Direktlänk till inlägg 8 maj 2017

hemma

Av Pierre - 8 maj 2017 15:27

God morgon el god eftermiddag är det för vanligt folk   Har jobbar "fyran" som vi säger här hemma. När Rasmus var mindre så frågade han alltid hur många dagar jag skulle jobba el hur länge, när jag svarade ex 4 nätter, så förstod han inte hur länge det var..... så, vi började säga att ikväll ska jag jobba "ettan" och nästa dag "tvåan" o.s.v

på så vis, fick han stenkoll på mina arbetsskift   . På nått vis har det alltid varit viktigt för honom och vi säger fortfarande så, av bara farten tror jag.

Det är suck och stön när jag gör 6 nätter, det är lååång tid men han räknar ner och har koll, när jag blir

ledig   .

 

Ja... vad ska jag säga om veckan.... var ledig i början. Det var riktigt soligt och fint då. Gjorde det gamla vanliga höll jag på att säga. Veckans mathandling och hjälpte mor med sitt.

Vi var ute och promenerade en dag i solskenet.. skönt

En vacker dag behöver man väl själv en sånhär racer   ....

 

 

 

När jag kom hem fortsatte jag att vara ute och tankade solenergi. Inte för att jag tycker det är så kul att kratta men, bara skönt att vara ute.

Rasmus fick kompisbesök, de var ute och hoppade studsmatta medans jag krattade baksidan och en bit av slänten hann jag, innan det var dax att gå in och börja med middag.

 

 

 

Tänkte jag skulle fortsätta kratta i helgen men det vart inte väder för det, så det får väl bli till veckan.

Sen har jag i princip bara jobbat och gör fortfarande.

 

Helgen var lite körig för oss, vi båda hade jobbarhelg och dessutom karateläger.... suck.

Ja... det var bara att hålla sig vaken på lördagsmorgon efter jobbet. En lång dusch och frukost gjorde att jag höll mig vaken ett tag iaf.

Kl. 10 började första träningspasset för Rasmus, om man bott i stan hade jag kunnat åka hem och sova i mellan men det är bara att glömma   . På nått sätt kommer man in i en slags "andra andning" så det gick rätt bra ändå. For upp till Mogge på jobbet och drack kaffe, så det blev typ "tredje andningen" ha ha ha

Det var fri lunch och paus till nästa träning, då åkte vi hem, åt lunch sen "tyade" jag inte mer   . Rasmus fick spela lite tv spel medans jag sov. På em kom Mogge hem, han fick ta em skiftet med träning, uppgradering och korvgrillning.

Några bilder fick jag iaf fr fm träningen   

 

     

 

Jag toksov fram till 19.30 på kvällen, så det var bara att kliva upp, göra sig i ordning och åka på jobbet.

Rasmus var stolt som en tupp iaf, över att ha klarat sin uppgradering på kvällen.

Ska ta fram symaskinen när jag blir ledig och sy fast hans märken på bältet... mycket viktigt   .

 

På söndag, var Rasmus hos Gudmor Carina medans jag sov och mogge jobbade.... tusen tack fina du   han verkade ha haft det roligt där, och på kvällen kom de till oss för lite kaffesurr. Vi har inte träffats på ett tag, vi har som haft fullt upp ett tag, med jobb och dessutom har vi "flängt" runt , både till fjälls och Stockholms besök.

Just nu är det ganska skönt att bara vara hemma !

 

Det blev en ny vecka och jag har som sagt fortsatt med nattskiften och vardagen rullar på som vanligt. Ser nu framemot en ledig långhelg " hemma". Min mor fyller år, så det blir väl lite födelsedagsfirande, men annars ser jag framemot en ledighet med hemmapyzzel, och att vi är ledig tillsammans, det är vi inte bortskämd med.

 

Nä, nu ska jag sätta igång med middag, som idag blir .... baconbus   det är ett recept som jag fick av min svärmor. Gott tycker jag med fläskfile, bacon, färska champinjoner, tomater i en sås av västenbottenost, grädde och senap, äter man med bandspagetti till.

 

Här var fredagens middag iaf, pizza med rester.... ha ha,  Hade lite tacosköttfärs kvar, skinka från påsk i frysen som jag rev upp m.m

 

 

Det blev en currypizza och en tacopizza   

 

Ha de gott alla vänner, Kram från Annso


 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards