Direktlänk till inlägg 18 oktober 2015

Hemtjänstpatrull

Av Pierre - 18 oktober 2015 20:01

Ja, då var denna vecka till ända..... phu...

Veckan började med operation ( som jag skrev om förra veckan), fix och trix med mamma, hämtat ut medicin, handla, städa, tvättat m.m m.m m.m

Tur i oturen var väl att jag så precis var ledig i början av veckan, eftersom jag jobbade helgen då det hände.

Onsdagkväll var jag faktiskt på barngympa med Rasmus... var tvungen att ta en paus från allt och umgås lite med lilleman och Mogge ;)

 

 

Lyckades få en bild mitt i hinderbanan, svettig och glad   .

 

När vi kom hem uppmärksammade jag att det var "räksmörgåsens dag", en mycket viktig dag att fira, ha ha ha

Hade en påse räkor i frysen så, vi knåpade ihop gomackor till kvällsfika ( Rasmus ville inte ha räkor så han fick köttbullar på istället).

 

Sen har jag varit på lite utbildning och jobbat.  


Helgens planer vart omkullkastade, tanken var att jag skulle på tjejmiddag och Mogge på herrmiddag med Babbsan och gänget, men inte rätt taiming just nu...

Jag och syrran har turats om att agera hemtjänstpatrull hela veckan. Jag åkte på hårtvättning istället för tjejmiddag (dessutom vart det barnvaktsbrist)..... kan tyckas enkelt men... med bryten hö arm och revbensfrakturer är det inte så lätt, dessutom räcker det inte med bara hårtvätt, det ska läggas upp med rullar och torkas..... kära nån.... vad omständigt.... 

skulle aldrig ha ork/tid att hålla på så. 

Ja, ja huvudsaken hon blev nöjd   .

Lite tid över till annat blev det oxså ihelgen. Mogge var till Haga och skruvade i Opelbussen i lördags, den ska säljas, vi har faktiskt redan en köpare på den, så det är lite bråttom. Såklart jäklas det... nu väntar vi på bildelar som beställts, innan den kommer från gården :/

 

Jag och Rasmus njöt av höstsolen istället, på cykel .....

       

 

 Höst på Hövenbadet..... 


Söndag... hade lovat att vi skulle göra nått kul tillsammans, Mogge och jag har ju farit som skottspolingar hela veckan. Det blev en baddag på Aqua arena, något Rasmus uppskattade   .

Vi har haft en mysig dag. Försökte ta kort när Mogge och Rasmus åkte vattenruchkana men lyckades inge vidare, ha ha ha

 

 

 Där under vattenvågorna nånstans, finns min son och gubbe ;)))

 

 

 

Efter badet åkte jag en sväng in till mor, medans grabbarna åkte hem. Fixade med mediciner och mat och lite kaffesurr såklart, så jag känner mig rätt nöjd för dagen .

 

Saknar våra storpojkar   .

Sacharias ringde och tänkte hälsa på precis när vi skulle åka och bada... typiskt, så vi bestämde att han skulle komma nästa helg och äta med oss i stället, han är ju i Stockholm och jobbar på vardagarna och är bara hemma på helgen. Det blir skoj. 

Christoffer ringde tidigare i veckan, han har sökt jobb som militärpolis och fick det. Han börjar visst efter nyår att plugga/jobba samtidigt. De läser vissa kurser via polishögskolan, sen riktar de såklart in sig på försvarsmakten. Jag vet att han haft en hemlig dröm om polisyrket, så jag är inte förvånad egentligen....

Jag är glad för hans skull och stolt i mammahjärtat.   

 Jaa... storpojkarna är vuxna män nu.... har liksom svårt att förlika mig med det,

tur jag har Rasmus kvar ;)))

 

Roligare än så vart inte denna vecka.

Till veckan väntar en del jobb och div. annat som är inbokat, det går runt runt....

Ha´de gott vänner, kram Annnso

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards