Direktlänk till inlägg 21 mars 2016

lite pyzzel

Av Pierre - 21 mars 2016 14:18

God eftermiddag.... är relativt nyvaken, har vakat av idag, är så där lagomt mosig och seg i huvudet   .

Kom i säng extra sent i morse, vilket betyder mindre sömn såklart.  

Haft bra nätter i veckan annars och avslutade imorse med rött traumalarm, vilket gjorde att det bara inte går att gå hem när man ska. Med det sagt, så vill jag bara säga : De kan ta sig i arslet som säger att små sjukhus inte kan ta hand om stora traumafall !! Punkt slut.

Detta är fel forum att diskutera vidare och jag blir bara arg, så jag övergår lite snyggt till vad som hänt i veckan  istället   .

 

Jag var ledig i måndags och medans Rasmus var på skolan, så kämpade jag här....

 

 

Sen tog jag tag i nått som jag skjutit framför mig och tycker är mindre roligt.... mina stackars växter fick ny jord, vilket de inte ha fått på typ många år ;) det var skönt väder ute så Mogge "riggade" upp ett omplanteringsbord ute, så vi slapp allt söl med jord inne   skönt. Tror mina växter fick sig en rejäl chock och jag är så nöjd att det är gjort.

 

 

På kvällen kämpade vi här ;)

   

Vi hade en mysig kväll i Hallstabacken.

 

Tisdag fm var jag åter på brottsplatsen och kämpade på trampmaskinen innan kvällspass (14.30 - 21.30) på hospitalet.

 

Onsdag var jag ledig mitt över dagen innan jag klev på nattpass.

Bestämde en "fikadate" med syster yster, det var ett tag sen vi träffades så det var skoj. Vi surrade, fikade gofika och gick en sväng på stan, så fick hon ett gäng skott av mig som blev över från omplanteringen :)

 

 

Sen var jag tvungen att åka hem igen för att möta upp Rasmus med skolbussen. 

Rasmus hjälpte mig att göra lite påskfint på em, vi plockade ris både till köket och ute på bron. Äger inte så mycket påsksaker, har 2 tuppar och 2 dukar och en massa fjädrar ha ha ha 

 

Rasmus har påskpyntat i köket   .

 

Efter middagen åkte Mogge på barngympa med sonen, så jag fick lägga mig en stund innan nattjobb.

 

Torsdag, sov jag såklart under dagen och kvällen tillbringade jag i väntrummet på akuten med syrran. Hon hade ramlat och skadat knä  och mycket riktigt verkar det vara "lösa flisbitar" i knä, ont och svullet och gick som "halta Lotta".

Ja, det var bara att byta om direkt sen och gå på nattskiftet. 

Tänkte åter igen i mitt stilla sinne, detta skulle aldrig gå att lösa så smidigt, om jag var tvungen att åka till S-vall med henne på kvällen. Vilket våra lanstingspolitiker vill genomföra i sommar...... vill inte ens tänka eller skriva om det  .

 

Fredag - sov igen, sen var Rasmus och jag på Smyrna på kvällen för pyzzel, lek och sång.

Har faktiskt haft en diskussion med Rasmus i veckan om att svära.

Jag hörde han säga: What the f..... mitt uppi lek på Smyrna (kan man säga det på ett mer olämpligt ställe än där) grabbarna skrattade och lekte för fullt och han upprepade det ett flertal gånger. 

Jag höll på att skämmas ihjäl och fick säga åt honom. Sen pratade vi om det i bilen på väg hem.

Det är svårt att förklara för en 6 åring, att det är fult att svära

- Varför då?

Folk kan bli ledsen om man säger "F..... you" åt nån, vet du vad det betyder?

- Nä 

Nä just det.... det är bara ett tufft och häftigt ord för honom.

- Vad är ett svärord egentligen mamma ?

- Ja..... hur förklarar man det ?

Sen blir det ju inte bättre av att jag kan vara ganska duktig på att svära själv ibland och han är snabb på att kommentera att " man får inte svära mamma". Det blir lite dubbelmoral, jag svär själv, men vill inte att han ska göra det........

Å andra sidan går inte vi och säger F....you eller What the F......här hemma, det är uttryck han lärt sig på skolan av kompisar.

Jag gillar det inte, men svårt undvika   .

 

Iaf, har jag fortsatt att jobba hela helgen, i lördags kom Sacharias på besök och åt middag med oss. Rasmus väntade och väntade på honom, de skulle köra bilbana ihop   , Skoj när storpojkarna kommer hem :)

 

Söndag var samma sak, sov på dan och på kvällskvisten for vi till Carina och Peter för kaffesurr. Jag åkte direkt till jobbet sen och Mogge tog med sig lilleman hem och stoppade honom i duschen. 

 

Idag måndag, har jag som sagt sovit 4 tim för att vrida tillbaka dygnet, har inte fått så mycket vettigt gjort men jag har iaf "rockat sockorna" ha ha ha

 

När Rasmus såg det, ville han oxså göra det  . 

 

Imorgon är jag ledig igen, min plan är att åka in på gymmet och besöka min mor, medans sonen är på skolan. Sen tror jag att jag ska överraska honom med påskpyzzel tillsammans, medans jag har tvättstugetjänst. Det kommer han tycka är kul, vi får måla lite ägg och göra några snygga kycklingar   .

 

Ja, ungefär så vart denna vecka, Ha´de gott vänner, Kram Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Av Pierre - Tisdag 20 feb 15:41

Hallå Har nyss satt mig i soffan för en liten datastund, är ganska slut i knoppen och kroppen, framförallt i baken, ljumskar och armar ha ha ha..... redan ! Träningsvärken är på G.  Har varit på ridning idag. Det har varit en jätterolig dag, med ...

Av Pierre - Måndag 12 feb 15:16

Halloj Äntligen lite mildare väder, ingen direkt sol, men -7 grader och mulet klagar jag inte på, efter -25 - 29 grader hela helgen. Jag gav mig ut i skidspåret idag och njöt av frisk luft iaf,...     känns bra efteråt   .   Ja, om jag...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards