på att greja lite hemma på sön em/kväll men ingen av oss orkade, så det slutade med kaffe och surr hos Peter och Carina istället, det var trevligt och jag kunde åka direkt därifrån till hospitalet. Mogge och Rasmus åkte hem för duschning och förbereda inför skola nästa dag.

 

Nu vart det ett uppehåll igen.... Har hoppat fram till tisdag, ska försöka skriva klart denna gång.

Jag har målat lite...

 

  Tänkte att jag ska visa senare , vad jag har börjat pyzzla med.... mitt sommarprojekt   

Ja iaf.... vart jag hemma lite hastigt och lustigt med Rasmus idag, redan igårkväll började han få feber och tvärförkyld, han har varit som en kamin hela natten och är fortfarande ..... så det blir en oväntad hemmadag idag, få se om jag kan fortsätta måla lite idag, skulle behövas städa oxså , blä....

eller så myser jag bara med min sjuke son idag... vi får se.

Ha de gott, kram från Annso   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards