Direktlänk till inlägg 17 november 2014

hipp hipp hurra

Av Pierre - 17 november 2014 19:20

Ännu en vecka har passerat, har faktiskt jobbat lite dagskift och varit långledig över helgen, det har varit riktigt skönt :)

Känns som om jag inte har så mycket spännande att berätta och inte har jag varit aktiv med kameran heller, förutom i helgen, då vi firade bemärkelsedag :)

 

Ja, i veckan började Rasmus i simskola. Det var första gången i tisdags och han var riktigt nervös innan, ja nästan ångest när vi var påväg dit, jag tyckte synd om honom. När vi satt i bilen sa han:

- mamma kan vi inte åka på simskola en annan gång....

- Är du med mig hela tiden...

- Är du i vattnet med mig....

- Jag kan ju inte simma...... o.s.v o.s.v

Stackars barn vilken "ågren" han hade. Bakom fasaden är Rasmus en ganska blyg och rädd kille egentligen.... och jag kan känna igen det där, i mig själv när jag var "yngre", jag vet hur han känner och jag vet att han kommer att få kämpa med dessa känslor långt upp i vuxen ålder. Jag hoppas vi kan ge honom lite självkänsla och självförtroende på vägen i livet, inte blir det bättre av att hans synfel gör att han blir rädd att testa nya saker som ex. att cykla, köra fyrhjuling, simma m.m m.m han måste övervinna en massa rädslor först.... men vi kämpar på. 

Simskola känns viktig tycker jag, de måste lära sig att simma riktigt. Både Sacharias och Christoffer började tidigt med simskola oxså.

Detta är en intensiv nybörjarkurs, sen finns det fortsättningskurser så detta blir vår prio nr 1, i vinter/vår.

Iaf gick det lite lättare när det visade sig att en tjejkompis från förskolan var i samma grupp :) och att "simfröken" visade sig vara en KILLE..... hur kan en kille vara simfröken ?, det kan han fortfarande inte fatta, ha ha ha, och snäll var han oxså ;)

 

Efter lite om och men, vågade han sig i vattnet med de andra (utan glasögon) ;) och när simskolan var slut, var han överlycklig och tyckte det var så roligt och vill åka dit igen och igen. Jag visste det.....

Så nu för tiden, sitter jag på badhuset varje tisdag och torsdagkväll framöver ;)

 

I torsdags var jag och gjorde stan, sen var vi och besökte mor. Där blev det middag och lite förtidigt födelsedagsfirande

 

Syrran kom förbi och gjorde oss sällskap och han fick öppna deras paket :)

Iaf märkte jag redan då, att Rasmus var inge pigg men han ville ändå åka på simskola efteråt, så vi gjorde det och det gick bra för honom, men sen.... han frossade och frös, när vi kom hem på kvällen var han het som en kamin och somnade i soffan. Jahapp.... det var det.

Febern höll i sig i 3 dagar, alvedon hjälpte föga. Inte så kul på sin födelsedag men vad göra, sjuk hade han blivit varse vi hade varit på simskola eller inte :(

 

Lördag 15 nov. fyllde Rasmus 5 år, hipp hipp hurra !!!

Mogge och jag hade planerat en överraskning på hans födelsedag men... i planen ingick det inte en febrig kille Hmmm...... Vi tänkte avblåsa allt, men på lördagsmorgon var han ganska pigg trots allt..... så vi genomförde "halva" planen.

Rasmus har alltid drömt om att få åka tåg...... så han fick åka tåg för första gången på födelsedan!

 

 

 Vi åkte till Härnösand och gick på Mc Donalds, sen åkte vi tillbaka på em. Gissa om det var spännande !?!

Om han hade varit pigg skulle vi gå på Tecknikus men, detta blev helt perfekt. Huvudsaken var att få åka tåg :)

När vi kom hem blev det lite födelsedagsfirande med tårta och paket såklart....

     

 och hockey turnering med pappa.

Oj oj vad mogge har spelat mycket hockeyspel med storgrabbarna i sina dar, nu får han damma av sina kunskaper och börja igen med lillen, tror att det kan bli en hel del spel med stora bröderna oxså, när de kommer hem.

Rasmus får öva ;)

 

Nu har vi snart avverkat årets födelsedagar, vi har 1 kvar på fredag, då fyller nämligen min kära make år, vi kör allt eller inget principen här ;)

Vi har ju Sacharias då, som avviker lite och fyller år direkt efter jul/nyår - 2 januari, vet inte om det är så mycket bättre ha ha ha

Vissa år infaller 3 födelsedagar på samma vecka, Christoffer, Rasmus och Mogge + farsdag,

mkt tårta blir det :)

 

Nä nu kommer jag inte på något mer att skriva om, ska hänga upp en tvätt, sen blir det natti natti

Kram Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards