Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

helgledig

Av Pierre - 23 februari 2014 20:57

Kvällens reflektion - Suttit och kollat på OS avslutningen, ja jag säger då det.....Sydkorea får lite att bita i, om de ska överträffa detta OS..... hörde att det kostat över 3 miljarder, rena vansinne egentligen.

 

ja ja....över till vardagen i Sorte......

Har jobbat en kväll, 3 nätter och ledig helg :)

Gick av torsdagsmorgon, "råkade" sova lite för länge på dan, hade visst stängt av klockradion och somnade om, skit oxså, det blir så besvärligt att vrida tillbaka dygnet, jag bara skjuter fram det till nästa dygn liksom, suck.

Kände ett stort behov att gå ut och få ljus och frisk luft. Tog med mig Jerka på en långprommis, det var skönt och jag laddade batterierna igen.

   

Fick en "flashback" när jag gick runt höven. Kom ihåg då Jericho var valp, han måste ha varit drygt ett halv år

eftersom det var vinter och jag var på höven med honom, på den tiden kunde jag ha honom lös. Rätt var det var så försvann han och jag ropade på honom. Kom inte....

Vad ser jag, jo glad i hågen sprang han på andra sidan älven på isen!!! 

jag trodde jag skulle få ett hjärtstille! NEJ, hur har han lyckats utan att braka igenom isen. Till saken hör att hos oss fryser aldrig älven helt, eftersom kraftverket är så nära, vilket oxså betyder att det är riktigt strömt.

Ungefär så här såg det ut då som det även gjorde denna dag, då förstår ni..........

   

Jag var grinfärdig, för jag trodde att jag skulle få se Jerka gå under isen och vad skulle jag säga när jag kommer hem!!

- Jerka har drunknat!! Det var mitt fel!!!!

Jag vågade inte locka på honom, för då skulle han springa rätt in i döden, men hur det nu var, så lyckades han glatt springa över igen med viftande svans och jag höll andan och bad till gud.......... och han där ovan lyssnade nog på mig.

Sen den dagen är han alltid kopplad på Höven, fy tusan vad rädd jag var.

 

I torsdags åkte Mogge upp till borgafjäll, de tokåker skoter och dricker hallonsaft skulle jag tro, hela helgen.

Något som är årets "happening" men det unnar jag honom faktiskt. 

Jag och Rasmus har varit själva.

Här har jag min kock i torsdags, Rasmus hjälpte mig att göra spagetti och köttfärsås, lite spill på spisen får man räkna med, men gott vart det.........

 

Provsmaka måste man ju göra ;)

 

Fredan, åkte vi och handlade mat och besökte morsan, åkte hem igen tidigt på em. för det började blåsa upp till riktig snöstorm. Jisses vilket väder det var den kvällen. Jag suckade och stönade för jag insåg att det skulle bli en rejäl snöskottning på lördag och Mogge är inte hemma :(

 

Det var bara att sätta igång på lördag fm.

 

 

 

 Chrisses översnöade bil ;)

 

Iaf, så har jag super duper grannar, för när vi var ute, så kom min granne och skottade åt mig, jag var så tacksam, tusen tack!!! Det hade annars tagit mig flera timmar med spaden.

 

Hade lovat morsan och syrran att vi skulle åka till Dollarstore, en liten trevlig utflykt och få handla lite (o)nödiga saker.

 

Det vart div. duschgrejer, div. städgrejer, en hög med strumpor åt Rasmus, godis och annat smått och gott som är livsnödvändigt att ha ;)

Avslutade med ett besök på "Sylos", fin fina pizzor måste jag säga, mäta och belåtna åkte vi hem sen :) 

Lördagkväll, vart det soffhäng framför mello, sen somnade vi gott.

 

Idag söndag, skulle jag egentligen ha jobbat men kunde byta bort det, det är jag tacksam för, då slapp jag ordna barnvakt. 

Istället kunde vi åka på barngympa tillsammans, dagens gympabild.....

 

Provar badminton, inte så lätt minsann att träffa fjäderbollen men vad gör det.

Efter gympan fick vi kaffebesök av Carina, alltid trevligt att surra en stund :) 

Ja, resterande del av dagen, styrde jag runt dammsugaren, vikit tvätt, stoppat lilleman i badet, middagsbestyr och kollat på OS..... typ.

Nä. ska väl hoppa i säng, vi ska upp tidigt imorgon. Rasmus har tid hos ögonläkaren på morgonen, undrar hur det ska gå !?!  :/

Sen tokjobbar jag fram till lördagsmorgon.

Ha de gott folk och fä, kram Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards