Direktlänk till inlägg 17 juli 2012

slut på det roliga....

Av Pierre - 17 juli 2012 21:47

Har återvänt från campinglivet......

Vad ska man säga....Jag kan iaf inte säga att "vi hade iaf tur med vädret". Det både störtregna, blåste storm och skinande sol i en salig blandning men men...vi kom iväg på en liten tur och det var iaf skoj och

Rasmus tycker det är spännande att sova i husvagnen.

Även "jerka" fick följa med på semester och nöjd var han!

 

Tyvärr för kallt och blåsigt för havsbad men vackert är det...

 

Men, det är ju spännande att springa på stranden för en "bondpojk" iaf....

   

som tur var fanns det mycket annat skoj att hitta på...

    

tror att djurhagen kanske var bäst, dit ville han flera gånger, och bara titta och titta, på hönor, tuppen, kaniner och hamstrar...

Lite bad i barnbassängen vart det oxså....

 

Gjorde mysiga långpromenader med jycken om kvällarna i ett fantastiskt sommarstugeområde vid havet...ja enligt mig är det inte sommarstugor, utan riktiga lyxvillor med naturligtvis tillhörande båtar och bryggor som kostar mer än vårt hus och egna sandstränder.....ja...det bor nog ingen lanstingsanställd där, ho ho ho...

Nä hem till husvagnen, tänder grillen, korka upp vinaren och myser istället.

Grilltaim!!

 

Ja, det stormade ganska bra en em, vad händer?...Jo vår nya markis blåser upp på taket och fästet går av. Mogge var skogstokig och hela semestern var åt" h...vete"    han var färdig för att packa ihop och åka hem!

Jag tycker hela situationen var komisk och hade svårt för att hålla mig för skratt, så typiskt, använd 2 gånger och inte så billig heller (istället för förtält). det var verkligen som en filmfrekvens ur "vi hade iaf tur med vädret". ja det är trist att den blåste sönder, men... inte jordens undergång.

Jag lyckades lugna honom med att det finns säkert reservdelar att köpa, förmodligen är det inte den första markisen som blåst sönder i Sverige.

förutom den fadäsen, så hade vi det bra.

   

Bilder från de stunder då solen sken och det var riktigt härligt ute. 


Nu är vi hemma igen och åter till vardagen, har hunnit städa ur vagnen och tvättat.

2 gånger denna vecka har Rasmus och jag varit ute och åkt buss!

En stor händelse i en 2 årings liv som aldrig åkt buss och älskar allt med motorer.

Det är ju gratis hela sommaren, så vi har åkt in till stan och fikat hos mogge på macken. Idag åkte vi oxså in och lunchade hos morsan, lekt i parken och hon passade lilleman medans jag var hos frizzan, sen vart det ett besök hos syrran, en trevlig dag och lilleman vill "åka mera buss, inte mammas bil".

En liten kusin till har det blivit, innan vi åkte bort, en kille!

Ska bli spännande att träffa och snusa på honom, har inte uppvakta dem än, tänkte vänta så de får "landa lite i vardagen" nu när Danne och Jenny blivit 5 i familjen.

Imorgon är min sista semesterdag   börjar med att jobba tors-söndag, lite ångest har man allt, skulle inte tacka nej till 4 veckor till men men...det blir nog bra.

Avslutar med en sommarbild från Rasmus och min hundpromenad ikväll

 

massor av smaskiga smultron i diket, vi kunde inte låta bli att plocka dom, mums...

ha´de så gott i sommarsverige

Kram kram annso



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Av Pierre - Tisdag 20 feb 15:41

Hallå Har nyss satt mig i soffan för en liten datastund, är ganska slut i knoppen och kroppen, framförallt i baken, ljumskar och armar ha ha ha..... redan ! Träningsvärken är på G.  Har varit på ridning idag. Det har varit en jätterolig dag, med ...

Av Pierre - Måndag 12 feb 15:16

Halloj Äntligen lite mildare väder, ingen direkt sol, men -7 grader och mulet klagar jag inte på, efter -25 - 29 grader hela helgen. Jag gav mig ut i skidspåret idag och njöt av frisk luft iaf,...     känns bra efteråt   .   Ja, om jag...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards