Direktlänk till inlägg 24 april 2017

livet rullar på

Av Pierre - 24 april 2017 08:41

Hej igen... det är måndagsmorgon, har nyss skickat iväg lilleman med skolbussen, sitter just nu och väntar på telefonsamtal kl 10. Det här med att ringa på olika instanser är ju en djungel... så bökigt... när man inte får prata med riktig människa utan en telefonsvarare.... tryck 1 tryck 2 bla bla bla.... suck och stön.... det måste ju finnas något lättare sätt tycker jag, men nu ska jag bli uppringd kl 10, så vi får väl se....

 

Veckan har flytit på med diverse, inget extra ordinärt precis.

Vi kom ju hem från fjälls på måndagkväll, tisdag hade vi en dag på badhuset som jag skrev om förra veckan. Onsdag var jag bara hemma och pysslade på... skönt.

Rasmus hade en kompis på besök, vi packade med oss fika och tog en liten cykelutflykt, det tyckte grabbarna var skoj såklart. Vi vart nog borta nästan 3 timmar, ibland behöver man inte göra så märkvärdigt, för att det ska bli skoj.   .

En mysig em i höven...

 

         

 

Kompis kissning   

 

Torsdag och fredag har jag jobbat och Rasmus var på fritis. Våra grannar Kent och Jeanette frågade om vi ville hänga med på After work på Hallstaberget på fredagkväll, så det gjorde vi.

Så gott och mysigt.... vi hade värsta paltkoma efteråt och det blev bara soffhäng resten av kvällen.

 

Lördag... Mogge hade "jobbarlördag". Jag och Rasmus åkte en sväng in till stan, behövde handla lite och vi var och hälsade på syrran, sen stannade vi en stund i lekparken...

 

   

 

Det var inge gott väder, solen sken, men det blåste stormvindar av och till. Brr...

Vi tog det bara lugnt hemma på em/kvällen. Gjorde lite gomat ...


 

 

Hade köpt rökt regnbågslax från Ramsele innan påsk, med exotisk dressing. En arbetskollega sålde för sin sons skolklass. Det var fantastiskt gott, den smälte i munnen    Är barnsligt förtjust i lax i alla dess former.

Rasmus hade räknat timmarna denna dag och äntligen blev den kl 15.00 för då skulle han på kalas hos kompisen Theo.

Det var maskerad och han ville va riddare   . Ville inte ha riddarhjälm, bara kappa, sköld och svärd.... det är mycket noga !!

 

 

 

- Nu vart du fin Rasmus, sa jag i spegeln.

- Nää...men mamma.... riddare har ju inte glasögon!!!

- Jaa..... men jag tror det fanns säkert riddare, som behövde glasögon oxså... Du är jättefin   

Han var inte helt nöjd, men att vara utan på kalaset, är inget alternativ.

Han hade haft det roligt iaf ,och ville inte åka hem när det var dax för det   .

 

Söndag jobbade jag dubbelskift (6.45 - 21.30) så den dan har jag inte så mycket att säga om. Mogge och Rasmus var hos farmor och farfar och kusingänget då. Han passade på att byta bromsar, bromsbelägg och byta till sommardäck på sin bil samtidigt. Farfar har stort garage och smörjbrygga.... något som min Mogge drömmer om, ha ha ha    .  Nångång.....
Som sagt, har det nu hunnit blivit måndag..... Är ledig under dagen och går på natt i kväll.

 

I skrivandets stund har jag hunnit stöka undan telefonsamtal i morse, varit till min mor och hjälpt henne med mathandling och åkt hem för att möta upp Lilleman med skolbussen. Resten av dan ska jag bara vara hemma och ladda energi inför nattskift   . Livet rullar på....

Det var väl vad jag hade för denna gång .... Ha de gott kära vänner, kram från Annso

 

 

 

 

 


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Av Pierre - Tisdag 20 feb 15:41

Hallå Har nyss satt mig i soffan för en liten datastund, är ganska slut i knoppen och kroppen, framförallt i baken, ljumskar och armar ha ha ha..... redan ! Träningsvärken är på G.  Har varit på ridning idag. Det har varit en jätterolig dag, med ...

Av Pierre - Måndag 12 feb 15:16

Halloj Äntligen lite mildare väder, ingen direkt sol, men -7 grader och mulet klagar jag inte på, efter -25 - 29 grader hela helgen. Jag gav mig ut i skidspåret idag och njöt av frisk luft iaf,...     känns bra efteråt   .   Ja, om jag...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards