Direktlänk till inlägg 18 april 2017

Mått gott

Av Pierre - 18 april 2017 19:16

Har precis landat i soffan, tiden bara rusar iväg.... dags för en uppdatering "igen"....

Tror att jag nämde förra gången att jag skulle iväg och rida. Äntligen kom jag iväg !!! När vi kom fram till ridskolan, svepte värsta ångestvågen över mig..... Nej... vad har jag gett mig in på.. hjälp.... jag vill vända hem.... ha ha ha...

Men det var bara att hänga med resten av gänget in i stallet.

Blev ganska knäsvag när jag fick bekanta mig med "Sir William eller Wille" som min häst kallades.... han var gigantisk stor och ståtlig   .

Vilket lyckorus... jag var aldelles salig, tror jag satt med ett smile i fejset hela ridlektionen. Det var så jäkla kul.

Vill göra det igen och igen....

De var så otroligt snälla och gulliga som jobbade där och denna gigantiska häst var så tålmodig och förmodligen rätt van vid förvirrade ryttare som ger fel komandon och rycker i tömmarna åt fel håll   .

 

Han tyckte nog det var skönt att få vila i hästhagen, efter att ha haft mig på ryggen över en timme i ridhuset.

 

   

 

Efteråt åt vi lunch hos vår arbetskollega (som bor granne med ridskolan) Det var helt enkelt en toppen förmiddag, tror hela vår ridgrupp var lika glada och nöjda. Ser fram emot nästa gång   Är så glad att jag tog ett steg utan för min "comfort zone" och gjorde det, fantastiskt !!

Efter ridningen åkte jag direkt till hospitalet, duschade och jobbade ett kvällspass, öm i rumpan hela kvällen ;)

Det var bara en försmak av hur det kändes dagen efter.... jisses.... mina ljumskar.... jag gick som en 100 åring alltså, ha ha ha .


När jag kom hem från mitt kvällsskift, var Rasmus inge pigg, förkyld och febrig (igen) det var inte längesen han var sjuk   . Det vart en orolig natt och han fick stanna hemma från skolan på skärtorsdan. Typiskt.... Detta ingick inte i våra planer.... vi skulle ju åka upp till fjälls på em....

Han fick vila under dagen, medans jag packade.... kändes väl sådär att åka iväg till fjällen när lilleman inte var pigg men jag packade med mig div. proviant så vi fixar nog det, när mamma är sjuksyster   .

Tog en rolig bild i bilen, på en sovandes Rasmus med pappas "gubbkeps"...

 

 

 

Väl framme i Borgafjäll, så kändes det skönt, att vara där. Vi installerade oss, packade upp, fikade och fick besök av våra kompisar på kvällen.

Vi snackade i bilen och kom fram till att vi varit till fjälls varje år, sen vi blev tillsammans. Det är snart närmare 20 år, helt otroligt ! Inte alltid i Borgafjäll, första 10 åren var vi i Handöl, Storlien och Åre, på den tiden åkte vi mycket skidor med "storpojkarna" sen övergick det till mer skoteråkning och då föll valet på Borgafjäll, som är ett paradis för skoternördar   . I 10 år har vi alltså åkt upp till Borga och som sagt, inte bara en gång per år, utan vissa år typ 5- 6 ggr på en vinter, så.... många fjällbesök har det blivit genom åren.

Väderprognosen såg väl sådär ut över påskhelgen, men vid det här laget är man van att inte lita på den, när det gäller fjällvädret. Vi har haft kanondagar   varit ute på skoterutflykter, grillat och mått gott.

Rasmus har varit snorig men ändå pigg (som tur var) så det har gått bra.

Här kommer en bildbomb med fjällbilder....

 

                 

                       

                   

 

Vi var borta fr skärtorsdan - annandagpåsk (4 nätter) Mogge var ledig "röddagarna" och jag tog ut mina sista föräldrardagar som jag hade kvar. Måste ändå plocka ut dem innan han fyller 8 år i höst, så det fick bli lite påskledighet av dom. Vi ville inte ta semesterdagar då vi redan använt en del i Januari, när vi var till Thailand.

Detta vart bra ändå för oss.

 

Nackdelen är väl, att när man kommer hem har man ett berg av tvätt    sängkläder, handdukar, skoterkläder, vinterkläder  och övrig tvätt. Den går dygnet runt just nu. Tvättar undan alla vinterkläder nu, här hemma och hänger undan eftersom. Har letat fram vårjackor och skor. Har kommit fram till att jag är skolös.....  väldigt synd om mig, ha ha ha . Har ju en förmåga att alltid köpa till barnen först och främst, så jag själv blir utan.

Rätt vanligt skulle jag tro, när man är föräldrer...

 

Ja... denna vecka har lilleman som sagt påsklov.

Igår gjorde vi en heldag på badhuset..... hade lovat att vi skulle åka och bada nån dag, när vi är ledig... så lovat är lovat.

 

     

Vi hade en rolig dag och han fick bada sig less   , efteråt stod mathandling på schemat, både åt mor och åt oss själva. Rasmus var döslut, så han stannade kvar hos mormor och tittade på tecknat medans jag handlade. Han höll på somna i hennes soffa tror jag   .

Vi var inte hemma förän 18.30 på kvällen, så det blev en sen middag och vi var sega och trötta resten av kvällen. Det blev bokläsning och en tidig kväll i detta hus.

 

I skrivandets stund har det hunnit blivit onsdag.... jag ska skriva färdigt nu, har hållt på i 2 dagar typ.

Idag blir det en lugn "hemmadag", sen ska jag jobba några några arbetspass och Rasmus ska vara på fritis. Det känns ändå ok, han har både varit i fjällen och badat när vi varit ledig.

Det här med skolloven är ett stressmoment för mig, helt klart. Vill att han ska få vara ledig så mycket som möjligt såklart, men vi har inte möjlighet att vara ledig alla lov, både mogge och jag har "fel" jobb för det. Det blir som ett dåligt samvete som hänger över en.... kluvet !

 

Nä ... nu ska jag göra nån nytta här hemma... ha´t gott alla vänner, Kram Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards