Direktlänk till inlägg 14 maj 2017

pyzzelhelg

Av Pierre - 14 maj 2017 18:29

Det är söndagkväll, är lite "halvsegos" men nöjd över helgen. Vi har gjort det vi hade tänkt, det känns bra.   

Jobbade i början av vecka iaf och gick av nattpassen i onsdags. Jag sov halva dagen sen fick jag inte mycket gjort, den dan, 6 nätter tar ut sin rätt, man är tom på energi helt enkelt. 

Skjutsade Rasmus på karateträning iaf, medans han "karatade" svängde jag förbi hos Lotta för lite kaffesurr.

Torsdag, hade jag laddat batterierna, efter en nattssömn   på förmiddagen stod det smörgåstårttillverkning på agendan. Hade lovat min mor att göra en, till hennes födelsedag. Lovat är lovat...

 

     

 

På em/kväll, hade vi födelsedagsfirande för kära mor.... GRATTIS , det blev sång, blommor, kaffe, tårta och paket         . Avrundade kvällen med att titta på debatten på SVT 2 om Sollefteå Sjukhus, vilket jag inte skulle ha gjort, för jag blir bara förbannad och arg på eländet.

Varför ska man ha en debatt med politiker, när de vägrar lyssna på "folket" och personalen, vart har demokratin tagit vägen ??

Grrr..... Nä.... ska inte ha nån politisk debatt här..... Så jag sätter punkt.

 

Fre - lör - sön, har vi varit lediga, så lyxigt och skönt.

Jag har krattat färdigt på gården, Mogge har pyzzlat på i köket, i grova drag är vi färdig med köksrenoveringen men vi har en del "smålir" kvar eller småsnickerier. Även om det är smågrejer, så tar allt sin tid.

Nu börjar vi iaf se ljuset i tunneln.... och det känns fantastiskt .

På fre.kväll var vi på Smyrna, för lite lek och sång ute i det fria   . På lördagkväll kom Carina och Peter och grillade med oss och vi tittade på ESC.

 

       

 

Första grillningen för oss hemma i år. Vi grillade revbenspjäll och flintastek av bogblad ( från grisköttet Mogge köpte tidigare) .

Ja.... av gammal tradition måste jag alltid se på festivalen   ..... vet inte vad jag ska säga om årets ESC..... jag fattar ingenting..... smaken är som baken som sagt. Tyckte det lät som en vaggvisa, men det var kul iaf, att ett land som aldrig vunnit fick vinna. Gratulerar Portugal, men i mitt tycke.... en urkass låt ! Ha ha ha

Såhär intresserad av Schlager är Rasmus   

 

   

 

Söndag, fortsatte att pyzzla på hemma och på em var det fotbollsträning.

 

 

Till helgen är det dax för de första matcherna på Risön, något Rasmus ser framemot   .

Ja... ungefär så, har veckan löpt förbi.


Nu har det hunnit blivit måndag, tänkte försöka skriva färdigt...

 Har varit hos min mor på fm, medans Rasmus varit i skolan. Jag och syrran har hjälpt henne att göra fint på balkongen. Vi har skurat, burit upp balkongmöbler och gjort fint. Hon vart så glad så, hon sitter där mycket under sommaren och mår gott   .

I Em. har jag och Rasmus hjälpts åt att möblera om / städat hans rum, något jag har tänkt göra länge.

 

   

 

Tror han vart nöjd iaf, han skulle behöva en riktig bokhylla på sitt rum, suck ..... men men.... var sak har sin tid.

Nu ska jag sova en stund och vila mig i form inför nattjobb   .

Ha´de gott alla vänner, kram från Annso 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards